![]() |
|
|
||||
|
||||
Speedweeks '05 : Daytona 500
In februari is het weer zover. Dan gaan we (14 personen) naar de opening van het NASCAR seizoen in DAYTONA. Voor mij is het reeds de 8ste keer dat ik er naar toe ga en opnieuw zit ik reeds te popelen van ongeduld om te kunnen vertrekken. (nog 53 keer slapen
![]() We vertrekken de 11de februari vanuit Schiphol naar Orlando. De 12de gaan we dan naar de BUD SHOOTOUT, een prestigieuze race waar vele $$Dollars te verdienen zijn. Deze avondrace wordt vooraf gegaan door een ARCA race en als afsluiting is er een optreden van de Rockband 3 Doors Down. De zondag gaan we dan naar de Pole Qualifying en de IPower Dash race over 150 mijl. Die avond gaan we dan naar de Dirt track van Volusia Speedway om de WORLD OF OUTLAWS Sprint Cars te zien rijden. Dan wordt het even vakantie en gaan we enkele dagen diverse pretparken bezoeken. Donderdag zijn er dan de GATORATE DUELS, een nieuwe formule voor de vroegere Gatorade twins, twee races die met de nieuwe formule (met pitstop) toch wel de moeite gaan zijn. Dodge dealers Truck race over 250 miles wordt op vrijdag verreden gevolgd door de IROC en de dag wordt afgesloten door de Busch series happy hour Zaterdag is er dan de Take 5 Hershey's 300, de openingsrace voor het Busch series kampioenschap gevolgd door het happy hour voor de NASCAR wagens. Zondag 20 februari is het dan de DAYTONA 500. We zijn van plan om regelmatig vanuit de states een verslagje te posten in deze tread en wie weet zelfs enkele foto's! Op de paddock zitten nog enkele mensen die ook naar ginder gaan en wie weet kunnen we elkaar ontmoeten op de eerste zaterdagmiddag voor dat de races beginnen?
|
|||
|
|||
Door een misverstand bij het bestellen van tickets, heb ik 3 x Four Days Package te veel voor de Daytona Speed Weeks 2005(Donderdag + Vrijdag + Zaterdag + Zondag) ofwel in de Nextel Tower ofwel in de Petty Tower (beide rechtover de pitts met zicht over de volledige piste). Top tickets.
Worden verkocht aan kostprijs. Tel 0475.44 91 31 |
|
|||
|
|||
52...
|
|
|||
|
|||
51...
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ik heb net zelf tickets besteld voor de Bud Shootout, dan zitten we op de Roberts Tower op rij 36, en voor de Trucks zitten we op Weatherly Tower op rij 41. Voor de 300 en de 500 zitten we op rij 32 van de Lund tribune. Zo hebben we voor alle races een ander zicht op het circuit.
|
|||
|
|||
Tickets zijn ondertussen verkocht
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Prima!!!! |
|
|||
|
|||
A.J wa kost deze EXPIERENCE?
Lijkt me HEEEL leuk en ook heel duur. lol Als ik nu geen vrouwtje had, congé op het werk en de lotto had gewonnen, kwam ik mee.....ok, sparen dus. Neen, alle zever op een stokje, wat is de kostprijs hiervan? Doen jullie dit op eigen houtje of met andere NASCAR fans en reisbureau/organisatie ofzo..... Gaan jullie enkel naar de Daytona 500 kijken of nog andere races ook? |
|
||||
|
||||
Onze reis kost ongeveer 1400€. Inbegrepen zijn :
tickets Daytona 500 en Busch series. vlucht heen en terug hotel huurauto voor de hele periode. gids met veel ervaring ter plaatse. Niet inbegrepen : eten, drinken, extra race tickets, toegang voor pretparken, benzine,... Ik ga reeds voor de 8ste keer naar Daytona. Ook voor 2006 plannen we deze reis die we vanuit de WHEELS organiseren. In totaal gaan we 5 dagen naar de races en 6 dagen naar pretparken enz... In maart komen we eens samen om foto's te bekijken en reisverhalen te vertellen. Ook mensen die geďnteresseerd zijn om ooit deze trip te ondernemen zijn dan welkom. Later meer hierover.
|
|||
|
|||
1400 euro? Da valt reuze mee, had meer aan 2500 gedacht.
Dus ge doet nog iets anders buiten naar de races gaan. Tof Zijn er plannen om andere events op de NASCAR kalender te bezichtigen, zoals Bristol, Las Vegas ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
neen, het enige probleem is dat ik zo'n reis een jaar op voorhand moet beginnen te organiseren en er dan geen kalender beschikbaar is voor de Belgische races. Ik zou het mij niet kunnen permiteren om een reis te plannen terwijl er bij ons een BELCAR of andere race verreden wordt. En februari valt buiten het circuit seizoen, dat is de reden. Anders zou ik Bristol, Talladega, Charlotte (lowe's), Watkins Glen, Sears Point of Phoenix ook wel zien zitten maar ja...
|
|||
|
|||
![]()
kan altijd een beetje goedkoper
ons kost de reis 960 euro : inbegrepen zijn tickets daytona 500 en busch series vlucht (martinair rechtstreeks ,amsterdam - orlando) hotel in orlando (10 overnachtingen) huurauto 10 dagen (ford explower ) maar geen ervaren gids (weten er onderhand zelf de weg , wordt al weer de 5e keer ) |
|
||||
|
||||
Daytona .... THE White thrash capital of the world ...
Ik heb daar enkele jaren terug op cursus gezeten tijdens de zomermaanden ... Embry Riddle College ...
|
|