![]() |
|
|
||||
|
||||
In aanbouw : waarom eens niet 8 modellen tegelijk bouwen?
Nu dat de 24 uur van Le Mans weer voor de deur staan, wordt mijn aandacht opnieuw getrokken door één van mijn bouwprojecten waaraan ik dringend wat moet verder doen : het bouwen van elke na-oorlogse Le Mans winnaar in schaal 1/43, om op die manier een complete vitrine-collectie te vormen.
De eerste foto laat mijn vitrinekast zien waarin alle Le Mans winnaars staan van 1949 tot 2004. Ik heb ook de nog niet gebouwde kits toegevoegd om mezelf een beetje te motiveren om deze zo snel mogelijk te bouwen. Maar één model per keer bouwen is erg demotiverend omdat je de vooruitgang niet echt kan zien, dus heb ik besloten om er 8 tegelijk te bouwen. De in het rood omcirkelde modellen zijn degene waaraan ik bezig ben. De eerste modellen in de reeks zijn al wat verder gevorderd, het laatste model moet zelfs nog gespoten worden. Deze methode heeft als grote voordeel dat ik nooit moet wachten om iets te laten drogen omdat ik altijd kan verderdoen aan een ander model. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte! |
|
||||
|
||||
Nog eens 5 foto's :
|
|
||||
|
||||
En nog eens 4 :
|
|
||||
|
||||
Ge hebt er altijd die moeten overdrijven hé
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
ik vind het niet overdrijven
![]() ik vind het meer gemak zucht zoals hij al zei hij moe tnu niet wachten om verder te werken |
|
|||
|
|||
T heeft echt voordelen om aan meerdere modellen tegelijk te werken. Ik doe dr gemiddeld zo'n 4 tegelijk. Al bouw ik nog nie eens half zo snel als Sennake, dus wat dat betreft...
|
|
||||
|
||||
ik heb een vraagske voor sennake, die 1/43 modellen van welk merk zijn die eigenlijk ? en koop jij uw decals appart of zijn die kits zo verkrijgbaar ?
|
|
||||
|
||||
Van allerlei verschillende merken, maar de meeste zijn toch wel van het (ondertussen ter ziele gegane) Provence Moulage. En de decals zitten uiteraard in de kit inbegrepen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
mjah ma dan moet we wel de plaats ervoor hebben he, meestal doe'k er 2 tegelijk omdat de keukentafel niet groot genoeg is
![]() ![]() knap staaltje van geordendheid ![]()
|
||||
|
||||
Woest project, maar niet voor mij. Ben al blij als ik 2 modellen op een jaar afkrijg. Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Succes ermee!
|
|
||||
|
||||
Ok, mijn project is een beetje blijven liggen grotendeels door Roland Garros, maar nu Henin en Nadal hun titel binnen hebben ben ik weer begonnen met het decalleren van 2 verdere modellen...
|
|
||||
|
||||
Eindelijk ben ik klaar met het lakken en decallen van de 8 bodies. Sommige decals (zoals het zwarte dak van de Dauer Porsche) ontbreken nog omdat ze mat moeten blijven en ik ze dus pas kan aanbrengen na het spuiten van de vernislagen...
Last edited by Sennake; 01-07-2005 at 15:55. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|