![]() |
|
|
||||
|
||||
nieuw FIA GT format in 2005
SRo heeft onlangs enkele vragen naar teams gestuurd m.b.t. een veranderd formaat van de races in 2005, maar vooral voor 2006). Ik dacht dat het wel is leuk zou zijn om te weten wat de paddockers ervan vinden. want wij zijn toch de fans en degene die geld in het laadje brengen.
|
||||
|
||||
ik zou het zelf graag europees houden. GT racen is niet al te populair en denk zelf dat, als het goed verpakt is in een programma, het nog wel aantrekkelijk is. Dus niet overzee en dus europees.
Touringcars en GT kunnen prima op het zelfde circuit rijden. Wel moet men uitkijken dat sommige circuits meer GT of juist TouringCar circuits zijn zoals oscherleben. Te bochtig en krap voor GT's. Dat is wel een nadeel. Maar een goed gevuld programma is aantrekkelijker dan 1 top race en 3 mindere races.
|
|||
|
|||
waarom een goed lopend concept veranderen?
Ik vind het allemaal wel oke zoals het nu gaat |
|
||||
|
||||
Ik zou er ook niet teveel aan veranderen, en zeker geen superpole voor FIA GT hoor. Daar zouden ze nogal wat regels voor moeten maken ook: wie gaat die one lap rijden? erna nog bijtanken/banden wisselen? ....
En wat mij betreft houden ze de tourwagens ook beter hetzelfde weekend.
|
||||
|
||||
Ik zou het zo laten zoals het nu is. Alleen die één motorregel per weekend vind ik niet zo'n goed idee, is het dan zo kostenbesparend? En zeker geen SuperPole, dat hoort bij de DTM.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
2 uurs races gaan niet door. Alle races (behalve spa) duren 3 uur of 500Km.
|
||||
|
||||
Komen er nu toch kortere GT races in 2006? Het plan is om de tweede WTCC koers van 50 naar 75 km te brengen. Dat kost natuurlijk wat meer tijd en waarschijnlijk zou die er bij de GT afgaan. E.e.a volgens de extra dikke autosport.
|
||||
|
||||
en ze komen er niet. Ratel heeft zijn verstand teruggevonden:
Quote:
|
||||
|
||||
Superpole
Quote:
Persoonlijk vind ik het hele Superpole idee maar niks, Endurance is niet One-Lap ![]() Voor de rest moet er niet teveel veranderd worden aan het concept... ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
||||
Of misschien een race samen met de jgtc is ook wel vet