![]() |
|
|
||||
|
||||
JGTC vs FIA-GT
Aangezien er plannen zijn om ze samen te laten rijden is het misschien is tijd om ze onderhuids te vergelijken. Aangezien mijn Japans niet zo goed is kan ik het reglement niet echt analyseren dus doen we het maar met foto's
![]() JGTC: Skyline Wielkast Motor GT1: 550 overzicht Saleen Motor Voorkant zonder carosserie Als iemand nog leuke foto's vindt post de link hier dan! |
|
||||
|
||||
Uitkomst van de vergelijking is simpel: De Ferrari is 1000 keer mooier.
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
het grote verschil is dat ze in de JGTC vanaf de voordeur en achter depiloot alles mogen veranderen, ttz, alles afslijpen en volledig nieuw maken, met ophangingen en motor zoals je wilt, zolang de motor maar van hetzelfde merk is. Bij FIA of LMES moet je beginnen van het straatmodel en mag je maar beperkt veranderen aan ophanging e.d. Dit "beperkt" is natuurlijk zeer relatief, hangt beduidend van het budget of de constructeur af. De Saleen is eigenlijk een wagen die gebouwd is om te racen en daarna pas om er mee "road legal" te zijn. In theorie zijn de JGTC wagens altijd sneller, maar is natuurlijk altijd snel bijgewerkt door restrictors, banden of gewicht.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Een echte snelle wagen komt niet uit Italië, dat is toch algemene kennis dacht ik ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |