![]() |
|
|
||||
|
||||
meest markante momenten in in f1 van de laatste 5 jaar
Wat zijn volgens jullie de meest markante momenten die in de afgelopen 5 jaar in de formule 1 gebeurd zijn ?
Mijn top 5 : 1) Hakkinen die na een fout schakelmaneuver in 1999 (tijdens de gp van ? ) in de muur belandt en daarna in de bosjes naast het circuit een potje gaat bleiten. 2)Schumi die tijdens de GP van Belgie in 1998 tijdens de regen op een traagrijdende DC knalt, en daarna op drie wielen de pits binnenrijdt. Eenmaal in de pits vliegt hij woedend uit zijn wagen , stormt richting de Mclaren box en kan nog net tegen worden gehouden door de Mclaren Mecaniciens. Coulthard antwoord met een welgemeende f..ck you. 3)Schumi die na de gp van Imola in 2000 na zijn 41e gp overwinning,die hem op gelijke voet bracht met Senna, tijdens de persconferentie plots ook een potje begint te bleiten en daarna getroost wordt door Hakkinen. Vervolgens begint ook Hakki bijna te huilen en moet Ralf het volledige interview doen. 4) De hele GP van belgie in 1998 met op kop de massacrash net na de start.
|
||||
|
||||
Pff, 5 jaar ocharme. Als je nu zou zeggen 50 jaar, dan zou ik antwoorden : de GP van Frankrijk 1979. Wie hem gezien heeft weet waarom.
|
|
||||
|
||||
Ik heb enkele beelden gezien van die gp (was in dijon) en het zag er nogal close uit (ronden een gevecht tussen 2 piloten, wiel aan wiel ...), maar live heb ik hem niet gezien (kan ook moeilijk aangezien ik in '79 geboren ben
![]() |
|
||||
|
||||
Dan ga ik toch voor de GP België 1998.
|
||||
|
||||
Wat de laatste 5 jaren betreft (ben zowat alles vergeten), maar ik ga dan toch maar voor Hakkinens inhaalmanoeuvre op MS tijdens de GP van België 2000.
Van alles wat ik zelf heb gezien (grosso modo vanaf '85) = GP's van Brazilië '91, die van Brazilië en die van Europa '93 en ook de GP van Mexico '90, wegens een ongelooflijke inhaalbeweging van Mansell op Berger.
|
||||
|
||||
Het spannende dual tussen Villeneuve en Schumacher, jaar 97.
Waar Villeneuve kampioen werd. Het moment dat Schumi bijna Villeneuve eruit tikte, de wanhoopspoging. |
|
||||
|
||||
Spa 1998. Die GP had zowat alles!
Mega veel crashes, een pitlane-duel (net geen handschoen geworpen door MS), regen-geen regen-regen, een verrassende winnaar, de eerste overwinning voor Jordan, de eerste 1-2 voor Jordan, Alesi op het podium, .... Die race heb ik nog netjes op video staan!
|
||||
|
||||
Hockenheim 97 : Fisichella die zijn geweldig talent onderstreept, jammer genoeg van een mogelijke overwinning berooft wordt en Berger die als nestor van het veld de voorlopig laatste overwinning van Benetton/Renault op zijn naam heeft staan.
En voor de rest laat mijn geheugen mij in de steek... |
|
||||
|
||||
Voor mij is het meest markante voorval aller tijden in de F1 de crash van Senna.
![]() |
|
||||
|
||||
de crash van diniz op de nurburgring '99. Daar heeft hij ongelooflijk veel geluk gehad. Van die crash draaide mijn maag echt om.
|
||||
|
||||
Quote:
Nog memorabele crashes: Fisichella die ergens ter hoogte van Eau Rouge overkop gaat in z'n Benetton. De flik-flak van De La Rosa in Monza 2000 (kostte de dood van een baanmarshall). De klapband van Hakkinen op de 'oude' Hockenheimring in 2000, de memorabele crash van Schumacher in de Stowe '99 die hem mogelijk z'n (nu al) 6de wereldtitel kostte, de zovele startcrashes in Canada (Wurz, Alesi en Trulli) en dan last but not least Hockenheim '01: Burti die over Schumacher heen knalt. Andere memorabele momenten (vanaf '95 dan) zijn voor mij nog: 1) Barrichello's eerste zege: Hockenheim '00. ontroerend podium. 2) Monaco '97 en Spa '97: Schumacher opermachtig in de regen. 3) Montoya's actie op Schumacher in Brazilië '99 4) Raikkonen en Montoya Hockenheim '02: memorabel omdat zo'n duels in dit F1tijdperk bijna nooit meer voorkomen, terwijl dit vroeger de normaalste zaak was 5) Suzuka 98: Schumacher/Hakkinen. McLaren opperdominant, enkel Schumacher laat zich niet doen. Na een mooie inhaalrace een klapband en langs de baan applaudiseren voor Mika. 6) Jerez 97: anti-climax voor het laatste, echte mooie seizoen F1 7) Hockenheim 97: idem alain 8) Oostenrijk '01-'02: De huidige F1: schaamteloze teamorders en zo kan ik nog een tijdje doorgaan ![]()
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Was in Stavelot. Ben daar na het openstellen van de piste nog naar stukken gaan zoeken, maar die marshalls hadden hun werk zeer grondig gedaan
![]()
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Montoya en Schumacher in '99 ?
Nu ja, maakt niet uit. Maar omdat de oorspronkelijke vraag maar over de laatste vijf jaren ging heb ik toch vooral daarover nagedacht. Bij mij kwam Jerez 97 ook op, maar dat viel er net buiten dacht ik. Als het dan toch mag, herinner ik me van de voorbije jaren nog een waanzinnig inhaalmanoeuvre van Villeneuve, die Schumacher op het ciruit van Estoril in de laatste bocht het in z'n broek liet doen.
![]() Last edited by Mario; 29-07-2002 at 18:03. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|