Quote:
Bron: Formule1.nl
In Formule 1-kringen is veel discussie ontstaan over de voorwielophanging van de McLaren MP 4-17. Adrian Newey heeft een maas in de technische voorschriften gebruikt om aërodynamische voordelen te behalen. De elementen van de voorwielophanging werken als vleugels. Dat is volgens de voorschriften niet toegestaan, maar Newey heeft de elementen zó geconstrueerd dat ze kunnen worden beschouwd als onderdelen van het chassis.
Directeur Norbert Haug zegt dat de FIA de vinding van McLaren heeft goedgekeurd. "Onze technici hebben alle wijzigingen van tevoren afgestemd met de FIA. Daar uit bleek dat alle aan de MP4-17 gepresenteerde oplossingen passen in het reglement van de FIA", aldus de Duitser in een interview in eigen land.
McLaren-baas Ron Dennis ging een stap verder. Die verklaarde dat de vindingen van Newey zijn goedgekeurd, maar beweerde tegelijkertijd dat een ander team wel fout bezig is. "Wij zijn er zeker van dat alles op onze nieuwe wagen volgens de regels is, maar we zijn er niet zeker van dat dat bij de andere ook zo is. Binnenkort zal er meer duidelijk worden", aldus Dennis in Valencia.
Insiders houden het erop dat Dennis een aanval op Ferrari heeft ingezet. McLaren is in het verleden in het nauw gedreven door aanwijzingen van de Gestione Sportivo. Medewerkers van Ferrari torpedeerden beslissingen van de FIA over vindingen van McLaren. Daardoor heeft het Britse team al meermalen kostbare technische vindingen naar de prullenbak moeten verwijzen. In veel gevallen werden ze niet eens in Grands Prix gebruikt. In 1998 moest het team een remsysteem na een Grand Prix-weekeinde alsnog verwijderen.
|
Mijn exacte mening toen ik de nieuwe McLaren zag.
Zie ook: Grip door Wishbones (
http://www.depaddock.eu/forum/showth...&threadid=1408)
En Ron Dennis maar roepen dat hij weet van "illegale praktijken" bij een bepaald team. "De pot verwijt de ketel ...."