![]() |
|
|
|||
|
|||
Persbericht Frédéric Vervisch, NEC-races Spa
Persbericht
Frédéric Vervisch Dit weekend werden in Spa-Francorchamps de derde en vierde race van de North European Formula Renault 2.0 Cup afgewerkt. Frédéric Vervisch reed voor de eerste keer in zijn carrière op het circuit in de Belgische Ardennen. Voor eigen publiek toonde Frédéric wat hij waard was. In de eerste kwalificatie zette de Kortrijkzaan de vijfde tijd neer en was maar liefst drie seconden sneller dan zijn teamgenoot, de Rus Anton Nebylitskiy. “De wagen ging goed op regenbanden tijdens de chrono’s. Met de vijfde tijd was ik erg tevreden. Voor het tweede deel van de kwalificatie hadden we wat aan de setup van de wagen veranderd in de poging om nog enkele tienden sneller te worden. Die wijziging bracht echter niet het verhoopte succes. Integendeel. We verloren meer terrein ten op zichte van de concurrentie.” Fred moest genoegen nemen met de elfde tijd tijdens de tweede chrono’s. Frédéric probeerde voor de eerste race nog een andere setup uit, maar die bracht ook geen verbeteringen. “Ik had tijdens de eerste wedstrijd veel onderstuur en dat is niet ideaal om de apex aan te snijden. Ik kon daardoor het tempo van de voorste piloten niet volgen en verloor wat plaatsen. Ik eindigde als achtste en dat is in die omstandigheden zeker niet slecht.” De tweede race startte Frédéric vanaf de elfde startplaats. Bij de start had hij een probleem met de koppeling en kwam niet goed weg. Hij viel terug tot de voorlaatste positie, toen de Safety Car op de baan kwam voor een startcrash waarin Edwards en Da Costa betrokken waren. Op het einde van de derde ronde kwam de Safety Car naar de pitstraat en kon de race terug van start gaan. Frédéric reed achter de Nederlander Wilkens, maar die liet een enorme kloof t.o.v. de piloot voor hem. Omdat Frédéric niet veel tijd wilde verliezen ging hij nog voor de streep voorbij Wilkens. Dit bleef bij de raceleiding niet onopgemerkt. Niettemin reed Frédéric de race van zijn leven en finishte uiteindelijk knap als zesde. Door een probleem met de knop voor het instellen van de rembalans verloor Frédéric in laatste instantie de vijfde plaats aan Nathan Antunes. Toch kan hij trots zijn met zijn knappe prestatie. “Ik ben zeer tevreden, daar ik het niet mogelijk achtte om zoveel plaatsen goed te maken. Ik heb mijn best gedaan om voor eigen volk goed te presteren en dat is me zeer goed gelukt.” Na de race kreeg Frédéric een dubbele bestraffing omdat hij tijdens de Safety Car-fase twee wagens inhaalde. Fred over zijn bestraffing: “In de eerste sector ging Hertzberger me voorbij onder geel. Dat mocht niet en ik wilde mijn positie terug innemen. Hertzbergers inhaalmanoeuvre was echter niet te zien op video en ook uit de sectortijden kon je niet opmaken of ik in de eerste sector voor haar reed of niet. Het was Gwendolyns woord tegen het mijne. Probeer dan maar eens aan de raceleiding uit te leggen dat je niet in fout bent. In ieder geval heb ik hiervoor onterecht een halve minuut straftijd gekregen.” “De tweede wagen die ik inhaalde was die van Wilkens. Op het einde van de ronde ging de Safety Car naar de pits en moest hij dus aansluiten bij de rest. Hij deed echter het tegengestelde en liet een enorm gat vallen tussen zich en de piloot voor hem; zo’n vier seconden. Ik wilde natuurlijk niet teveel tijd verliezen en reed hem nog voor de streep voorbij. Dat kostte me nog eens 30 seconden straftijd. Die straf is wel terecht, want onder geel mag je niet inhalen. Ik zal er bij de volgende rijdersbriefing op hameren dat men op het einde van een Safety Car-fase moet aansluiten bij de voorliggers”, legde Frédéric na de tweede race uit. Door de bestraffing werd Frédéric pas als 13de geklasseerd, op 1 minuut en 18 seconden van racewinnaar Maassen. “Ik wil mijn team bedanken voor het fantastische werk dit weekend en ook mijn fans die dit weekend talrijk aanwezig waren”, vertelde Frédéric. Binnen twee weken komt Fred in actie op de Nürburgring voor de vijfde en zesde race van de North European Formula Renault 2.0 Cup in het kader van de Beru Top 10. Voor meer informatie over Frédéric Vervisch: http://www.fredericvervisch.com Voor meer informatie over SL Formula Racing: http://www.slformularacing.com |
|
|||
|
|||
Persbericht Frédéric Vervisch
Dit weekend werden in Spa-Francorchamps de derde en vierde race van de North European Formula Renault 2.0
Cup afgewerkt. Frédéric Vervisch reed voor de eerste keer in zijn carrière op het circuit in de Belgische Ardennen. Voor eigen publiek toonde Frédéric wat hij waard was. In de eerste kwalificatie zette de Kortrijkzaan de vijfde tijd neer en was maar liefst drie seconden sneller dan zijn teamgenoot, de Rus Anton Nebylitskiy. “De wagen ging goed op regenbanden tijdens de chrono’s. Met de vijfde tijd was ik erg tevreden. Voor het tweede deel van de kwalificatie hadden we wat aan de setup van de wagen veranderd in de poging om nog enkele tienden sneller te worden. Die wijziging bracht echter niet het verhoopte succes. Integendeel. We verloren meer terrein ten op zichte van de concurrentie.” Fred moest genoegen nemen met de elfde tijd tijdens de tweede chrono’s. Frédéric probeerde voor de eerste race nog een andere setup uit, maar die bracht ook geen verbeteringen. “Ik had tijdens de eerste wedstrijd veel onderstuur en dat is niet ideaal om de apex aan te snijden. Ik kon daardoor het tempo van de voorste piloten niet volgen en verloor wat plaatsen. Ik eindigde als achtste en dat is in die omstandigheden zeker niet slecht.” De tweede race startte Frédéric vanaf de elfde startplaats. Bij de start had hij een probleem met de koppeling en kwam niet goed weg. Hij viel terug tot de voorlaatste positie, toen de Safety Car op de baan kwam voor een startcrash waarin Edwards en Da Costa betrokken waren. Op het einde van de derde ronde kwam de Safety Car naar de pitstraat en kon de race terug van start gaan. Frédéric reed achter de Nederlander Wilkens, maar die liet een enorme kloof t.o.v. de piloot voor hem. Omdat Frédéric niet veel tijd wilde verliezen ging hij nog voor de streep voorbij Wilkens. Dit bleef bij de raceleiding niet onopgemerkt. Niettemin reed Frédéric de race van zijn leven en finishte uiteindelijk knap als zesde. Door een probleem met de knop voor het instellen van de rembalans verloor Frédéric in laatste instantie de vijfde plaats aan Nathan Antunes. Toch kan hij trots zijn met zijn knappe prestatie. “Ik ben zeer tevreden, daar ik het niet mogelijk achtte om zoveel plaatsen goed te maken. Ik heb mijn best gedaan om voor eigen volk goed te presteren en dat is me zeer goed gelukt.” Na de race kreeg Frédéric een dubbele bestraffing omdat hij tijdens de Safety Car-fase twee wagens inhaalde. Fred over zijn bestraffing: “In de eerste sector ging Hertzberger me voorbij onder geel. Dat mocht niet en ik wilde mijn positie terug innemen. Hertzbergers inhaalmanoeuvre was echter niet te zien op video en ook uit de sectortijden kon je niet opmaken of ik in de eerste sector voor haar reed of niet. Het was Gwendolyns woord tegen het mijne. Probeer dan maar eens aan de raceleiding uit te leggen dat je niet in fout bent. In ieder geval heb ik hiervoor onterecht een halve minuut straftijd gekregen.” “De tweede wagen die ik inhaalde was die van Wilkens. Op het einde van de ronde ging de Safety Car naar de pits en moest hij dus aansluiten bij de rest. Hij deed echter het tegengestelde en liet een enorm gat vallen tussen zich en de piloot voor hem; zo’n vier seconden. Ik wilde natuurlijk niet teveel tijd verliezen en reed hem nog voor de streep voorbij. Dat kostte me nog eens 30 seconden straftijd. Die straf is wel terecht, want onder geel mag je niet inhalen. Ik zal er bij de volgende rijdersbriefing op hameren dat men op het einde van een Safety Car-fase moet aansluiten bij de voorliggers”, legde Frédéric na de tweede race uit. Door de bestraffing werd Frédéric pas als 13de geklasseerd, op 1 minuut en 18 seconden van racewinnaar Maassen. “Ik wil mijn team bedanken voor het fantastische werk dit weekend en ook mijn fans die dit weekend talrijk aanwezig waren”, vertelde Frédéric. Binnen twee weken komt Fred in actie op de Nürburgring voor de vijfde en zesde race van de North European Formula Renault 2.0 Cup in het kader van de Beru Top 10. Voor meer informatie over Frédéric Vervisch: http://www.fredericvervisch.com Voor meer informatie over SL Formula Racing: http://www.slformularacing.com |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|