![]() |
|
|
||||
|
||||
Mini Cooper Challenge 24u Zolder
De mini races tijdens het voorbije weekend waren best mooi om te zien. Spijtig dat achteraf bleek dat de top-3 van de tweede race niet conform was. Ze hadden namelijk iets aan hun ophanging gedaan van voor. Reeds tijdens de trainingen kregen ze hierover een opmerking en toch zijn ze zo blijven rijden. Normaal gezien "heffen" de mini"s hun achterste wiel niet omhoog zoals de Clio's, maar de wagens van Verbist, Maes en Soulet deden dat wel. Maandagavond was er op RTBF een reportage over o.a. de Mini's en ging het vooral om de strijd voorin, van de anderen waren er praktisch geen beelden te zien.
De uitslag werd dus helemaal aangepast. In het begin van het jaar werd Bouvy voor 2 meetings uitgesloten wegens niet conforme wagen, benieuwd of de 4 wagens van Verbist racing in Spa zullen rijden de volgende race. Dus Bouvy won race 1 terwijl Longin race 2 op zijn naam schreef. Mooi was ook de opmars van Alexandra Van de Velde die in race 1 8ste werd en de tweede manche zelfs in de Top-6 reed. Vind het wel goed dat de mensen van Mini hard ingrijpen tegen onregelmatigheden. Keep up the good work.
|
||||
|
||||
Ik vond enkele mannen van de mini in race 1 een hoop onverantwoorde idioten. Sorry maar iedere ronde 1 of meerdere bandenstapels omrijden in de chicane? Die marshals gingen die dan maar iedere keer terugzetten. Maar halfweg reed zoiemand dan is een bandenstapel op het circuit. gevolg => Brokken bij de mannen die daarachter kwamen. De gele vlag die daar iedere ronde gezwaaid werd was daar volgens enkelen ook maar om te drogen. Ik was een betere fairplay van de miniboys gewend.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb de mini's niet gevolgd maar zou wel willen weten waarom Henk Haane (mini nr 16 - G&A) een stop en go gekregen heeft ??? Iemand die dat weet?
|
|
|||
|
|||
Race 1 stond ik in de Villeneuve en daar was niet veel te zien. Race 2 reed ik en heb de leukste 20 minuten tot nog toe gehad in de MINI. Ook wij bleven niet van de brokken gespaard. De spiegels en de spoilers vlogen werkelijk in het ronde. Marnix reed in de eerste chicane de bandenstapel omver en ik kon kiezen. Er op of erover: het werd erop.
![]() Tijdens de opwarmronde ging de drukgroep stuk waardoor ik in 2de moest vertrekken. Start dus compleet gemist en dan maar gaan achtervolgen. terug van 33 naar 20 gereden en dan in de de laatste ronde wat cammicazestunts gedaan. Nog 4 plaatsen gepakt maar om eerlijk te zijn; heb zitten zweten en het was op het randje. Nu ging ik op zijn minst mee met Vandermaessen en Delmotte, de eerste 10 zijn nog een maatje te sterk, maar de banden liggen me veel beter dan de vorige. De laatste race ga ik een poging doen om in de top 10 te rijden want dan rij ik zelf de 2 manches. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|