De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 11-03-2006, 21:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Welk(e) team(s) durft (of durven) een loopje te nemen met de regels?...

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Regen in de woestijn
Wat te denken van Monaco, inhalen kan daar bijna niet. Tankje vol en vanaf P11 iedereen voor je naar binnen zien gaan voor een pitstop.

Tja, dan het vleugeltje van Ferrari, we zijn weer vertrokken voor debat tussen de Ferrari fans en de niet-Ferrari fans "Flexing wings" is al enkele jaren verboden door de FIA. Daarvoor zijn destijds aparte testen en controles ontwikkeld. Nadeel is dat testen plaatsvinden als de wagen stilstaat.

Een vleugel(element) mag een x-aantal millimeters doorbuigen onder een bepaalde statische belasting. Daar voldoet die Ferrari-velugel op dit moment perfekt aan........echter in een rijdende toestand buigt die vleugel verder door dan het vooraf vastgestelde aantal millimeters.

Quote:
The major bone of contention relates to the belief that the rear wings of some teams have been designed to only just pass the FIA tests and could flex elsewhere in areas that are not tested.

This would in theory make the rear wings fully compliant with the regulations as they are written, even if they are against them in spirit.

www.autosport.com
Wat hebben we toch maar een ruzie-achtige start van het seizoen tussen de diverse teams.

Als Bernie Ecclestone ook nog eens groot aandeelhouder bij Ferrari gaat worden dan zijn we helemaal vertrokken voor een gebed zonder einde
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-03-2006, 23:29
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Een van de mensen die in dat bewuste stukje op autosport.com ligt te krakelen dat Ferrai aan het valspelen is, is Pat Symmonds van Renault.

Quote:
Die FIA will sich nicht nur die Flügel bei Ferrari noch einmal genauer anschauen. Chef-Kommissar Charlie Whiting hat auch Renault im Visier. Bei Ferrari droht eine Nachbesserung des hinteren Leitwerkes.

http://www.auto-motor-und-sport.de/s...cht.106410.htm
Leuk stukje met meer info en foto's. We zijn nog geen twee GP's ver en we hebben al menige rel te pakken in het F1 seizoen 2006
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-03-2006, 14:39
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
hhm ik vind het zielig van renault, vorig jaar toen ferrari zwak was kon het hun geen bal schelen wat ze deden.. maar nu dat ze ineens zien dat ze bijna om de oren gereden worden door de rooie gaan ze beginnen muggenziften..
als de vleugel voldoet aan het regelement kunnen ze nix beginnen, dit jaar toch al niet meer! meschien zelf eentje maken..
Reply With Quote
  #4  
Old 16-03-2006, 14:58
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
rond de oren gereden?

naar mijn weten is er nog maar 1 GP geweest, en heeft Renault die gewonnen...
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 16-03-2006, 16:53
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
ik zeg 'maar nu dat ze ineens zien dat ze bijna om de oren gereden worden'
in de race was het maar nipt en de uitslag van de quali kennen we..

@ mark: het begint al, het debat tussen de Ferrari fans en de niet-Ferrari fans
Reply With Quote
  #6  
Old 16-03-2006, 17:15
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Maranello
Posts: 481
Geen nood, Renault zal wel zwijgen vanaf volgende GP. Ferrari heeft daar dat testvoordeel niet en zal strijden voor P5 ongeveer.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-03-2006, 17:27
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by smiley
ik zeg 'maar nu dat ze ineens zien dat ze bijna om de oren gereden worden'
in de race was het maar nipt en de uitslag van de quali kennen we..

@ mark: het begint al, het debat tussen de Ferrari fans en de niet-Ferrari fans
in de Quali's werden de 2 snelste rondjes gereden door een Renault
enkel in sessie 3 (met volle tanks) was Shuey de snelste
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 16-03-2006, 19:42
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
De tijden in die twee quali's maken dan ook niets uit he, gewoon bij de snelste 10 tijden is het doel. Die toppers hoeven daarvoor niet eens het volle risico te nemen.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #9  
Old 17-03-2006, 19:33
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
Die kwalificatie's zijn net wel belangrijk om door te gaan naar de volgende.
Ze rijden dan bijna zonder benzine omdat de teams die naar de laatste kwalificatie gaan een bepaalde hoeveelheid benzine hebben.
De andere teams kunnen tanken zoveel ze willen en kunnen hun strategie van dan af bepalen.
Dus kan je duidelijk zien wie de snelste is.En dat was renault.
Reply With Quote
  #10  
Old 19-03-2006, 15:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Ferrari staat wederom onder verdenking van de andere teams:

Quote:
De voorvleugel op de Ferrari's beweegt. Dat hebben TV-beelden duidelijk aangetoond tijdens het GP-weekend in Maleisië. De vraag is nu of het bewegen van de vleugel al dan niet binnen de normen valt.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11115
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-03-2006, 16:47
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Dat de voorvleugel beweegt was inderdaad overduidelijk te zien. Ik dacht de eerste verdenkingen over de achtervleugel van Ferrari gingen.

Ferrari heeft gegarandeerd al een oplossing voor Australie klaar. Gewoon proberen met die beweegbare voorvleugel; na 2 GPs komen er klachten, maar ondertussen hebben ze hiermee kostbare WK puntjes gesprokkeld
Reply With Quote
  #12  
Old 19-03-2006, 17:08
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
tja, inderdaad, de voorvleugel bewoog... Maar hij bewoog veel minder dan de zijspiegels van de Renaults of die van Montoya (die zelfs ging gaan vliegen). Zijn dat dan naar de letter van de wet ook geen bewegende onderdelen?

Ik vrees dat we op die manier in een oeverloze discussie terecht komen
Reply With Quote
  #13  
Old 20-03-2006, 20:05
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
hhm er staat ondertussen heel wat over de vleugel van ferrari op het net..
we beginnen bij f1racing.nl daar staat dat Ferrari-teambaas Jean Todt niet wakker ligt van al het rumoer om zijn vleugels. verder in het bericht staat:
Quote:
Ross Brawn heeft met de FIA gepraat. "Zij hebben geen problemen met onze auto. Als de FIA vindt dat we iets moeten aanpassen, dan doen we dat."
maar op crash.net hebben ze bij ferrari al blijkbaar beslist dat ze nieuwe vleugels brengen voor melbourne,daar staat:
Quote:
Ferrari has agreed to bring modified front and rear wings to the Australian Grand Prix after a bust-up with rival teams on Sunday morning in Malaysia.
nog iets opvallend is te lezen in het artikel over de vleugels op pitstop.tv
in de brief stond:
Quote:
"De ondergetekende teams melden bij middel van dit document formeel aan de Stewards van de meeting dat ze van plan zijn te protesteren tegen wagen nr. 5, bestuurd door M. Schumacher van de Scuderia Ferrari Marlboro Team, bij deelname aan de Petronas Grand Prix van Maleisië op de Sepang-omloop op de 19de maart 2006, tenzij maatregelen worden getroffen vóór de race."
dus van de 8 teams wat problemen hebben met de vleugels hebben alleen maar problemen met de vleugels op de ferrari van schumacher
massa maakt de andere teams blijkbaar niet veel uit dan..

ik blijf het maar stom vinden.. als de ferrari door de fia keuring voor de wagens geraakt dan is er nix illigaal aan..
in het regelement staat toch dat een bepaalt aëro-element bij een last van 500N maximaal 5 mm. mag doorbuigen, maar wie weet hoe groot de kracht is wat op de vleugels uitwerkt tijdens het rijden van de wagen..

moest het zijn dat de vleugels nu toch vervangen worden, hoop ik dat het de ferrari nog beter maakt zodat de andere teams gaan denken van waarom zijn we over die vleugels begonnen..
Reply With Quote
  #14  
Old 21-03-2006, 01:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by smiley
als de ferrari door de fia keuring voor de wagens geraakt dan is er nix illigaal aan.. ..
Ja en nee, het is wederom een geval van: ''Het is in orde qua reglement maar niet in de geest van het reglement" Dat zal altijd discussie opleveren.

Opvallend dat Red Bull en Torro Rosso het document over een mogelijke aanklacht tegen Ferrari niet ondertekend hebben
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 21-03-2006, 12:36
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
3 teams moeten hun flexibele vleugel blijkbaar veranderen in Melbourne: Ferrari (voor), McLaren en BMW (achter).

bron: pitstop.tv
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.