De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-08-2004, 00:13
Pascal Pascal is offline
A4993

Ik las vandaag in de krant dat er afgelopen weekend slechts 58.000 toeschouwers waren in Spa. Dit moet een absoluut dieptepunt zijn in de moderne geschiedenis van de F1 in Spa. Meestal spreekt men van ongeveer 100.000 toeschouwers. Waaraan kan dit liggen ?

Dat het duur is, is een reden. "Guy de Vreker" stelde ons echter een weekendticket gratis ter beschikking. Wij boden dit in Spa aan meer dan 20 mensen aan maar niemand wou het hebben. Vervolgens dienden we meerdere mensen te bellen om het tenslotte toch nog aan de man te krijgen. Gratis is niet duur...

Dat het een nogal saai seizoen is kan uiteraard ook bijdragen aan de minder opkomst dit jaar.

De hoofdreden vind ik echter dat in Spa zovele kleine dingen slecht geregeld zijn en dat het één van de meest sfeerloze Grand Prix van het seizoen is. Vele van deze dingen zijn reeds elders aangehaald : vettige en dure parkings, duur eten, weinig actie...

Alleszins denk ik dat je met 58.000 toeschouwers moeite hebt om winst uit dit evenement te halen. Al moeten we niet vergeten dat het Waalse gewest en/of de intercommunale zijn duit in het zakje zal doen, dat het dure eten en drinken ook bijdraagt tot het delven van de put (al ben ik niet zeker dat deze opbrengst integraal naar de organisatie gaat), dat de boeren aan hun weides goed zullen verdiend hebben...

We zullen wel zien waar het eindigt... of niet...

C U
Reply With Quote
Old 31-08-2004, 00:32
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

als ik de files van zondagavond zag dan denk ik dat misschien die 58.000 wel juist is maar dat die 100.000 van de voorbije jaren het aantal benen waren ipv het aantal personen...
Old 31-08-2004, 10:25
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by A.J.
als ik de files van zondagavond zag dan denk ik dat misschien die 58.000 wel juist is maar dat die 100.000 van de voorbije jaren het aantal benen waren ipv het aantal personen...
Volgens mij kan dat zeker kloppen. Op de tribunes zaten veel minder mensen dan vorig jaar en als je ziet dat er zelfs op vrijdag meer mensen waren dan op zondag, kun je je toch vragen beginnen stellen.
Reply With Quote
Old 31-08-2004, 12:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Pascal
Alleszins denk ik dat je met 58.000 toeschouwers moeite hebt om winst uit dit evenement te halen.
Ze hadden +/- 68.000 betalende bezoekers nodig om quitte te draaien. Tribunes waren goeddeels uitverkocht.........dus 10.000 te weinig brons kaarten verkocht. Omzetverlies zal dan +/- 2 miljoen euro bedragen. Bernie en consorten hebben hun winst van afgelopen weekend wel weer binnen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 31-08-2004, 13:05
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

nu is het wel de vraag of het aan ons is om hun rekening te maken ?
Old 31-08-2004, 13:50
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Eigenlijk wel, Andy.

Weet je, Jean-Marie Happart, een van de toplui van de Intercommunale van Francorchamps en belangrijke figuur binnen de PS van di Rupo, heeft een oproep gedaan om federaal geld te krijgen voor de GP in Spa.

Federaal geld is dus ons belastingsgeld. En dan hebben we het nog niet over het Vlaams geld dat via de "miljarden-stroom der solidariteit" in Wallonië terechtkomt en nu al gebruikt wordt voor de race in Spa ...

Moge het omgekeerde ooit waar zijn voor Circuit Zolder.

Old 31-08-2004, 13:53
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally posted by Peter Baert

Moge het omgekeerde ooit waar zijn voor Circuit Zolder.

Ooit kan nog eeuwen duren
Maar inderdaad, we blijven hopen.

jan
Reply With Quote
Old 31-08-2004, 21:05
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Mensen, waar is jullie nationale trots ? Toch niet vergeten dat wij, als onbeduidend klein landje, een evenement van wereldformaat als de F1 MOGEN organiseren waar honderden miljoenen mensen naar kijken.
Ik heb zondag Brazilianen gezien, japanners, zelfs even met twee Amerikaanse Ferrari fans gesproken die de halve wereld afgereisd hadden omdat ze Spa - Francorchamps 'a legendary circuit' vonden en omdat ze de kans niet wilden missen om Schummi wereldkampioen te zien worden.
Enig patriottisme is toch wel op zijn plaats, me dunkt...
Old 01-09-2004, 10:39
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Ferrari Forever
Mensen, waar is jullie nationale trots ? Toch niet vergeten dat wij, als onbeduidend klein landje, een evenement van wereldformaat als de F1 MOGEN organiseren waar honderden miljoenen mensen naar kijken.
Ik heb zondag Brazilianen gezien, japanners, zelfs even met twee Amerikaanse Ferrari fans gesproken die de halve wereld afgereisd hadden omdat ze Spa - Francorchamps 'a legendary circuit' vonden en omdat ze de kans niet wilden missen om Schummi wereldkampioen te zien worden.
Enig patriottisme is toch wel op zijn plaats, me dunkt...
Dat doet mij eens plezier zé, nog iemand die nationaal denkt.

Hoe is dat nu mogelijk een land in Europa, en nog steeds dat klein bekrompen geestje, de walen dit en de vlamingen dat, awel ga dan naar Wallonie wonen hé! Als ze daar dan toch alles krijgen. Zie je nu waarom ik in Spanje woon, daar krijg ik het van hé.
Reply With Quote
Old 01-09-2004, 14:49
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ja, kijk: Spa is een van de beste circuits in de wereld, geen twijfel over.
maar een legendarisch circuit hebben is 1 punt, je moet ook wel zorgen dat het publiek er graag naar afzakt... en dat hebben de mensen daar in mijn ogen niet gedaan... en dat is voor mij niet omdat ze een andere taal spreken, maar gewoon omdat het zo is...
Old 01-09-2004, 20:25
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Tja, ik ga niet ontkennen dat de parkings-annex weiden van de plaatselijke boeren erbarmelijk waren (niettegenstaande er zowat overal vrachtwagens met grind werden aangevoerd om de ergste moddervloed tegen te gaan).
Ook op het circuit zelf moest je soms een halve kilometer door de modder ploeteren (achter de tribunes in de Eau Rouge) om te geraken waar je wilde zijn.

Maar jongens toch, is er nu iets machtiger om op 15 meter afstand 20 F1 auto's aan 320 km per uur te zien (en vooral te horen) voorbijrazen.
Bij het naar huis rijden stonden er zowat op iedere brug boven de autosnelweg Ferrari-fans met vlaggen te zwaaien, ik geloof dat we bijna 20 km van het circuit waren.
Take it or leave it, maar een GP F1 live meemaken is iets indrukwekkend...

Last edited by Ferrari Forever; 01-09-2004 at 20:41.
Reply With Quote
Old 08-06-2005, 18:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Heren,

Bij deze het toetje van de GP 2004:
Quote:
De Waalse regering wil dat de federale overheid geld bijpast voor de organisatie van de Belgische Grand Prix Formule 1 op 11 september. Wallonië vraagt 2 miljoen euro van de regering Verhofstadt.

Meer op: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=8700
Dit is de eerste keer dat ik echt blij ben dat ze bij ons niet in staat zijn om een GP uberhaupt te organiseren. Hans Ernst kan dus toch iets goed doen

Ik zat er met mijn 2 miljoen euro niet ver naast
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 25-07-2005, 22:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

2005 gaat ook geen winstpakker opleveren. Het financieel debacle zien we nu al aankomen

Quote:
Er komt maar geen schot in de kaartenverkoop voor de GP van België in Francorchamps op 11 september. Zelfs een promotie-actie met tickets aan halve prijs heeft nog niet veel opgeleverd.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9226
Bron: La Dernière Heure
Het was afgelopen weekend goed te zien dat in Die Heimat van Schumi, er was geen sprake van een uitverkocht huis. De lege stoeltjes waren duidelijk waarneembaar. Schumi heeft ook te kennen gegeven de pijp aan Maarten te geven m.b.t. zijn kansen voor de wereldtitel in 2006. Dus de hoeveelheid Duitsers zal fors minder zijn.

Geen Verstappen, dus ook geen 30.000 Verstappen fundamentalisten die de trip naar Spa maken. Doornbos en Albers zijn aardige jongen maar trekken geen publiek..........althans niet in verhouding tot Joske.

Al wekenlang zie ik de advertenties voorbij komen in de Autosport m.b.t. de Grand Prix. Adverteren is iets voor bedrijven en evenementen die nog op zoek zijn naar omzet
Reply With Quote
Old 25-07-2005, 22:18
IVY440's Avatar
IVY440 IVY440 is offline
De Paddock Rookie

Heeft Spa als enige dit probleem? Als je dan hoort dat Silverstone wel uitverkocht was. Wat zou de oorzaak kunnen zijn: toch niet enkel Button ?
Reply With Quote
Old 25-07-2005, 22:23
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by IVY440
Heeft Spa als enige dit probleem? Als je dan hoort dat Silverstone wel uitverkocht was. Wat zou de oorzaak kunnen zijn: toch niet enkel Button ?
Silverstone is in vergelijking goedkoop. en daar wordt je nog verwend met nieuw aangelegde parking. Ik denk ook dat die Engelse wel toiletten hebben.

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules