De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 06-01-2006, 11:23
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
In aanbouw: Ferrari 575 G.P.C. - FIA-GT 1/24 SlotCar

Nu de Group A races voorlopig voorbij zijn... begin ik aan de 575!

Ik moet eerlijk zijn... Ik had zeer graag met een Ferrari 575 gereden, maar op 1/24 is enkel de Fujimi beschikbaar en er is voorlopig geen transkit beschikbaar voor die kit (lang naar gezocht). Zo ben ik op zoek gegaan en blijkbaar kwam Carrera vorige maand uit met een nieuw model: drie versies van de Prachitige 575, maar nu op 1/24! Het is een feit dat er een groot stuk voor mij al gedaan is natuurlijk... de body is prachtig gespoten en voorzien van de nodige sponsoring, maar voor de rest heb ik evenveel werk als jullie (plus het voorzichtig moeten ontmantelen van de auto). De body zelf baarde jullie ook geen zorgen natuurlijk. Ik heb de body vernist omdat die er nogal plastiekerig uitzag en om de sponsoring nog eens extra te beschermen. Ik heb langs de binnenzijde ook nog bevestigingspunten voor het originele chassis verwijderd om gewicht te besparen. Bumper en vernturi zaten op het chassis vast, dus die heb ik er moeten afhalen op de body kleven. De Venturi zit nog altijd op het chassis, die moet er nog "afgedremeld" worden. De gaatjes voor de LED's zijn ook gemaakt voor en achter.

De body gestript tot op het blote vel en opnieuw vernist:




Ik heb de chassis van onder de 190 gehaald en aangepast aan de wielbasis van de 575. Blijkbaar is de wielbasis van de Ferrari een paar mm korter en bijna 2cm breder! Hier staat de wagen nog op BBSsen (met goed versleten banden achteraan), maar later komt hij op de Sakatsu OZ's zoals het hoort.




Zoals je ziet... heb ik hetzelfe probleem als jullie... de motor komt een een héél stuk in de cockpit:


Samen met het Vette-project: De Vette is de allereerste bouwdoos die ik heb gekocht, gewoon om eens te proberen... een auto die mij persoonlijk weinig zegt. Ik heb die gekocht met het gedacht "leer een beetje spuiten, leer decallen, leer plakken, leer welke lijm er moet gebruikt worden... en doe dat op iets waar je geen emotionele band mee hebt...". Die auto komt nu goed van pas omdat ik die ook verder ga klaarmaken voor Pieter (dezelfde voor wie ik de Quattro heb klaargezet) omdat hij op het moment geen tijd en plaats heeft om zelf iets samen te steken. De wagen toont al wat rij-sporen, maar it'll do just fine voor Pieter:


G.
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 06-01-2006, 11:29
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Het origineel interieurtje zag er zo uit:




Zo is het makkelijk om een motor te herbergen natuurlijk... Carrera heeft geen problemen het motortjes hoor! Ik heb alles rustig ontmanteld, een heb nu net hetzelfde of bij een gewone bouwdoos: een dashboard met los stuur en een rolkooi in losse onderdelen. Ik gebruik uiteraard een lexan interieurtje met normale diepte en een compleet rijdersfiguurtje. Verdere interieuronderdelen moet ik zoeken bij andere bouwdozen.

G.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 06-01-2006, 12:01
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
dat ziet er leuk uit !

Vooral niet vergeten de binnenspiegel te slopen !
The first rule of Italian driving : whatsa behinde me issa not important !

Succes
Reply With Quote
  #4  
Old 06-01-2006, 12:51
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Ziet er goed uit. Ik wacht op de volgende foto's!

Mvg...
Reply With Quote
  #5  
Old 31-01-2006, 09:29
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
De laatste dagen is de 575 snel gevorderd. Ik heb jammergenoeg mijn digi-cam uitgeleend na de 1/32 fia gt race van vorige week maandag. De wagen is uiterlijk klaar op de rooster in de neus na. Wat er nog verder moet gebeuren is de kabels voor de motor en de verlichting aansluiten. De LED's zitten er al lang in, maar ze zijn nog niet aangesloten.

Het heeft me wel bloed zweet en tranen gekost om het interieur te doen passen om het chassis diep genoeg te krijgen, maar het zit eindelijk erin. Nu ik deze thread opniew doorneem ben ik effectief tot de constatiatiegekomen dat de binnenspiegel ontbreekt. Die zat niet in de slotcar... dus snel nog wat referentiefoto's opzoeken en een spiegeltje zoeken in de scrapbox.

Hopelijk kan ik vanavond wel foto's trekken van het beest... want zo ziet ie er wel uit vind ik. Wat me wel zorgen baart, is z'n gewicht... het ligt precies een pak hoger dan als je van een gewone Tamiya bouwdoos vertrekt en een body opbouwt. De auto mag ook bijna gaan af zijn, want volgende week zaterdag moet hij zich al bewijzen tussen andere grote kanonnen in een lange race! Hopelijk zijn de andere wagens op tijd klaar zodat de wedstrijd kan doorgaan.

G.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 01-02-2006, 12:16
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Misschien of misschien toch niet. Die 575 kan (na een kleine verjongingskuur) meteen deelnemen aan de 24u van Spa 2005 voor slotcars. Die 24-uurs race vindt plaats bij SRC Eurode in Herzogenrath van 25 tot 28 mei 2006 en de deelnemende wagens zijn getrouwe kopiën van de echte FIA GT wagens van afgelopen zomer (Vitaphone Maserati, GLPK Vette, SRT Vette, Gruppe M Porsche.......). Eurode heeft getracht om het circuit van Spa zo natuurgetrouw mogelijk na te bouwen (met 6 lanes), het zal Mfahrer wel allemaal vertrouwd in de oren klinken.
Het evenement zou zelfs op televisie uitgezonden worden (WDR en RTBF)

Meer info over auto's, deelnemers, circuit en foto's vind je op www.imca-slotracing.com onder het groene hoofdstukje "2006 EEC Euregio"

Zoals gezegd, enigszins off topic, maar het is niet meteen een nieuwe thread waard en past toch min of meer binnen dit topic.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-02-2006, 14:50
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
spijtig dat er ook hier geen hoogteverschillen ingebouwd werden.

Bovendien vind ik MFahrer's track knapper door de verschillende rijlijnen.

( niet dat ik er veel van weet hoor )
Reply With Quote
  #8  
Old 03-02-2006, 09:13
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Ik weet dat de wagen kan meerijden... maar ik rij al een Grand Prix Legens competitie (Mercedes W-196's, Kurtis-Offenhauser, Maserati 250 F...), een Porsche Cup en ons inschrijving is binnen om in team SMC Endurace te rijden (de bekende Group C's uit de jaren 80!) dat allemaal naast de competitie op 1/32 en 1/24 die we bij mij thuis rijden...

Rap eventjes de 575 op de rallybaan gezet (op plastic plaatje, dat de bloem niet in de achterbanden plakt) en foto's genomen van de 575 terwijl ik mijn camera terug had. Ik heb hem gisteren avond terug aan de mensen bezorgd omdat hen projectje was mislukt, vandaar dat dit bouwrapportje grote stappen overslaat.

Met de lichtjes aan schijnt de body nogal door. Ik ga de binnenzijde van de body zwart verven dat de schijn weggaat. Hopelijk ziet de concurrentie vooral deze zijde van de wagen:


De rooster moet nog gemonteerd worden in de neus. De lichtjes werken perfect.


Kwaaie blik toch vind ik:


Deze velgen komen in de plaats vd BBSsen, ze gaan vanavond binnen om banden te monteren.


G.
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 08-02-2006, 09:01
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
De 575 met de correcte velgen! Nieuwe bandjes gemonteerd:


Hier zie je een beetje van het rijdersfiguurtje. Eens gemonteerd in deze wagen zie je er echt bijna niets meer van... jammergenoeg heb ik geen foto's van het figuurtje voor het gemonteerd werd. In mijn Chereau project en volgende projecten neem ik zeker foto's van het interieur voor het gemonteerd wordt.


De onderzijde van de wagen: Chassis gemonteerd en zo goed mogelijk afgesteld:


Bij deze chassis ligt de motor in een hoek, (al de inliner chassis zijn in gebruik voor de moment...) wat maakt dat je alleen nog meer uit het interieur moet halen. Het figuurtje daarentegen krijgt iets minder te verduren.


Led installatie voor de koplamen. Het printplaatje zit hier onder de motorkap, het beetje gewicht dat het weegt, duwt nu toch het geleideschoentje in het slot.


De LEDs achteraan, alweer niet zo'n goeie foto.. blijkt nu... Gisteren echt te laat opgezeten.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 08-02-2006, 09:18
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Klein beetje , maar zo kan ik in deze thread eens wat andere wagens tonen die zaterdag meerijden.

De Porsche GT2 Chereau die ik ook aan het bouwen ben voor een vriend. Misschien spreekt dit jullie meer aan omdat er van een Tamiya kit vertrokken is. Achterlichtjes werken hier al.


Inserts gemaakt van de Tamiya wielen. Gedraaid en geverfd. Rechts zitten zwarte bouten, links rode.


Interieur:ik moet het de gordels door de gespjes laten komen en het gezichtje meer detail geven... maar ik heb nog nooit een figuur met een open helmke geschilderd, dus zou niet weten hoe deraan te beginnen.


Het interieurtje past:



Een andere wagen die meerijdt: De bekende Williams Corvette, hier nog met een voorspoiler die moet geschilderd worden en met wielen die te dîep naar binnen staan (insterts van een Jag XJS Group A):


Het belooft naar mijn mening een mooi startveld te worden! Ik kijk uit naar de wedstrijd. Als de Paddockers die binnenkort zelf deelnemen (of andere) graag een verslagje van de race zien, wil ik er zondag graag eentje posten.

G.
__________________

Last edited by MFahrer; 08-02-2006 at 09:21.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-02-2006, 12:55
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2006
Location: Tielt-Winge
Posts: 66
Die decals van die porsche zijn dat rennaisance decals? Hoe vlot gingen die er op ( veel microsol of niet ) en ligt daar al lak over ?
Reply With Quote
  #12  
Old 08-02-2006, 14:24
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Ik vind dat de velgen slecht zijn eigenlijk. De rest is mooi.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 08-02-2006, 21:00
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Quote:
Het belooft naar mijn mening een mooi startveld te worden! Ik kijk uit naar de wedstrijd. Als de Paddockers die binnenkort zelf deelnemen (of andere) graag een verslagje van de race zien, wil ik er zondag graag eentje posten.
Heel graag!!!

Man, ik was al zot van de 575 , tot ik de 993 zag... Begin meer en meer iets in gedachten te krijgen over een PDG-wedstrijd: Een Golf IV tegen de 993...
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 08-02-2006, 22:06
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Als de Paddockers die binnenkort zelf deelnemen (of andere) graag een verslagje van de race zien, wil ik er zondag graag eentje posten.

G.
Yes please!!
Goed bezig trouwens met je ferrari.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #15  
Old 09-02-2006, 09:03
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Quote:
Originally Posted by Integra
Ik vind dat de velgen slecht zijn eigenlijk. De rest is mooi.
De velgen slecht? Je bedoelt de 575 velgen waarschijnlijk. Wat vind je er niet goed aan? Te veel blinken? Het zijn nochtans de correcte disigns? Verduidelijk je even aub!

De wagen zoals hij zaterdag aan de start komt:


De piloot van Chereau: Hij heeft net m'n wedstrijdorders gekregen en hij knipoogt ter bevestiging. Miljaar das fijn werk... zo'n wenkbrauwen.


De Chereau 99% klaar: zonneband en de uitlaatstukjes moeten er nog op, hier staat hij net op chassis.






Laat de nacht maar vallen:



Er wordt voor dat verslagje gezorgd jongens!


G.
__________________

Last edited by MFahrer; 09-02-2006 at 09:13.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.