De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-09-2004, 21:32
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
nieuw FIA GT format in 2005

SRo heeft onlangs enkele vragen naar teams gestuurd m.b.t. een veranderd formaat van de races in 2005, maar vooral voor 2006). Ik dacht dat het wel is leuk zou zijn om te weten wat de paddockers ervan vinden. want wij zijn toch de fans en degene die geld in het laadje brengen.
  • Wil je 2 uur races als een test volgend jaar?
  • Moet er een 1 lap superpole format komen, waarin alle wagens deelnemen?
  • Wil je een tweede race overzee of een 8ste in Europa?
  • Als het een meer wereldkampienschap wordt, moet er dan een europese titel komen?
  • Ben je gelukkig met het feit dat de touringcars en de GT's op hetzelfde weekend rijden?

laat de discussie maar komen.

Reply With Quote
Old 27-09-2004, 21:45
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular

ik zou het zelf graag europees houden. GT racen is niet al te populair en denk zelf dat, als het goed verpakt is in een programma, het nog wel aantrekkelijk is. Dus niet overzee en dus europees.
Touringcars en GT kunnen prima op het zelfde circuit rijden. Wel moet men uitkijken dat sommige circuits meer GT of juist TouringCar circuits zijn zoals oscherleben. Te bochtig en krap voor GT's. Dat is wel een nadeel. Maar een goed gevuld programma is aantrekkelijker dan 1 top race en 3 mindere races.
Old 27-09-2004, 21:56
Stefan Stefan is offline
De Paddock Regular

waarom een goed lopend concept veranderen?

Ik vind het allemaal wel oke zoals het nu gaat
Reply With Quote
Old 28-09-2004, 00:06
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Ik zou er ook niet teveel aan veranderen, en zeker geen superpole voor FIA GT hoor. Daar zouden ze nogal wat regels voor moeten maken ook: wie gaat die one lap rijden? erna nog bijtanken/banden wisselen? ....
En wat mij betreft houden ze de tourwagens ook beter hetzelfde weekend.
Old 28-09-2004, 09:19
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Ik zou het zo laten zoals het nu is. Alleen die één motorregel per weekend vind ik niet zo'n goed idee, is het dan zo kostenbesparend? En zeker geen SuperPole, dat hoort bij de DTM.
Reply With Quote
Old 28-09-2004, 17:15
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by TYRI F1
Touringcars en GT kunnen prima op het zelfde circuit rijden. Wel moet men uitkijken dat sommige circuits meer GT of juist TouringCar circuits zijn zoals oscherleben. Te bochtig en krap voor GT's. Dat is wel een nadeel. Maar een goed gevuld programma is aantrekkelijker dan 1 top race en 3 mindere races.
Bwah, wedstrijden zoals Oschersleben maken het toch wat anders en daarom niet minder plezierig. (voor de piloten is dit een ander verhaal)
Old 24-10-2004, 11:42
Raceboy's Avatar
Administrator

2 uurs races gaan niet door. Alle races (behalve spa) duren 3 uur of 500Km.

Reply With Quote
Old 18-12-2004, 13:52
Raceboy's Avatar
Administrator

Komen er nu toch kortere GT races in 2006? Het plan is om de tweede WTCC koers van 50 naar 75 km te brengen. Dat kost natuurlijk wat meer tijd en waarschijnlijk zou die er bij de GT afgaan. E.e.a volgens de extra dikke autosport.

Reply With Quote
Old 02-08-2005, 20:52
Raceboy's Avatar
Administrator

en ze komen er niet. Ratel heeft zijn verstand teruggevonden:

Quote:
"We cannot agree to this. A two-hour race would open up the event to sprint car, which is against the spirit of endurance racing.

Reply With Quote
Old 02-08-2005, 21:30
Benny_B's Avatar
Benny_B Benny_B is offline
De Paddock Rookie

Superpole

Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Ik zou er ook niet teveel aan veranderen, en zeker geen superpole voor FIA GT hoor. Daar zouden ze nogal wat regels voor moeten maken ook: wie gaat die one lap rijden? erna nog bijtanken/banden wisselen? ....
En wat mij betreft houden ze de tourwagens ook beter hetzelfde weekend.
Ik dacht dat er tot 2003 er wel een Superpole systeem bestond in de FIA GT, de eerste 6 van elke klasse mochten hier dan aan meedoen.
Persoonlijk vind ik het hele Superpole idee maar niks, Endurance is niet One-Lap

Voor de rest moet er niet teveel veranderd worden aan het concept...
Misschien idee voor de toekomst : Laat de GT van de LMES samenrijden tijdens de 24 uren van Spa, om zo meer deelnemers te krijgen. Samenrijden, maar voor apart kampioenschap dus winnaar FIA GT, winnaar GT LMES en overal winnaar!!!
Reply With Quote
Old 02-08-2005, 21:54
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by raceboy
en ze komen er niet. Ratel heeft zijn verstand teruggevonden:
Dat er sprake was van een split tussen FIA GT en WTCC was wellicht al in mei van dit jaar te voorzien geweest.

Quote:
Ratel is weer bezig met zijn plannen voor het FIA GT, ik volg niet meer..........welke kant gaan we nu uit? Ik volg niet meer, zal het stukje uit de Autosport van 05-05-05 even samenvatten.

Behalve de bestaande GT1 en GT2 (het voormalige N-GT) wil hij de GT3 klasse in het leven roepen. Omdat de GT2 klasse zacht gezegd op zijn gat ligt is Ratel op zoek naar nieuwe wagens. Welke wagens komen in aanmerking voor de GT3 klasse ("standaard fabriekswagens")? O.a de Maserati Trofeo Light, Chrysler Viper Competition Coupé (zoals die van USCarworld Racing). Een iets minder dure klasse, wellicht dat de Privateers uit het N-GT daarmee weer terugkeren, die zijn vertrokken richting LMES en nationale kampioenschappen.

Wat gaat er dan gebeuren met de G2 klasse van dit jaar? Nu al een mislukking??

Uiteraard heeft Ratel een dubbele agenda. Het "masterplan" van Ratel voorziet een WK voor GT1 wagens (waar hebben dat al eens eerder gezien? ) en een EK voor GT2 en GT3 wagens. De races voor het WK GT1 zouden in Europa op dezelfde weekends en circuits rijden als het EK GT2 + GT3. Tijdens de 24 uur van Spa zouden grids van het WK en EK gezamelijk van start gaan.

De races voor het WK GT1 zouden qua format ook veranderen. Als jezover moet reizen, bijvoorbeeld Japan of Australie dan doe je dat niet voor een sprintwedstrijdje van 500 KM. Nee, Ratel voelt wel iets voor een 1000 KM of een 4-uurs race.

Het WK zou van start gaan als hij vier "fabrikanten" kan vinden die ieder 4 tot 5 wagens gaan inzetten. Grids van 16 tot 20 wagens voor een 1000 KM race........dat zal leuk zijn voor de toeschouwers Wat verstaat hij onder "fabrikanten"? Zoiets als Maserati op dit moment doet qua ondersteuning van JMB en Vitaphone Bartels. Dacht dat "fabrikanten" verboden waren in FIA GT 2005...............

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=10587
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-08-2005, 22:33
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Benny_B
Ik dacht dat er tot 2003 er wel een Superpole systeem bestond in de FIA GT, de eerste 6 van elke klasse mochten hier dan aan meedoen.
Persoonlijk vind ik het hele Superpole idee maar niks, Endurance is niet One-Lap
Een superpole is bij een endurance race inderdaad belachelijk. Het lijkt me wel leuk om bij het WTCC een superpole te hebben ala DTM.

Quote:
Originally Posted by Benny_B
Voor de rest moet er niet teveel veranderd worden aan het concept...
Misschien idee voor de toekomst : Laat de GT van de LMES samenrijden tijdens de 24 uren van Spa, om zo meer deelnemers te krijgen. Samenrijden, maar voor apart kampioenschap dus winnaar FIA GT, winnaar GT LMES en overal winnaar!!!
Ik denk dat men de potentiele deelnemers meer moet halen uit nationale kampioenschappen (Belcar, Franse/Spaanse GT).
Reply With Quote
Old 05-08-2005, 15:01
vince's Avatar
vince vince is offline
De Paddock Rookie

Of misschien een race samen met de jgtc is ook wel vet
Reply With Quote
Old 05-08-2005, 17:30
Raceboy's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by vince
Of misschien een race samen met de jgtc is ook wel vet
wordt moeilijk aangezien dat een hoopke buizen zijn ipv wagens.

Reply With Quote
Old 05-08-2005, 18:31
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by raceboy
wordt moeilijk aangezien dat een hoopke buizen zijn ipv wagens.
een Oreca viper is gestript ook een hoopke buizen

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules