BTCS Truck GP: S-Racing op een haar van de zege in klasse T5
Podiumplaats voor S-Racing met de Seat Leon Cupra!
De Seat Leon Cupra heeft op de omloop van Zolder dit weekend het potentieel getoond, en hoe… Met een tweede plaats in de eerste manche kon het team van Ward Sluys alvast tevreden zijn. En tijdens de tweede manche zag het er zelfs nog beter uit. Na opgerukt te zijn naar de tweede plaats, nam de Seat Leon Cupra autoritair de leiding in klasse T5 over. Alles leek er op dat Ward Sluys afstevende op de eerste zege van de Seat Leon Cupra in de Belgian Touring Car Series, maar met nog slechts enkele minuten te rijden sloeg het noodlot toe…
Met een degelijke structuur en piloten die met de regelmaat van een Zwitsers uurwerk hun rondjes afwerken kan je hoog scoren. Dat bewees het S-Racing team tijdens de BTCS manches in het kader van het Truck GP weekend. Ward Sluys en Johnny Vanzeebroeck (die vanaf dit weekend Ivan Hopchet vervangt) hielden zich perfect aan de teamorders en de Seat Leon Cupra bleek zich in zijn sas te voelen op de omloop van Terlaemen. “Tijdens de eerste manche hebben we ons gehouden aan de vooropgestelde normtijden. We hebben helemaal niet de duels opgezocht en onze Seat kwam dan ook ongeschonden uit de strijd, met een tweede plaats in klasse T5 als een uitstekend resultaat.”
En met deze knappe zilveren medaille van de eerste manche al op zak, kwamen Sluys en Vanzeebroeck vanzelfsprekend uiterst gemotiveerd aan de start van manche 2. Ze vertrokken van op de 23ste plaats algemeen (4de plaats in de klasse) maar het werd al snel duidelijk dat men ook tijdens de kwalificaties niet tot het uiterste was geweest. Johnny Vanzeebroeck won al tijdens de eerste ronden enkele plaatsen, om uiteindelijk de wagen op de 18de plaats over te laten aan Ward Sluys. En ook Ward deed zijn duit in het zakje: hij rukte op naar de veertiende plaats algemeen, maar vooral naar de leiding in klasse T5! Stelselmatig kon hij een kleine voorsprong opbouwen en iedereen maakte zich al op voor een feestje, toen plots de Seat zich langzaam over het circuit bewoog. Ward Sluys: “De computer die het motormanagement beheerst was uitgevallen. Automatisch kom je dan terecht in een noodprogramma, om motorschade te voorkomen. Je kan daarbij tot drie keer een ‘reset’ doen, maar daarna val je gewoon stil. Zonde, op enkele minuten van het einde een verdiende overwinning zo uit handen te moeten geven…”
|