![]() |
|
|
|||
|
|||
Provinciaal ASAF-kampioenschap in 2005 ?
We mogen gerust zeggen dat de huidige BTCS het overblijfsel is van het vroegere ASAF kampioenschap. Het is weliswaar gegroeid en kregen er wat kleppers bij om uit te groeien tot wat het nu is.
Dat er heel wat mensen zijn die niet tevreden waren met het afschaffen van het ASAF kampioenschap kunnen we wel begrijpen. Deelnemers aan dit vroegere kampioenschap komen niet meer aan de bak. In 2005 zou er opnieuw een provinciaal ASAF kampioenschap worden opgestart. Races op Chimay, Colmarberg en Croix en Ternois met mogelijk een wedstrijd in Dijon en/of Zandvoort aangevuld met een wedstrijd in Spa zijn de bedoeling. Ik ken al direct enkele auto's die de overstap van de BTCS naar dit kampioenschap zullen maken. Veel succes toegewenst maar ik denk dat hierdoor het Waalse autosportlandschap gaat versnipperen. Bron : Turbo-Magazine C U |
|
||||
|
||||
De PRC group heeft al een antwoord klaar:
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Mijn nonkel (zie foto van Citroën C2 onder de topic BTCS + Fun Cup Francorchamps) gaat volgend jaar ook weer gewoon terug deelnemen aan het ASAF- kampioenschap.
Zijn argumenten voor deze terugkeer (vorig jaar reed hij nog mee met Citroën Saxo) zijn de volgende: - budget: langer rijden voor kleinere investering - sfeer onder piloten: veel gemoedelijker en behulpzamer - meer fairplay op de piste ... en blijkbaar zou het ASAF-kampioenschap ook meer media-belangstelling krijgen. Uiteindelijk is het natuurlijk maar de mening van 1 persoon en zelf ben ik verre van een expert, maar zulke argumenten lijken me een overstap wel te verantwoorden... |
|
||||
|
||||
Misschien een domme vraag, maar het ASAF-kampioenschap is voor mij redelijk onbekend: kan iemand eens beknopt uitleggen wat het verschil is met de huidige BTCS of Touring Cup? Vooral: rijden er ander type wagens mee en is dit dan endurance of meer sprint race ?
Thanks !
|
||||
|
||||
Blijkbaar ben ik niet de enigste die niet goed weet wat de ASAF inhoudt of vergis ik me ?
![]()
|
||||
|
||||
je hebt een nationaal uithoudingskampioenschap : de Belcar ( www.belcar.com en www.racb.be ) normaal gesproken races van 125 minuten, 1 race van 4 uren en een 24 uurs race op Zolder
verder heb je twee regionale kampioenschappen : VAS Vlaamse autosportfederatie ( www.vas.be ) organiseert de touringcup normaal races van 4 uren en een 10 uurs race op Zolder ASAF L'association Sportive Automobile Francophone ( www.asaf.be ) organiseert de franstalige tegenhanger van de touringcup ik heb geen idee hoelang de races duren De BTCS ( www.btcseries.be ) valt samen met de kevers ( www.vwfuncup.com ) onder de organisatie van de PRC group en is voor zover ik weet een prive initiatief. De BTCS rijdt normaal op een weekend twee races van 90 minuten, uitzonderlijk twee races van 60 minuten en 1 twaalf uurs race op Spa Last edited by NGT Racing; 15-11-2004 at 20:44. |
|
|||
|
|||
Een drietal jaren geleden, schat ik zo, is het ASAF-kampioenschap opgehouden te bestaan. Nuja, het is zowat overgegaan in de BTCS. Vele amateurs zijn niet mee overgestapt naar de BTCS. Waar ze echter gebleven zijn, weet ik ook niet.
Ik heb niet zoveel ASAF-wedstrijden gezien. Van die enkele die ik heb gezien kan ik me herinneren dat het niveau onder het niveau van de TC viel. Het was eenmengeling van allerlei auto's die dikwijls kwamen uit afgeschreven cups. Zo zag je er Suzuki Swift's (uit de vroegere cup), Toyota Starlet's (uit de vroegere cup) ettelijke BMW's, oa de twee Rover's 114 die momenteel in de BTCS actief zijn. Je zag er echter ook Formule France wagens, historics, af en toe een FunCup en op het laatste zelfs Radicals. Kortom een bonte mengeling... De wedstrijden vonden plaats of enkel op zondag of op een weekend (zaterdag en zondag). Dikwijls maar niet altijd was er een sprintwedstrijd EN een uithoudingswedstrijd op één dag of op één weekend. Sommige auto's deden mee in beide wedstrijden. Anderen dan weer enkel de sprintwedstrijd of enkel de uithoudingswedstrijd. Ook de circuits waar gereden werd liep uit elkaar. M.i. gingen ze op zoek naar goedkope circuits en zochten ze waar er nog een plaatsje vrij was. Op Chimay en Spa heb ik ze zien rijden... Er was voor elk wat wils. Dat kwam niet altijd het niveau ten goede. Ook op gebied van veiligheid van bvb de auto's zag je soms zaken die je liever niet zag. ASAF zorgde er echter voor dat iedereen kon rijden ongeacht welke auto of budget je had... Wat er wel goed was, was de sfeer. Mekaniekers van het ene team gingen bij het andere team helpen sleutelen om de respectievelijke auto klaar te krijgen voor de wedstrijd. Dergelijke taferelen waren er te zien. Misschien heb je hieraan niet veel. Ik moet toegeven dat ik het ASAF-gebeuren destijds niet echt volgde. Ik kan hier enkel delen wat ik zelf heb gezien. Hopelijk ben ikje hiermee van dienst geweest... C U |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb op 2 sites nog een paar foto's teruggevonden: => http://www.gdc.9cy.com/ => http://www.spa-francorchamps.be/gfx/...ne/index_4.htm |
|
||||
|
||||
Quote:
Bij het opstarten van de BTCS heeft de PRC-Groep het ASAF-kampioenschap opgeslokt. Een slimme opportunistische zet: zo kwamen ze toch nog aan een vol startveld en konden ze kwantitatief wat tegengewicht vormen voor de Belcar. Maar veel van de vroegere ASAF-amateurs die nu noodgedwongen BTCS rijden, voelen zich daar niet thuis. De heimwee naar een eigen ASAF-kampioenschap is heel groot. De roep naar een aparte ASAF-structuur is in de loop van het voorbije seizoen in de BTCS-paddock steeds luider gaan klinken. |
|
||||
|
||||
Txs voor jullie feedback !
Nu wordt het allemaal een beetje duidelijker ... als ik het zo allemaal lees, hoop ik echt dat er een terugkeer naar de ASAF inzit; dat opent toch perspectieven voor beginnende of ervaren piloten met minimale budgetten. Zelfs voor een degelijk TC-seizoen zijn de budgetten toch al behoorlijk. Eén niveau'tje daaronder zou toch leuk zijn . Wel jammer dat er dan weinig op Zolder gereden wordt.
|
||||
|
||||
Stel je even voor ...
ZTC/VAS in Vlaanderen, .../ASAF bij onze Waalse vrienden, één grote finale, het ene jaar op Francorchamps, het andere jaar op Zolder ... Men neme de 5 hoogst geklasseerden van elke klasse, van de twee Cup's, 50 wagens, en smijt ze bij elkaar in een grote nationale Touring finale. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
C U |
|
||||
|
||||
Dit is de voorlopige ASAF kalender voor 2005:
DATE PROV. DISC. EPREUVE ORGANISATEUR 19-20 févr Lg RA NEW BOUCLE DE FRANCO P 12/mrt Ht KV K.C. SAMBREA P + CF 13/mrt Ht KE K.C. SAMBREA P + CF 13/mrt Lg KV FRANCORCHAMPS KARTING CLUB FRANCORCHAMPS P + CF 19-20 mars Na RA LES ARDENNES ECURIE BAYARD P + CF 26-27 mars Na RA THY-LE-CHÂTEAU RACING TEAM SAMOURAI P + CF 27-28 mars Lg RS MARCHIN MARCHIN AUTOMOBILE CLUB P 02-03 avr Ht RS F. CAPITTE MOTOR UNION YVO GRAULS P + CF 09-10 avr HT RA LRT COMINES LYS RACING TEAM P + CF 09-10 avr Lg RA 3 PONTS RACING CAR ORGANISATION P + CF 10/apr Na CC DURNAL ECURIE BAYARD P + CF 17/apr Na SP JEMEPPE RACING TEAM SAMOURAI P + CF 17/apr Ht KV OSTRICOURT K.C. BAUDOUR P + CF 23-24 avr Lg CC SY MOTOR CLUB HANNUTOIS P + CF 23-24 avr Na RS 2 BOTTES M.C.E.B.E.N. P + CF 30-1 mai Na CC ALLE SUR SEMOIS PROMO RACING P + CF 1/mei Ht SL THULIN A.C. MONS-BORINAGE P 04-05 mai Na RS HAILLOT ECURIE BAYARD P + CF 5/mei Lg SL MARCHIN MARCHIN AUTOMOBILE CLUB P + CF + NAT 07-08 mai Ht RS ESTINNES ESTINNES AUTOMOBILE CLUB P + CF + NAT 8/mei Lx KC COUVREUX SUD KARTCROSS P 14/mei Lx KV FRANCORCHAMPS AMAY COBRA KARTING P + CF 15/mei Lx KE FRANCORCHAMPS AMAY COBRA KARTING P + CF 14-15 mai Ht RA SALAMANDRE AUTO-CLUB FROIDCHAPELLOIS P + CF 15-16 mai Lg RS WARZEE ECURIE LES VOLANTS P 15/mei Lx AC MEIX A.C.T. MEIX LE TIGE P 15/mei Lx KC MEIX A.C.T. MEIX LE TIGE P 22/mei Ht SL TOURNAI A.S.A. TORNACUM P + CF + NAT 29/mei Na CC FELENNE ECURIE BAYARD P + CF 29/mei Na RS B. MULLER NAMUR RACING CLUB P + CF 04-05 juin Na CC VRESSE-PETIT-FAYS CC VRESSE-PETIT-FAYS P + CF 04-05 juin Ht RA CLAUDY DESOIL MOTOR UNION YVO GRAULS P + CF 5/jun Lg SL ABOLENS MOTOR CLUB HANNUTOIS P + CF + NAT 11-12 juin Ht RS HAUTE SENNE P 12/jun Lx CC LAROCHE EAGLE'S TEAM P + CF 12/jun Lg CC HUY MOTOR CLUB DE HUY P + CF 18-19 juin Na RS SOMBREFFE RACING TEAM SAMOURAI P + CF 19/jun Lg SL TOHOGNE CAN-HAM P + CF 19/jun Ht KV LOMMERANGE K.C. BAUDOUR P + CF 25-26 juin Lg RS J.M. WEY RACING CAR ORGANISATION P 26/jun Na SP PRINCIPAUTE M.C.E.B.E.N. P + CF 25/jun Ht AC BEAUWELZ AUTO-CROSS DES FRONTIERES-BEAUWELZ P 26/jun Ht KC BEAUWELZ AUTO-CROSS DES FRONTIERES-BEAUWELZ P 26/jun Lx SL FORETS ECURIE DES FORETS P + CF + NAT 02-03 juil Na RS ACHENE ECURIE BAYARD P + CF 3/jul Lg CC 36 TOURNANTS ECURIE LES VOLANTS P 3/jul Ht SL COLLINES RACING TEAM DES COLLINES P + CF + NAT 3/jul Lx AC MORHET M.C. HAUTE SURE P 3/jul Lx KC MORHET M.C. HAUTE SURE P 09-10 juil Na RS FONTAINE L'EVEQUE RACING TEAM SAMOURAI P 10/jul Ht SP FRAMERIES A.C. MONS-BORINAGE P 10/jul Lx AC VIRTON A.C.T. MEIX LE TIGE P 10/jul Lx KC VIRTON A.C.T. MEIX LE TIGE P 16/jul Lg CC MARCHIN MARCHIN AUTOMOBILE CLUB P + CF 16-17 juil Na RS HAVERSIN ECURIE LES AIGLES P + CF 20-21 juil Ht RS SOLRE-ST-GERY AUTO-CLUB FROIDCHAPELLOIS P + CF 24/jul Ht SP RANCE ECURIE AUTOMOBILE RACOISE P + CF 24/jul Ht SL PAYS VERT ATH RACING P 31/jul Lx CC GRANDCOURT GAUME RACING CLUB P 7/aug Lg SL HANNUT ECURIE HESBAYE P + CF + NAT 7/aug Lx AC HIVES ECURIE LI SKIRON P + CF 7/aug Lx KC HIVES ECURIE LI SKIRON P + CF 13/aug Lx KV FRANCORCHAMPS AMAY COBRA KARTING P + CF 13-14 août Ht RS LE RANCOIS ECURIE AUTOMOBILE RANCOISE P + CF 13-14 août Lg RS BLEHEN ECURIE HESBAYE P + CF 14/aug Lx AC CHASSEPIERRE M.C. HAUTE SURE P 14/aug Lx KC CHASSEPIERRE M.C. HAUTE SURE P 20/aug Bt CC BOMEREE A.C. PAYS NOIR P + CF 20-21 août Na RA LA FAMENNE ECURIE BAYARD P + CF 27-28 août Ht RA LEPTINES ESTINNES AUTOMOBILE CLUB P + CF 27-28 août Lg RS MICKY ECURIE LES VOLANTS P 03-04 sept Na RA LA SEMOIS PROMO RACING P + CF 03-04 sept Na RS ANDENNE DUEL RACING P + CF 4/sep Lg CC RICHELLE ECURIE BAUDOUIN VISETOISE P + CF 4/sep Ht KE LOMMERANGE K.C. BAUDOUR P + CF 10-11 sept Ht RS HAINAUT MEMORIAL K. MAIRESSE A.C. MONS-BORINAGE P 11/sep Na CC HOUYET ECURIE BAYARD P + CF 17-18 sept Lg RA JL DUMONT ECURIE HESBAYE P + CF 18/sep Lx AC CHINY CLUB MOTEUR PASSION CHINY P + CF 18/sep Lx KC CHINY CLUB MOTEUR PASSION CHINY P + CF 24/sep Na CC LA CITADELLE RALLYE DE WALLONIE P 24-25 sept Ht RS TREFLE AUTO-CLUB FROIDCHAPELLOIS P + CF 01-02 oct Lg RS HESBAYE HESBAYE MOTOR CLUB P + CF + NAT 2/okt Na CC LA CITADELLE DE NAMUR ECURIE LES AIGLES P 2/okt Lx KE AMAY AMAY COBRA KARTING P + CF 2/okt Lx KC BERNEAU SUD KARTCROSS P 2/okt Ht SP MONS-BORINAGE A.C. MONS-BORINAGE P 15-16 oct Lg RA JALHAY JALHAY MOTOR CLUB P 16/okt Ht CC MONS-ST-AUBERT A.S.A. TORNACUM P + CF 22-23 oct Na RA SOMBREFFE RACING TEAM SAMOURAI P + CF 23/okt Ht KV MARIEMBOURG K.C. SAMBREA P 12-13 nov Na RA WALLONIE RALLYE DE WALLONIE P 12-13 nov Lg RS LA REDOUTE ECURIE LES GADLIS P 19-20 nov Na RS GERPINNES RACING TEAM SAMOURAI P + CF 26-27 nov Lg RA LES CRETES ECURIE CHAWRESSE P 10-11 déc Lg RS MICKY 2 ECURIE LES VOLANTS P |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|