![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Halloooo,
ik wil hier 2 pc's in een netwerk hangen en ADSL delen, de 2 pc's staan ook naast elkaar. Kan ik dit met gewoon 2 netwerkkaarten en een UTP kabel doen ? Of is het echt nodig om een router te gebruiken ? Het enige wat echt noodzakelijk is, is dat ADSL gedeeld kan worden... |
|
||||
|
||||
Tuurlijk kan dit, hier staan 3 computers met elkaar in verbinding en kunnen ze alledrie op internet.
Gewoon netwerkkaartjes in de pc steken en kabel(s) leggen en het netwerk juist instellen in Windows (of een ander OS). |
|
||||
|
||||
Re: Netwerkje
Quote:
![]() (niet dat ik dat doe hoor, hoho, ik zou niet durven !)
|
||||
|
||||
ja je kan dat eenvoudig dmv van 2 netwerkkaartjes en een crossed UTP-kabel ..... done in een half uurtje ...
Hou er wel rekening mee dat de PC waar de modem aanhangt MOET aanstaan wil de 2e pc op het internet kunnen he. Indien je dit wil vermijden zal je voor een hardware-router moeten gaan. airco
|
||||
|
||||
Geen probleem mee dat de andere moet aanstaan...
Wil gewoon vermijden dat mijn zus mijn pc om de x aantal tijd naar de hel brengt ![]() Hoe gaat dat dan in de praktijk in zijn werk ? PC 1: Win2000 PC 2: Win 98 Ik steek de netw.kaartjes erin, drivers installeren, checken of ik een ip krijg, kabel tussen de 2 steken, en dan ? PS: Kan ik hier geen problemen mee krijgen met Skynet ofzo ? |
|
||||
|
||||
Dit mag in feite niet, en Skynet laat het ook niet toe. Hun theorie is: 2de computer met internet = 2de modem kopen en 2de abonnement (idioot dus).
|
||||
|
||||
Maar dat is in feite heel moeilijk te controleren aangezien je via 1 lijn aan het internet hangt en dus beide hetzelfde ip hebt. (denk ik
![]()
|
||||
|
||||
normaal verschillende ip's dacht ik toch...
|
||||
|
||||
Verschillende netwerp ip's wel, internet Ip was hetzelfde denk ik.
Ik kan er echter zo hard naast zitten... ![]()
|
||||
|
||||
Zelfde internetIP omdat je gebruik maakt van dezelfde inbelverbinding. De netwerk-IP's verschillen natuurlijk altijd, anders zou het netwerk gewoon niet werken
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
kabel ertussen drivers installeren voor netwerkkaartjes (indien nodig) zelf IP-adresssen geven aan die kaartjes BV.: 192.168.0.1 voor PC1 192.168.0.2 voor PC2 beiden het subnetmask 255.255.255.0 ---------------------------------------------------- dan ligt het netwerk tussen die 2 PC's test dit dmv ping-commando ---------------------------- de rest van het verhaal lees je hier ff voort (beter dan ik het zelf kan vertellen.) http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/309398// succes
|
||||
|
||||
Ok bedankt, zal het straks proberen.
Dus er is 1 ip-adres voor internet neem ik aan, niet dat ik Skynet op mijn dak ga krijgen ![]() Ik heb dan ook wel die groene adsl modem (die rog). Gaat dat hiermee ook lukken ? Finish ik neem aan dat jij zo'n netwerk hebt met gedeelde internetverbinding dus zal het wel moeten werken, niet ? |
|
||||
|
||||
ja dat lukt met elke modem .....
|
||||
|
||||
Quote:
tuurlijk heb ik dat ![]()
|
||||
|
||||
Lol, en indien er meer pc's dan 2 bijkomen kun je ook nog steeds opteren voor een servertje
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|