![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
De laatste alweer
Dit weekend de laatste van een 19-race seizoen. De wereldkampioen bij de rijders is gekend, de constructeurstitel moet nog beslist worden.
China 2005 wordt een ietwat speciale wedstrijd: De laatste race van Sauber, Minardi, Jorden en BAR Ook de laatste wedstrijd van Barrichello bij Ferrari Williams rijdt de laatste keer met BMW-motoren Hopelijk wordt de wedstrijd van hetzelfde niveau als de vorige in Japan ![]() |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
Ja just, ik zou het belangrijkste nog vergeten
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
ja juist .. schumi wordt volgend jaar wel wereld kampioen maar stopt na dat jaar
![]() |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
Bij Renault hebben ze de laatste weken duidelijk nog goed hun huiswerk gedaan. Kimi moest weer tot het uiterste gaan wilde hij nog vanop de pole vertrekken. En (net als in Brazilië) ging hij weer in de fout. Tot twee keer toe dat hij toch wel aardig moest corrigeren. Ook Alonso leek mij in de eerste bocht een klein foutje te hebben gemaakt, maar daar is hij nauwelijks tijd mee verloren.
Toch ook wel opvallend hoeveel beter de piste werd naarmate de sessie vorderde. Montoya had dan ook wel een klein remfoutje gemaakt, maar daarmee zou hij toch normaal niet ineens een seconde trager mogen zijn dan Alonso. En baanveger Sato kon al helemaal geen deftige chrono neerzetten. Die mag nog content zijn dat de Minardi's een off-day hadden of hij had bijna helemaal achteraan gestaan. Kartikeyan heeft wel een knappe tijd uit zijn Jordan weten te halen. In tegenstelling tot Monteiro, maar die zijn wagen leek mij wel helemaal fout te zijn afgesteld, nog nooit zoveel onderstuur gezien precies ![]() En Jenson lijkt zijn voedselvergiftiging te boven zijn gekomen door weer een mooie tijd uit zijn BAR te halen. Hopelijk kan hij morgen zijn 100e GP eindigen met een mooi resultaat, om zo ook BAR een waardig afscheid te geven in de F1. Morgen zal hij dan ook een nieuw 'record' vestigen, namelijk de jongste piloot ooit die een 100e GP rijdt, hij is ook nog altijd recordhouder van de jongste piloot in punten ooit ... ![]() En hij zou eventueel (euhm zal ![]() ![]() ![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#8
|
||||
|
||||
Toch weer een redelijk saaie GP deze morgen :s
Jammer dat Montoya weer eens pech had, zo stom toch :s Maar 't zag er nu ook niet meteen naar uit dat McLaren de titel van Renault nog kon afpakken. Die nieuwe motor, voor slechts één race! , heeft toch zijn vruchten wel afgeworpen! Ook gisteren in de kwalificatie al de hoogste topsnelheid dacht ik? En wat was dat met Schumacher vandaag? Een jaar, en vooral race om snel te vergeten ... Eerst al bij het rijden naar de startopstelling in aanraking met Albers. En dan in de race gespind achter de SC. Bij Canvas gaven ze Albers vrijuit voor dat maneuver precies? Naar mijn weten (en ervaring) rijdt zowat iedereen in slakkengang naar de startopstelling, dit om banden en brandstof te sparen ongetwijfeld. Maar Albers vond het nodig om toch een rondje gas te geven. Aan de beelden te zien was het wel een blinde bocht, en heeft Albers Schumacher dus nauwelijks gezien, en was er geen ontwijken meer aan, maar vrijuit geef ik hem daar toch niet. En dan die spin van Schumacher in de race. Dat was volgens mij in dezelfde (blinde) bocht. En Massa versnelde net wat in die bocht, en moest vervolgens alles dichtgooien om zijn voorligger niet te raken of in te halen. Schumacher merkt het te laat op, en moet dus hard (veel te hard) in de remmen. En dan had hem geen goesting meer precies om door te rijden? Of was er echt een technisch probleem? In ieder geval heeft Schumacher hier zelf eens ondervonden wat het is als diegene voor jou ineens alles dichtgooit, zoals hij met zijn breaktests altijd doet achter de SC! Dat SC-reglement, dat moet toch ook nog wat beter uitgetekend worden hoor. Net voor de SC buiten kwam, doken Montoya en Button de pit in. Een meesterzet van BAR riep ik toen al, bij McLaren was het eerder toeval, want JPM moest toch zijn band laten nakijken (en vervangen). Maar dan als beide heren weer buitenkomen, worden ze toch een heel stuk opgehouden door de SC, waardoor ze ipv van plaatsen winnen, minstens 3 plaatsen verloren. En de rest van het veld bleef gewoon rustig op racetempo rondrijden. En waarom deed Fisico dat maneuver toch bij het inrijden vd pitlane, bij SC2? 't Was toch duidelijk dat zoiets niet meer mocht? Die SC2 kwam precies wel iets te snel. Bijna iedereen dook weer de pit in om de tank zowat volledig te vullen. Maar die drie die buiten bleven, hebben wel enkel nog Kimi moeten laten passeren tijdens hun 2e stop. Zo, en geholpen door Fisico, kwam Ralf zelfs nog op het podium terecht. Wel petje af voor Klien hoor, die is de laatste tijd erg goed bezig, en ziet dit eindelijk betaald in een mooie puntenfinish. Wat er bij Jenson verkeerd is gelopen weet ik nog niet. Hij ging heel goed tot aan die SC1. Dan dat ophouden door de SC waardoor er al plaatsen verloren gingen, maar dan SC2. Het rondje voor die buitenkwam reed hij nog vlakbij Barrichello, maar de ronde erna, als hij binnenkomt, was Barrichello al weer uit de pit wanneer Jenson pas kwam binnengereden? Mss ergens een foutje gemaakt ofzo, dat zullen we straks nog wel ergens lezen. Hij had zich ongetwijfeld aan een toffere 100e GP verwacht, en ik ook eigenlijk. 't Zit er weer op de F1, hier gaan we weer voor een lange winter ... (gelukkig is er nog Belcar volgende week ![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#9
|
||||
|
||||
mja, schumacher wijkt wel zonder in zijn spiegels te kijken af van zijn lijn he, in dat Albers incident...
ik vond ook dat hij na die spin wel snel uit zijn auto was. had schumi geen zin meer in deze laatste race?
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
In tegenstelling tot de vorige koers was het nu weer een saaie boel...
Dieptepunt voor Schumacher die er nu zelfs al tijdens een SC uitvliegt... Terwijl hij sowieso al geen enkele kans maakte op punten. Na tientallen ronden reed hij nog altijd op een 16e plaats achter Monteiro. Toen hij vroeger als laatste startte vloog hij door het veld op 1, 2, 3 om zich nog te moeien met het podium! En zo eindigt een kl*teseizoen voor Schumacher, dat het eerste en enige in zijn carrière moet zijn dat hij beëindigt zonder ook maar één koers te winnen... |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Remember die "GP" in de VS ...
![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#14
|
||||
|
||||
Sorry, dubbele post (iets te snel (dubbel) geklikt)
![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. Last edited by The Interceptor; 16-10-2005 at 13:45. Reason: delete dubbele post |
#15
|
||||
|
||||
De GP van Amerika was er één om zo snel mogelijk te vergeten,Sennake levert hier het ultieme bewijs..
![]() ![]()
__________________
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|