De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-04-2006, 22:08
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Autosport.be Racing met Philippe Leybaert en Olivier Van Pamel in BTCS

PERSBERICHT

Autosport.be Racing met Philippe Leybaert en Olivier Van Pamel in BTCS

Dat er in BTCS naast het grote geweld van Ferrari’s, Méganes, Porsches, Jaguar’s en ander loslopend, budgetverslindend wild ook plaats is voor minder begoede autosportbeoefenaars bewijst de aanwezigheid dit weekend in Spa van het duo Philippe Leybaert- Olivier Van Pamel.

Onder de vlag van het recent opgerichte “Autosport.be Racing” maakt het Oost-Vlaamse duet ter gelegenheid van de Francorchampions-meeting zijn opwachting achter het stuur van een Renault Clio waarmee zij aanzetten in de klasse T3, voorbehouden aan wagens tot twee liter.

Doet de naam Olivier Van Pamel begrijpelijkerwijs geen belletje rinkelen – de 27-jarige magazijnier-drummer uit Merelbeke betwistte tot dusver één enkele Touring Cup-race in 2004 – dan ligt dit voor Philippe Leybaert enigszins anders.

De 36-jarige Groot-Gentenaar uit Wetteren eigende zich in de negentiger jaren een rist nationale en regionale kartingtitels toe en ontpopte zich naderhand tot een regelrechte kuitenbijter in de inmiddels ter ziele gegane Yaris- en Clio Cup.

In de lijn van zijn professionele programmeeraktiviteiten staat hij tevens bekend als de ontwerper van en techneut achter de toonaangevende website www.autosport.be, sinds vier jaar een begrip in autosportkringen.

“Vorig seizoen zette ik net als de overige Belgische collega’s na twee races een punt achter mijn deelname aan de rocamboleske Nederlandse Clio Cup waarna ik nog enkel tijdens de 24U van Zolder en in twee BTCS-races in actie kwam” vertelt Leybaert. “In beide BTCS-races sprong ik Jean-Jacques Smits bij op de Clio waarmee die finaal derde eindigde in de T3-stand. Die wagen, een nagenoeg standaard Cup-Clio (200 pk) met benzinetank van 100 liter, heb ik thans overgekocht. Hij wordt gerund door SRD-baas Rudi Steylaerts en zal naast de kleuren van Autosport.be ook die van Activa Consult, mijn eigen IT consulting-bedrijf dragen.

Met Van Pamel - die ik drie jaar geleden tijdens het Autosport.be Racing Event “ontdekte” - betwist ik het volledige BTCS-kampioenschap. Persoonlijk zie ik dit seizoen als een overgangsjaar, een aanloop naar 2007 waarin de Clio Cup zo goed als zeker opnieuw van start gaat. Wat geenszins betekent dat we ons dit jaar met een figurantenrol tevreden stellen. We mikken minstens op een stek binnen de eerste drie in de eindstand” besluit Leybaert.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules