![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Contactknop
Zoals jullie weten reed ik ook enkele jaren in de karting, en daar is het systeem van de afvliegende bumper van toepassing. Als je in een wedstrijd je voorganger duwt klikt de bumper los en krijg je een zwarte vlag met oranje bol.
Misschien een tip voor de organisatoren van de cupraces. Plaats 4 contactknoppen op de wagen (voor - links - rechts en achter ) die een signaal geven naar een lampje op het dak. Bij het minste contact gaat dat branden en kan de koersdirectie zonder aarzelen ingrijpen. Technisch perfect mogelijk zonder al te veel kosten. Het kan toch niet zijn dat anderen telkens moeten opdraaien voor de kosten die door een ander gemaakt worden. Iedereen moet hollen en bollen om de nodige budgetten bijeen te krijgen en dan gaat een droom aan diggelen omdat er een paar clowns zijn die denken carriere te kunnen maken in de autosport. Een raceincident kan altijd, zelfs in de F1, maar daar gaan ze niet roekeloos in elkaars gat rijden, omdat ze weten dat het dan ook voor hen gedaan zou kunnen zijn. Aan alle technici in dit landje, begin maar al te zoeken hoe we zoiets kunnen monteren. |
#2
|
||||
|
||||
Is inderdaad een goed idee, maar ze zullen wel afkomen met het argument dat dat te moeilijk is en te duur, maar inderdaad gelijk het er momenteel in sommige cup-races aan toe gaat is het niet meer leuk.
|
#3
|
||||
|
||||
Probleempje: dat lampje op het dak gaat wel een grote helderheid moeten hebben, anders is het moeilijk te zien in het daglicht.
En als ze zoiets zouden invoeren wie gaat dit dan betalen? Als ieder team dit zelf moet inbouwen is het redelijk goedkoop maar wat als de organisator het hele deelnemersveld moet gaan voorzien van dit systeem dan wordt dit wel een duur iets voor de organisatie. Aan de andere kant: als de organisatie dit zelf inbouwt heeft men de grootste garantie dat er eerlijk gespeeld wordt, anders zou een bepaald team de sensoren minder gevoelig kunnen afstellen ofzo. |
#4
|
||||
|
||||
cupracen is duw en trek werk. ik zie het nut niet in van die knoppen. wat als je bijvoorbeeld gaat slipstreamen of je wilt een gat toe rijden dmv duwen op recht stuk.dit zijn juist de dingen die een cup zo uniek maken. voer contact knoppen in en je maakt cupracen kappot
![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#7
|
||||
|
||||
Of op de schietstoel van de piloot? Whoehahahahaha
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Of op de benzinepomp dan verliest hij een paar meter...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#9
|
||||
|
||||
lijkt me geen goede oplossing want als bijvoorbeeld de wagen voor u een bandenstapel omrijdt en jij zo'n band tegen de bumper krijgt zou het systeem ook in werking treden ???
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#10
|
|||
|
|||
heb is gewoon nodig dat de koersdirectie wat meer durf zeggen dan is het ook opgelost
|
#11
|
||||
|
||||
Mannekes toch.
Het is veel simpelder dan dat om het probleem op te lossen. Zet gewoon in iedere wagen iemand van De Paddock als passagier/waarnemer tijdens de koers. Het zal dan wel rap in orde zijn. ![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Dan zullen wij hier allemaal eens het goede voorbeeld geven ![]() |
#13
|
||||
|
||||
zeker van ?
gelijk wij soms karten ....
__________________
![]() |
#14
|
|||
|
|||
Is allemaal niet nodig. De koersdirectie heeft alles op beeld en op video. Ze hebben dikwijls alles sneller en beter gezien dan de officials naast de baan. Ze hebben daarbij nog eens het voordeel dat ze de beelden nadien op video nog eens kunnen bekijken.
Ze moeten echter DURVEN om bepaalde beslissingen te nemen en daar ligt het probleem. Ze sluitenhun ogen en zijn daardoor zonder ze het zelf beseffen hun eigen handeltje kapot aan het maken. Ik heb trouwens horen zeggen dat Renault in de Clio-cup geen enkele controle meer doet wat betreft de conformiteit van de auto's.... Vogelvrij noemen ze dat volgens mij. C U |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Zal daar niet geduwt worden? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|