![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
De Radical met een V8!!
Quote:
![]() ![]() http://www.radicalmotorsport.com/ 350 PK, daar wil ik weleens de tijden van op Spa, die moeten dan toch ergens tussen F3 en F3000 liggen. Supersnel voor een fractie van een F3000 budget ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
Enkel maanden geleden stond hierover al een artikel in Cars and Car Conversion - magazine .. de CCC-mag.
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#3
|
||||
|
||||
Re: De Radical met een V8!!
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Een doodskist op vier wielen als ge het mij vraagt
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
als je weet dat de SR1500 ( of toch zoiets) 2' 22 op francorchamps draaide ... dan is dit echt een mega machien
__________________
![]() |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Die SR3 zijn al wat sneller dan een F3, dan zal het met die V8 Hayabusa ook wel goedkomen ![]() Toch is die Radical een soort cult aan het worden, enkele honderden die op de circuits worden ingezet voor wedstrijden en trackdays. Ennuh, road-legal in sommige landen ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#8
|
||||
|
||||
inderdaad marshal die bedoel ik, de SR3 1500 cc
ik vind de 1100 en 1300 (prosports) persoonlijk meer charme hebben dan deze 1500 en nu ook de V8, maar qua prijs/prestatie zijn deze wagens natuurlijk niet te overtreffen. Die minder zware modellen hebben een veel mooier geluid en lijken ook harder te gaan. spijtig dat het proto's zijn want anders zouden ze in genoeg kampioenschappen brokken kunnen maken! Ik denk dat het daarom ook is dat deze projecten niet zo van de grond komen.
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Sorry maar dit vind ik gekkenwerk, zoveel power in zo'n bakske, niet echt veilig als je het mij vraagt...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#10
|
||||
|
||||
ik moet toegeven heb 1 maal de kans gekregen om zo een sr3 aan de tand te voelen en het was onbeschrijflijk!!!Het gevoel is fenomenaal, niet te vergelijken... Het Rijdt zowat als een competitie go kart maar dan met wat meer power... Maar er kan gerust nog wat power bij in dat bakske, dus ik juich dit alleen maar toe!!! GO radicall zou ik zo zeggen!!! Zou echt de max zijn moest er wat meer interesse voor zijn... Denken jullie niet???
__________________
if you think you have everything under control, you are driving to slow |
#11
|
||||
|
||||
ik ben er ook helemaal weg van piet!
ik snap niet dat dit niet aanslaat .... afgezien van mijn bovenstaande gedachtekronkel
__________________
![]() |
#12
|
||||
|
||||
Ik heb dat gezien zonder zijn bodywork en ik vind het gewoon een doodkist-cabrio
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#13
|
||||
|
||||
De tijden die de RADICAL gasten rijden op Zolder zijn ook van de rappe kant hé ..
Ik wet nog goe dat zij een rondje reden die wat rapper was dan 1:32 ... Toch liever een Radical dan zo'n ULTIMA ..
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#14
|
||||
|
||||
Ik kan best begrijpen dat sommigen enthousiast zijn over deze nieuwe Radical. Maar ik vind dat je toch kritisch moet blijven wat betreft de veiligheid. Zo veel power voor zo een klein en licht wagentje? Daar moeten brokken van komen. Ik sluit me dan ook volledig aan bij de mening van stijnconinx en Bart.Vandecavey.
|
#15
|
||||
|
||||
Heb zelf al eens met een SR3 mee mogen meerijden op de Nurburgring en dat was redelijk de moeite
![]() Wel een moeilijker overzicht op bochten gezien lage zit en heuvelachtig circuit. Maar de gforces in de bochten waren voor mij echt FENOMENAAL! Deze had de "normale" Hayabusa motorisatie, en als dan blijkt dat snelheid met passagier 10mph lager is dan is het ontstaan van Turbo en V8 versies niet meer als normaal. En tof fimpje van de SR3 Turbo op de ring is hier te vinden http://www.miniandcoopers.com/ring.mpg De Radical krijgt vanuit veel hoeken tegenkanting. Niet het minst uit de richting van de traditionele "sport"wagen merken. Die brengen steeds maar zwaardere wagens uit en drijven steeds verder af van de essentie van een sportwagen. Nu komt er een nieuwe kleine speler die ze allemaal mooi voor schut zet ... goedkoper, lichter, sneller ... dat hebben ze niet graag hee ![]() Dus beginnen ze, bij gebrek aan beter, maar de veiligheid en homologatie te hekelen. Alhoewel die eerste natuurlijk minder is als bij een traditionele wagen is, zijn zulk een kitcars toch redelijk in staat om ongevallen te verwerken. Vergeet niet dat ze met een stevig chassis en raceharnassen zitten. Heb zelf kenissen die gecrasht zijn met SR3, Cobra en Caterham, telkens redelijke voorvallen, telkens kwamen bestuurder en evt passagier er ongeschonden vanaf. Er zijn op het net ergens fotos te vinden van een Caterham die frontaal in een Ford Sierra is gegaan, brengt het er redelijk goed vanaf. De grootste zwakte bij dit type wagens blijkt bij zijdelingse impact te zijn, maar dan ben je met een Elise niet beter af ... Jochen |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|