De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-12-2004, 22:47
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Welke buitenlandse grand-prix bezoeken?

Ik ga volgend jaar, naast de Grand-Prix van België, nog een race in het buitenland bijwonen, maar weet niet goed welke.

Iemand een voorstel? Verleden seizoen ben ik naar Hongarije geweest, dus die valt al af.

Ik koop ook enkel maar brons-tickets, dus het zou een grand-prix moeten zijn met goede staanplaatsen.

Iemand een voorstel?
Reply With Quote
Old 01-12-2004, 22:54
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Re: Welke buitenlandse grand-prix bezoeken?

Quote:
Originally posted by Astra-fan
Ik koop ook enkel maar brons-tickets, dus het zou een grand-prix moeten zijn met goede staanplaatsen.
Heb zelf zeer goede herinneringen aan Imola. Mooie omgeving, prettig gestoorde Italianen. Kleine opmerking, kaartjes zijn stukken goedkopere daar. Dus wat hier brons is........dat is daar een zitplaats met scherm
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 01-12-2004, 23:00
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Zelfde ervaring. Imola is top. De sfeer is bangelijk. Doen gewoon.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 01-12-2004, 23:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Werner333
Zelfde ervaring. Imola is top. De sfeer is bangelijk. Doen gewoon.
Dat kan ik alleen maar beamen. Monza is van hetzelfde kaliber. Niet te duur en volop sfeer.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 02-12-2004, 00:48
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Zelf ben ik al meerdere malen naar Hockenheim geweest (wel het oude circuit nog), drie keer de Nurburgring en één keer naar Magny Cours.

Over de staanplaats in het nieuwe Hockenheim kan ik dus weinig kwijt, maar de sfeer daar is zeker de moeite.
In Nurburgring is er niet gek veel staanplaats, en ge staat daar ook nogal ver van't circuit af. En 's avonds valt er ook ni gek veel meer te beleven.
Magny Cours ligt zo echt in the middle of nowhere en zowat alles zit daar samen op één grote camping, niet slecht maar toch ook ni alles. Maar zelfs vanop de goedkoopste staanplaats, kunt ge zowat half het circuit zien liggen, dat was daar echt wel de moeite aan. Ooit kom ik daar nog wel eens denk (als er dan nog F1 rijdt toch).
Als volgende buitenlandse GP zou ik zelf voor Monza of Monaco gaan.
Old 02-12-2004, 13:20
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Re: Re: Welke buitenlandse grand-prix bezoeken?

Quote:
Originally posted by Mark
Heb zelf zeer goede herinneringen aan Imola. Mooie omgeving, prettig gestoorde Italianen. Kleine opmerking, kaartjes zijn stukken goedkopere daar. Dus wat hier brons is........dat is daar een zitplaats met scherm
Dat beaam ik ook. Voor 150 euro heb je daar genummerde zitplaatsen met toch zicht op een groot deel van het circuit met scherm. Bovendien is er vlakbij het circuit (op vogelvlucht een 50-tal meter van de eerste chicane) een camping. De sfeer is zalig goed.
In Monza zal dat gelijkaardig zijn. Enkel zijn de faciliteiten langs en buiten het circuit (camping) er enorm slecht.

De race mag daar dan saai zijn, de rest is er op en top.
Reply With Quote
Old 03-01-2005, 19:38
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Heb net mijn catalogus thuis aangekregen voor F1-kaarten. Ik zou toch graag eens een Grand-Prix in Ferrari-land bekijken.

Imola ligt echter te vroeg in het seizoen dus schiet er Monza over.

In de catalogus staat echter vermeld dat de staanplaatsen slechts een beperkt zicht geven. Heeft iemand hiermee ervaring?
Reply With Quote
Old 03-01-2005, 19:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Staanplaatsen zijn per definitie niet op een tribune, dus tegen de draad. Omdat er op Monza bijna nergens een plaats is waar de F1-wagens vrij traag voorbij rijden, en omdat de mooiste plaatsen uiteraard volstaan met tribunes, zie je weinig van achter die draad.

Maar de prijzen op de tribunes zijn erg redelijk, zeker in vergelijking met die van Spa. Wij zijn in 1996 geweest en hadden de beste plaatsen op de hoofdtribune vóór de pits gedurende 3 dagen (genummerd en gereserveerd dus) en we betaalden er 9000 belgische frank voor. Het waren de duurste plaatsen die je op het ganse circuit kon vinden. Daar moet je in Spa niet eens aan denken...

Maar ook de goedkopere tribunes bieden een super goed zicht.

Tip : wat we niet wisten en misschien wel gedaan hadden als we het geweten hadden is dit : de camping ligt tegen het circuit en als je op woensdag arriveert kan je bv een motorhome tegen de draad parkeren en vanop het dak van je motorhome naar alle kwalifs en de GP kijken, zonder een cent te betalen (behalve camping dan). Je kijkt boven de draad uit en je bevindt je dan in de Ascari-chicane. Prachtig zicht!

Wij arriveerden op donderdag en toen waren de beste camping plaatsen (tegen de draad) net bezet; we moesten ons tevreden stellen met een plaats op de 2e rij. Maar we hadden onze tickets dus was dat niet zo erg...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-01-2005, 20:09
Stefan Stefan is offline
De Paddock Regular

op http://www.gp-review.nl/ kun je ervaringen lezen van mensen die naar bepaalde circuits zijn geweest. misschien eens leuk om door te kijken.
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 16:45
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Waar ik heel graag eens naar toe zou willen gaan, is naar Indianpolis. De prijzen voor de tickets zijn er echt heel goedkoop (het allerduurste kost maar iets meer dan 100$!!!). Het grote probleem is echter het vliegtuigticket naar daar. Het goedkoopste dat ik tot nu toe gevonden heb, is iets meer dan 700$ en dat maakt het natuurlijk al een beetje duurder
Reply With Quote
Old 26-01-2005, 19:16
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by speesman
Waar ik heel graag eens naar toe zou willen gaan, is naar Indianpolis. De prijzen voor de tickets zijn er echt heel goedkoop (het allerduurste kost maar iets meer dan 100$!!!). Het grote probleem is echter het vliegtuigticket naar daar. Het goedkoopste dat ik tot nu toe gevonden heb, is iets meer dan 700$ en dat maakt het natuurlijk al een beetje duurder
Ik heb daar ook al aan gedacht, maar ik zou dat dan willen combineren met een NASCAR en CART race. Maar die zijn dan nooit in de buurt als de F1 rijdt.
Reply With Quote
Old 27-01-2005, 01:58
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Quote:
Originally posted by redje
Ik heb daar ook al aan gedacht, maar ik zou dat dan willen combineren met een NASCAR en CART race. Maar die zijn dan nooit in de buurt als de F1 rijdt.
Als vluchten binnen Amerika zelf niet zo duur zijn (heb daar eigenlijk geen idee van), dan zou dat idd nog te combineren zijn.
Reply With Quote
Old 27-01-2005, 02:48
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

tip : ga dan eerst naar de F1 kijken en daarna pas naar de NASCAR want als je eerst naar de NASCAR gaat wil je geen F1 meer zien
Old 27-01-2005, 09:05
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by A.J.
tip : ga dan eerst naar de F1 kijken en daarna pas naar de NASCAR want als je eerst naar de NASCAR gaat wil je geen F1 meer zien
Bwa, ik heb al heel veel NASCARraces op tv gezien en ik val gewoon vaak in slaap, behalve als ze op een circuits als Watkins Glenn rijden.
Reply With Quote
Old 27-01-2005, 11:30
aengelen10's Avatar
aengelen10 aengelen10 is offline
De Paddock Rookie

Ik ben 2 jaar geleden in Barcelona F1 gaan zien en het is echt de moeite daar! Tis een mooi en verzorgt circuit, we hadden goeie plaatsen op de tribune, 180€ voor een ticket! Geen files rond het circuit en keuze in heeel veeel hotels voor een spot prijsje!

En de zon schijnt daar, das wat anders dan de regen van Francorchamps
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules