![]() |
|
|
||||
|
||||
Nismo's 350Z - Tamiya - 1/24
Binnen een paar weken zouden we onze modellen, die we vorig jaar gewonnen hebben met de eidejaarstombola, moeten tonen en jullie raden het al, den deze moet er nog aan beginnen.
We zien wel wanneer hij af geraakt. ![]() De mannen die mee geweest zijn naar Nieuwegein hebben al gezien dat er een begin is, daarom dat dan ook dit model in een thread wordt getoond. De doos: De velgen die eronder gaan komen, Watanabe's van Fujimi: Zo zou het eruit komen te zien: De voorste remschijven moeten niet aangepast worden: De gaten in de remschijven worden opgevuld met 2 platte rondelles omdat anders de velgen tegen de remklauwen komen.
|
||||
|
||||
De achterste remschijven werden wel een stuk smaller gemaakt, omdat anders de achterwielen veel te ver uitstaken.
Links de originele, rechts de versmalde: De remschijven gemonteerd en eveneens opgevuld met 2 platte rondelles omdat anders de velgspaken achter de remklauwen blijven hangen. Hier met een velg gemonteerd (voorkant): Omdat ik de wagen ga verbreden, komt er ook een achterspoiler op. Ik maak gebruik van de kleinste uit een setje van 3 spoilers van Tamiya.
|
||||
|
||||
Nadat de steuntjes voor de achterspoiler werden aangepast aan de vorm van de achterklep werden ze na wat meet-en paswerk op hun plaats gelijmd.
Een dry-fit van de spoiler: Ook wordt de voorbumper/spoiler aangepakt. Het geheel werd eerst langs onderen gelijk geschuurd en daarna opgevuld naar onder toe. Na wat schuur-, vijl- en plakwerk ziet het er voorlopig zo uit: Nu ga ik die verlaagde bumper wat plamuren en glad schuren zodat alles mooi 1 geheel vormt en daarna wordt er nog een vooruitstekende spoilerlip aangeplakt. Pas dan kan ik de voorste wielkasten gaan verbreden, alsook de achterste. ![]()
|
||||
|
||||
Superwerk, ik ben heel erg benieuwd !!
|
|||
|
|||
Een knap project, mooie velgen ook. Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Ga je de voorste wielkasten ook een beetje versmallen? het gat tussen het wiel en de kast is best groot. |
|
||||
|
||||
Vandaag de voorste verbredingen aangebracht. Stukjes styrene werden op lengte en breedte gesneden en ik had die gisteren al op een potje, waarin fotorolletjes zitten, vast gemaakt om de ronde vorm er al een beetje in te krijgen.
De verbreding heeft nu de ruwe vorm, nu moet het geheel nog aan beide kanten even breed gemaakt worden. Ik ga eerst de verbreding afwerken, zodat ik naderhand de uitstekende spoilerlip beter op maat kan maken. Als ik andersom te werk ga, valt ze misschien te smal uit.
|
||||
|
||||
Vandaag weer wat verder gewerkt. Eerst werden de verbredingen op maat en in de juiste vorm gemaakt.
Daarna werd er een 2de styrene-plaatje over het eerste geplakt om de juiste dikte te verkrijgen. Dan moet ik achteraf minder plamuur gebruiken en het is ook steviger.
|
||||
|
||||
Nadat aan beide kanten het 2de strookje vastgelijmd zat, werd alles op de juiste maat en vorm geschuurd. De verbrede wielkasten moeten nu alleen nog wat schuin bijgeplamuurd worden om één te worden met de carrosserie.
Linkerkant: Rechterkant:
|
||||
|
||||
Weer een heerlijk topicje in wording.
![]() |
|
||||
|
||||
Ziet er een leuk onderwerp uit
![]() |
|
||||
|
||||
Vandaag dan eindelijk nog eens wat tijd gehad om te "plekken". Na de voorkant was nu de achterkant aan de beurt om breder te worden gemaakt.
Eerst was rechts achteraan aan de beurt. Een eerste, beetje te groot plaatje langs de binnenkant gelijmd met secondenlijm en op zijn plaats gehouden door zo'n kokertje waarin ze filmrolletjes bewaren. Daarna een 2de plaatje op maat gemaakt en dat over het eerste plaatje en tegen de carrosserie aangelijmd. Nadat het goed had staan drogen, heb ik alles in de juiste vorm en maat gevijld en geschuurd en ziet het er zo uit: En nu de linkerkant. ![]()
|
||||
|
||||
Daarna was het de beurt aan links achteraan.
Zelfde werkwijze als rechts en de moeilijkheid hieraan was natuurlijk het geheel symmetrisch te krijgen. Na veel gevijl en geschuur is het uiteindelijk dan ook nog gelukt en ziet het er zo uit:
|
||||
|
||||
Hierbij nog enkele overzichtfoto's van de vandaag gedane werkzaamheden.
De binnenkant achteraan: Van bovenaf gezien: Van achteren bekeken: De voorkant: Een close-up van het achterwiel: Wat moet er nu gaan gebeuren: Heel eenvoudig, nog héééél véééél ![]()
|
||||
|
||||
Toch veel werk he zo'n verbreding. Misschien had ik die Ferrari beter ook zo gedaan. Het lijkt me rapper te gaan en vooral steviger te zijn...
Grtzzz
|
||||
|
||||
Lijkt iets te breed voor mij , maar ik volg hem zeker verder hoor. Ik herzie mss wel mijn meening als hij af is.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 6 (0 members and 6 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|