![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Ferrari bezig met unieke ontwikkeling
Dat Ferrari de F1 de komende jaren wil blijven domineren hebben ze nooit onder stoelen of banken gestoken! Nu komt Willi Webber met hetgeen waar ik al enkele weken geruchten van opving!! Motor en Versnellingsbak worden 1!! Al diegenen die iets van automechaniek kennen zullen het met me eens zijn, dat hierin een grote performance-winst in valt te rapen!! Bij de andere teams zijn deze geruchten slecht aangekomen!! Mercedes wil terugkomen ipv van achter de feiten aan te hollen, en haalt een heel deel van de ontwikkeling bij McLaren weg!! Als Ferrari-supporter hoop ik dat Ferrari dit voor mekaar krijgt, al vrees ik dat zo een drastische wijziging voor veel kinderziekten gaat zorgen vooraleer vruchten af te werpen.
![]() ![]() Quote:
op f1racing.net hebben ze er ondertussen ook een heel verhaal over!! *mod*
__________________
![]() Last edited by airco; 08-11-2001 at 20:01. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Mocht Schumacher seizoen 2002 ook weer zegevieren ga ik er toch ernstig over nadenken een petje met het nummer 1 van hem te kopen, aangezien dat toch voor meerdere seizoenen blijft gelden ![]()
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#3
|
||||
|
||||
Reken maar dat, als dit bericht de ronde doet, dat Ferrari de combinatie dan al uitvoerig getest heeft. OK het zal wel eens kapot gaan maar over het algemeen zijn ze de concurentie een stap voor.
Tenzij de nieuwe motoren onder grote hoek van Renault en Honda zoveel beter zouden zijn dan een normale motor. Maar ook hier zitten kinderziektes in. Kan dus tof worden 2002. |
#4
|
||||
|
||||
mja,
can't wait actually
__________________
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Allez, dat gaat weer een spannend seizoen worden...
Niet dat ik iets tegen ferrari heb, verre van zelfs, maar ik verkies toch veel liever een spannende race, dan zoon overgedomineerde race door ferrari. Of et nu ferrari is dat wint, of een ander maakt me niet echt veel meer uit, zolang we maar ECHT race te zien krijgen.
__________________
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Een echte race zie ik ook graag. Uiteraard heb ik liever dat Ferrari wint maar als het een goede race is geweest kan ik er al eens vrede mee nemen dat iemand anders wint.
|
#7
|
||||
|
||||
Ik heb ontzettend veel bewondering voor mensen als Rory Byrne. Dat is zo iemand die van 's morgends tot 's avonds in zijn bureau zit om de wagen op punt te stellen. Niet (alleen) omdat hij moet of omdat hij daar waanzinning veel geld voor krijgt, ... neen, hij wil gewoon een goede wagen afleveren.
Hetzelfde geldt trouwens voor Ross Brawn en Paolo Martinelli. De Italianen een goed geöliede machine? Wie had dat ooit kunnen denken.
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
mja,
6 jaar geleden had ik da nie durven voorspellen!! airco
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Het is inderdaad ooit anders geweest bij Ferrari.
![]() |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Niet alleen bij ferrari. Die Italianen vroeger bij Lancia of Bigazzi of CiBiEmme...man, man, man, was me dat lachen ![]() |
#11
|
||||
|
||||
Alles hangt af van de periode die je beschouwt natuurlijk hé!
Als Ferrari wereldkampioen wordt in 1952, 1953, 1956, 1958, 1961 en 1964 kan je moeilijk stellen dat ze aan het knoeien zijn. Neem daar nog de overwinningen in Le Mans bij van 1954, 1958, 1960, 1961, 1962, 1963, 1964 en 1965 en dan zie je dat ze echt wel zeer goed bezig waren en super betrouwbaar bleken ook! Maar ook iets recenter, in het Forghieri tijdperk werden de wereldtitels F1 aaneengeregen (1975,1977 en 1979) en de wereldtitels en overwinningen in de sportwagens (vooral de 312 PB met Jacky Ickx als geheim wapen) waren niet meer te tellen! In 1972 werd ELKE race waaraan ze deelnamen gewonnen, (ELKE RACE, kan je je dat voorstellen??) waren ze zeer dikwijls 1e EN 2e, een aantal keren zelfs 1e, 2e en 3e, en een enkele keer zelfs 1e, 2e, 3e EN 4e!!!!!! Dat getuigt volgens mij toch ook wel van het bezit van een ZEER goed geoliede machine!!! Nu neem ik wel aan dat de meeste van onze (jongere) leden die periode niet gekend hebben, maar zoals ALTIJD zeg ik en blijf ik zeggen : kijk iets verder dan je neus lang is en haal er eventueel statistieken en resultaten bij voor je een ongegronde bewering de ether in gooit please ![]() ![]() ![]() En dan zal ik van mijn kant toegeven dat de jaren 80 vooral na het Villeneuve-Pironi debacle een mindere periode inluidden (alhoewel Ferrari nog 2 titels bij de constructeurs binnenhaalde en Alain Prost in 1991 ei zo na wereldkampioen werd op Ferrari) en dat de kentering gekomen is ONDER ANDERE door Michael Schumacher (maar op zijn eentje had hij het ook niet kunnen klaarspelen natuurlijk). |
#12
|
|||
|
|||
Some teams still use the clutch during gearchanges, but most teams let the complex electronic systems on the car control the lifting and blipping of the throttle during up and down shifts to eliminate the need for the clutch. Hence the clutch is only needed to start the car from a standstill.
Ferrari have a major advantage over most of their rivals in that they build their own engines and gearboxes, with most teams building a gearbox to fit an engine suppliers powerplant. This has led to rumors that they are planning to integrate the castings for the engine and gearbox into one solid block. This will make the driveline stiffer, and with this innovation they are planning to remove the conventional clutch and instead use the electro-hydraulic differential to perform the operation of the standard clutch. Removing the standard clutch layout removes the need for a bellhousing. This is a hollow case that sits between the engine and gearbox, containing the clutch and it's associated ancillaries. Removing the bellhousing will allow the engine and gearbox unit to be shorter, moving more of the mass towards the centre of the car, improving weight distribution. The lack of clutch (and its components) will also reduce the mass of the drivetrain, with a clutch being 1.5kg, and the bellhousing and its components being more. The removal of the bellhousing and the reduction on size of the gearbox may pose some suspension packaging problems, as some parts of the suspension are connected to it such as the front arms of the rear wishbones, but this is a minor problem for Ferrari to overcome. The changes to the technical regulations that occurred before the Spanish GP allowed the differential to be controlled at all points on the circuit, which means that Ferrari can use their complicated electro-hydraulic differential to perform the functions usually performed by the clutch. The main reason for wanting to remove the clutch though is to allow the engine to rev higher. Currently, the engine has to accelerate the mass of the rotating parts within the clutch, and the bolts etc which hold it together, so removing the clutch will allow the engine to both accelerate marginally faster and run at a higher rev limit. More engine revolutions a sec means a greater power output, and with Williams rumored to be testing next years engine up to 19,000 revs, it looks like the other engine manufacturers have a long winter before them to ensure they are competitive in 2002. The new system has been reported to have been tested at the Ferrari base at Fiorano, with Schumacher lapping in the late 58's bracket, faster than at any time this year. |
#13
|
||||
|
||||
volgens autosport rijdt ferrari de erste 4 races van 2002 met het 2001 chassis pas daarna komt hun nieuwe wagen .
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#14
|
||||
|
||||
ja, maar wel met nieuwe motor(met geintegreerde versnellingsbak) enkel aero-packet zal nog da van 2001 zijn!!
airco
__________________
![]() |
#15
|
||||
|
||||
't zou niet de eerste keer zijn dat een revolutionaire ontwikkeling op papier in werkelijkheid een flop wordt wegens te ingewikkeld of voordelen die niet opwegen tegen de nadelen. Colin Chapman kon daarover meepraten.
Ik moet dat eerst nog zien in ieder geval alvorens Ferrari al tot kampioen van volgend jaar uit te roepen. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|