De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-07-2004, 11:37
nils nils is offline
De Paddock Rookie

Lamot vs Paltalla

het mag misschien wel een race incident zijn maar ik vind dat paltalla er toch wel een beetje de oorzaak van is.
Op de foto's zie je duidelijk dat paltalla van heel ver buiten heel fel naar binnen stuurt om achter de kont van de viper binnendoor te duiken. Franz zit op dat moment op de ideale lijn niet zo heel ver achter de viper. Zijn weg wordt dus eig afgesneden door Paltalla dus kan Franz de porsche er nooit afgeduwd hebben. Je ziet zelf de bandensporen van de porsche op de neus van de corvette staan, paltalla is er dus letterlijk overgereden. Ik vind het dus heel dom om jezelf(Paltalla) en iemand anders (Franz) in een 2 uurs wedstrijd al na 1 bocht buiten strijd te zetten
Reply With Quote
Old 05-07-2004, 11:44
nils nils is offline
De Paddock Rookie

Ook voor SRT een ontmoedigend weekend.
Een beestige auto een zeer goede piloot en in de 1ste bocht gedaan (naar mijn mening niet volledig hun eigen schuld) .
SRT heeft niet veel geluk.
Reply With Quote
Old 05-07-2004, 12:43
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Die eerste bocht op de Nürburgring: daar moet je gewoon best aan de buitenkant zitten en dan scherp insturen. Bovendien is op de foto van Kris duidelijk te zien dat Palttala voor Lamot zat. Ik wil Lamot niet helemaal de schuld geven, maar hij had wel beter kunnen uitkijken.
Reply With Quote
Old 05-07-2004, 12:54
nils nils is offline
De Paddock Rookie

Dat vind ik dus niet. Als je van buiten naar binnen stuurt dan moet je kijken of eraan de binnenkant niemand zit en euuh paltalla mocht dan wel voor lamot rijden Lamot staat ook niet stil op de baan hé. Paltala snijd echt wel de weg af van Lamot. Lamot reed dezelde lijn als kumpen en dat is wel de goede lijn kijk maar naar de sporen op het asfalt .
Reply With Quote
Old 05-07-2004, 12:57
nils nils is offline
De Paddock Rookie

En daarbij moet Lamot op zijn remmen gaan staan om dat Paltala hem voorbij wil? Ik dacht het niet
Reply With Quote
Old 05-07-2004, 13:02
joost joost is offline
De Paddock Regular

Beste autosport liefhebbers,

het incident waarvan sprake is een race incident. Mocht er sprake zijn van een flagrante fout zou de koersdirectie hebben ingegrepen door het uitspreken van een blaam. Van dit laatste is geen sprake dus kunnen we deze discussie afsluiten. Beide teams hebben na de wedstrijd met elkaar gesproken in een goede sfeer en van een discussie was zelfs geen sprake. Het lijkt me dan ook best om het hierbij te laten.

namens SRT en PSI en hopend op uw begrip,

Joost Custers

ps. het is Markus Palttala (dubbel t, tweemaal enkele L)
Reply With Quote
Old 05-07-2004, 14:48
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
ps. het is Markus Palttala (dubbel t, tweemaal enkele L)
ja meester

jan
Reply With Quote
Old 06-07-2004, 18:15
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

pitstop.tv heeft een filmpje van het incident. wat ik persoonlijk zie:

Kumpen verremt zich en mist de bocht. Palttala wilt ervan profiteren, en duikt binnendoor, terwijl (volgens mij) Lamot breed wilt uitsturen. en dus raken ze elkaar. een race-incident, niet meer niet minder...
Old 06-07-2004, 18:22
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Als je dat filmpje even onderbreekt bij het aanremmen, zie je toch duidelijk dat Palttala al aan het insturen was in de bocht. Zelfs Bouvy is links van Lamot te vinden. Duidelijk de fout van Lamot toch.
Reply With Quote
Old 06-07-2004, 20:52
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Lijkt me een zuiver race-incident. Toen ik die bocht 2 jaar geleden zag verwachte ik al direct zo'n problemen, nu zijn ze er dus geweest...
Old 06-07-2004, 21:11
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Er zijn 2 die in in fout gaan en dat is TILKE en F1. men creeert steeds opnieuw gedrochten van bochten, en verkracht mooie bochten situaties (remember de mooie castrol S die hier vroeger lag). Het wordt tijd dat er terug bochten komen voor echte piloten... Zelfs Francorchamps is slechts een flauw afkooksel van wat het 10 jaar geleden was...

met een "normale" eerste bocht was dit niet gebeurt. Deze bocht vraagt naar niets anders
Old 06-07-2004, 21:19
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Duidelijk de fout van Lamot als je het mij vraagt. De Porsche is meters vooruit, Lamot remt véél te laat en ramt Palttala liever dan het gat rechts te benutten. Had daar niemand gereden, was hij gewoon rechtdoor gegaan. Misschien ben ik bevooroordeeld, maar dat ligt dan waarschijnlijk aan het feit dat de resultaten van de vorige actie van deze man die ik live meemaakte nog steeds aan een Zolderse muur plakken...
Reply With Quote
Old 06-07-2004, 21:57
Pascal Pascal is offline
A4993

Er is al meerdere malen gezegd dat het een race-incidnet betrof. Ook de beide piloten hebben het strijdbijl begraven. Vermoedelijk hebben ook zij de beelden meerdere malen gezien.
Ik begrijp de bedoeling van SRT om Lamot de start te laten nemen en daarna Goossens te laten jagen om de opgelopen achterstand in te halen. Ik heb echter buiten de Worldseries elke start van dit seizoen live gezien en meen te kunnen besluiten dat Lamot telkens problemen heeft om een goede start te maken. Of hij is betrokken in een indident of hij slaagt er niet in zijn positie te houden en verliest telkens meerdere plaatsen. Misschien kan er eens aan gedacht worden om Goossens de start te laten nemen en een andere taktiek uit te dokteren. Vooral met het oog op de 24 uren. Stel je voor dat je tijdens de 24 uren er bij de eerste bocht uitligt....

C U
Reply With Quote
Old 07-07-2004, 00:03
nils nils is offline
De Paddock Rookie

Ja dat is wel waar, precies of Franz te voorzichtig wil starten want er is altijd een enorm gat tussen de viper en de rest van het veld achter franz.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules