De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 24-05-2003, 21:42
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Kit cars

Ik was al redelijk geïnteresseerd in kit cars en schuimde van tijd tot tijd het net af achter foto's en dergelijke. Vandaag zijn wij naar de open deur dag van oracle cars (belgische invooerder) geweest en heb ik eens meegereden in een Tiger Supercat. Echt fantastische rijsensatie. Wij gaan er ooit een Tiger Supercat bouwen.

Nog iemand die hierin geïnteresseerd is en/of ooit ene gebouwd heeft ?
Reply With Quote
  #2  
Old 24-05-2003, 21:49
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Dit is de Tiger Supercat (waar ik in heb meegereden) :


Met de motor die erin stak (sierra 2l) goed voor 0-100 in 6 seconden

De snelste Tiger , aangedreven door 2 kawasaki motoren heeft een acceleratie 0-100 in 2.8 seconden
Reply With Quote
  #3  
Old 25-05-2003, 00:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally posted by R@ce@holiC
Met de motor die erin stak (sierra 2l) goed voor 0-100 in 6 seconden
Allee, voorlopig kan ik nog mee met 0-100 in 3 seconden
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 25-05-2003, 00:46
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Quote:
Originally posted by Sennake
Allee, voorlopig kan ik nog mee met 0-100 in 3 seconden
Uwe moto ???
Reply With Quote
  #5  
Old 25-05-2003, 11:11
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Ja. Volgens het boekje kan die dat, maar of ik ooit de "balls" zal hebben om het daadwerkelijk te doen, is een andere zaak...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 25-05-2003, 11:14
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Quote:
Originally posted by Sennake
Ja. Volgens het boekje kan die dat, maar of ik ooit de "balls" zal hebben om het daadwerkelijk te doen, is een andere zaak...
machtig. Hoeveel PK heeft die bike v u? en hoeveel weegt ie? Diene tiger 500kg pk naargelang de motor die ge er insteekt.Motor kunde zelf kiezen/gaan zoeken. Zo klein mogelijke motoren (van omvang) anders pastem der nie in (of ge moest zonder motorkap wille rijden )
Reply With Quote
  #7  
Old 25-05-2003, 11:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
90 PK voor 280 kg.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 25-05-2003, 11:18
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Amai...
Reply With Quote
  #9  
Old 25-09-2006, 11:57
smalle6311 smalle6311 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2
ik heb er zelf één en staat te koop misschien iets voor u ?
mvg patrick
Reply With Quote
  #10  
Old 25-09-2006, 12:48
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Duffel
Posts: 129
Quote:
Originally Posted by R@ce@holiC
Ik was al redelijk geïnteresseerd in kit cars en schuimde van tijd tot tijd het net af achter foto's en dergelijke. Vandaag zijn wij naar de open deur dag van oracle cars (belgische invooerder) geweest en heb ik eens meegereden in een Tiger Supercat. Echt fantastische rijsensatie. Wij gaan er ooit een Tiger Supercat bouwen.

Nog iemand die hierin geïnteresseerd is en/of ooit ene gebouwd heeft ?
Ik zou zeggen: bezin eer je begint!

Als je zelf zo een kit car bouwt moet je nadien deze laten homologeren in Brussel, dit is op zijn minst gezegt nog moeilijker en tijd rovender dan hem te bouwen. Verder moet je voldoen aan de geldende Euro emmisie normen en dat kan je met een Sierra 2l motor vergeten.
De andere methoden om hem eerst in de UK in te schrijven en dan naar België brengen gaan ook niet blijven duren.
Ik weet de prijs in aanlokkelijk, maar de kans is reeël dat je hem nooit op de baan zal krijgen.
Bij Caterham heb je geen probleem, deze is een stuk duurder maar het verschil is ook enorm. Kijk maar rond, de waarde blijft nagenoeg konstant.
Succes.
Reply With Quote
  #11  
Old 25-09-2006, 12:58
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Quote:
Originally Posted by JJoris
Ik zou zeggen: bezin eer je begint!

Als je zelf zo een kit car bouwt moet je nadien deze laten homologeren in Brussel, dit is op zijn minst gezegt nog moeilijker en tijd rovender dan hem te bouwen. Verder moet je voldoen aan de geldende Euro emmisie normen en dat kan je met een Sierra 2l motor vergeten.
De andere methoden om hem eerst in de UK in te schrijven en dan naar België brengen gaan ook niet blijven duren.
Ik weet de prijs in aanlokkelijk, maar de kans is reeël dat je hem nooit op de baan zal krijgen.
Bij Caterham heb je geen probleem, deze is een stuk duurder maar het verschil is ook enorm. Kijk maar rond, de waarde blijft nagenoeg konstant.
Succes.
Ik weet intussen hoe het in zijn werk gaat. Ik ken de procedure en weet wat er voor nodig is om de wagen te bouwen en effectief op de baan te brengen. In het geval van Tiger moet je hem eerst laten keuren in Engeland door Tiger zelf en dan ermee in Engeland naar de keuring gaan. Daarna pas kan je hem, hier laten keuren/inschrijven. Deze procedure duurt wel ettelijke maanden...

Daarbij kan je altijd raad vragen enzo aan de verdeler van de kitcars, in dit geval van Tiger is dat Oracle cars. Het kan goed zijn dat in tussentijd de procedures zijn aangepast hoor. Deze topic dateerd al van 2003. Intussen heb ik mijn rijbewijs al en begint de spaarboek al wat aan te dikken. Het is nog even wachten vooraleer ik hem kan kopen, ik ben maar een studentje natuurlijk .
Reply With Quote
  #12  
Old 25-09-2006, 16:21
Kaze's Avatar
Kaze Kaze is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 91
Quote:
Originally Posted by Sennake
Allee, voorlopig kan ik nog mee met 0-100 in 3 seconden

Quote:
Originally Posted by Sennake
90 PK voor 280 kg.

rijdt ge met een tweewielerige tank ofzo?
Reply With Quote
  #13  
Old 25-09-2006, 17:24
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Kaze
rijdt ge met een tweewielerige tank ofzo?
Kunt moeilijk nog verwachten dat na bijna 3,5 jaar, de thread nog relevant is...?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 4 (0 members and 4 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.