![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Rallycross Maasmechelen 05-06/03/2005
Ook in het rallycross is de kop eraf. Zaterdag kwamen de VAS-piloten aan de start en zondag was het de beurt aan de Internationalen.
Hopelijk gaat het er dit jaar iets profesioneler aan toe dan afgelopen jaar. Herinner je maar het desastreuze einde van het kampioenschap waarin de finale van de laatste wedstrijd niet kon gereden worden omwille van de invallende duisternis. VAS Regionaal A 1 Roumans Pascal Ford Escort 2 Knoop Hans Citroën AX Gti 3 Pats Seat Kitcar 4 Coppens Ludo Seat Ibiza 5 Slegers Chris VW Scirocco En onze paddocker, net niet in de finale, geloof ik : 17 38 Van Rosendaal Tom Rover 114 Regionaal B 1 Blockx Leo Opel Corsa 2 Geebelen Andreas Peugeot 205 3 Henckens Roel Racing Opel Corsa 4 Segers Peter Peugeot 205 5 Meeusen Tom Mitsubishi Colt Promo Klasse C 1 Stijven Kurt Peugeot 205 2 Triekels Ludo BMW E30 3 Daemen Dirk VW Golf 4 Kerkhofs Frank Opel Corsa 5 Dierckx Geert BMW 325 Internationaal Division 1 1 Kuypers Jos Ford Focus 2 Huybs Jan Mitsubishi Lancer EVO7 3 Van Mechelen Patrick Subaru Impreza 4 Helven Ludo Ford Puma 5 Salzgeber Willy Ford Focus Scheveneels, Pauwels, Geraerts en Tuerlings stevig in de problemen in de reeksen waardoor er slechts 9 naar de finale konden. Toch een pover veld als je het mij vraagt. Werk aan de winkel... Division 1A 1 Cokelaere Noël Honda Civic 2 Van Den Branden Davy Citroën Saxo 3 Veltman Jan Citroën Saxo 1.6 16v VTS 4 Veltman Willem Citroën Saxo 1.6 16v VTS 5 255 5 Rombouts Roger Peugeot 106 16v En onze paddocker die in het vervolg misschien toch iets (vroeger) moet gaan slapen ![]() 9 214 9 Moons Johan B 698846 O.T.R.T. Citroën Saxo VTS Division 3 The Cup 1 Thijs Peter BMW 320i 2 Leysen Davy BMW 320i 3 Sleeckx Johan BMW 318i 4 Fiddelaers Davy Opel Corsa 5 De Beuckelaer Danny Opel Corsa Formula Rallyracing 1 Rolly Geert Nissan 2 De Roeck Jean-Louis Tornacum Hakvoort Proto Opnieuw een poging om de rallycross aantrekkelijk te maken. In navolging van de Ford RST-cup, die niet echt een succes leek nu de proto's die moeite hebben om van de grond te komen. 5 deelnemers aangekondigd, slechts 3 aan de start waarvan slechts 2 in de finale... Ik heb het mezelf beloofd. Ik ga dit jaar (als het wat warmer wordt) zowel eens een keer naar de VAS als naar de Internationalen kijken. Vooral natuurlijk om onze Paddockers te steunen... C U |
#2
|
||||
|
||||
Op zondag na alle officiële reeksen en finales , hebben ze met de A-finalisten divisie 1 een try-out gedaan van de JOKER-LAP. Elke deelnemer moet tijdens race minimum èn maximum éénmaal een joker-lap rijden. Dit is een extra stukje circuit dat ze tijdens één van hun 4 of 5 ronden dienen af te leggen. Bedoeling is om meer spektakel te bieden, maar onder voorwaarde dat er voldoende deelnemers zijn uiteraard, lijkt rallycross op zich me spektakelrijk genoeg , dus ikzelf als toeschouwer ben niet ècht voorstander ...
|
#3
|
|||
|
|||
Uwe Padocker heeft dat weekend dikwijls zwarte sneeuw gezien... Alle reeksen moest ik aan de buitenkant starten en om u dan tussen die ander gasten in te wringen, dat kost een paar blutsen.
De derde reeks is mijn achteras geplooid na een contact met één van de Veltman-brothers en een klap tegen de vangrail. Vermits ik geen reserve-as bijhad betekende het opgave. Spijtig, wat ik had mij kunnen kwalificeren voor de A-finale. |
#4
|
||||
|
||||
Dat incident heb ik idd ook zien gebeuren. De "Veltman-brother" (ik weet ook niet wie van beide ...) kwam nogal doldriest richting de achterkant van de Moons-Saxo ... Dan kon hij een goeie tijd wel vergeten, want toen was hij net een goede reeks aan het rijden.
@ Stickerman : met één demo ivm de Joker-lap is het natuurlijk moeilijk oordelen : maar hoe staan de meeste piloten tegenover dit idee. Ik zeg het nog eens : ik als toeschouwer heb er m'n twijfels over ... |
#5
|
|||
|
|||
Tja, die Jokerlap. Er zal nog veel over gesproken worden.
Ik heb het al enkele keren in Zweden zien toepassen. Het is wel leuk om te volgen. Persoonlijk denk ik dat die "omleiding" in Maasmechelen een beetje te lang is. Om nu op een correcte manier in te halen moet je al veel sneller dan je tegenstander zijn zodat je hem op de rechte lijn kunt voorbij rijden. In de bochten ligt er aan de buitenkant steeds teveel stof of teveel grind. Als je niet wil dat je voorbijgereden word, volstaat het om op de juiste plaats wat afstopwerk te doen. Maar met die jokerlap erbij krijg je toch een kans meer om je tegenstander op een correcte manier voorbij te steken. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
![]() C U |
#7
|
||||
|
||||
Wel Pascal, als ze van de "binnenste haarspeld" richting het opgaan van de Duivelsberg rijden, moeten ze voor de Joker-lap vlak voor die bocht al iets vroeger naar rechts , dan komen ze op onverhard (waar normaal het "kuismateriaal en de "watertractor" staan) en rijden terug richting die binnenste haarspeld. Ze nemen een haarspeld naar rechts en rijden terug richting het oprijden van de Duivelsberg.
|
#8
|
||||
|
||||
Aan "Roverke" :
Tom, hier http://www.rallycross-photo.com/ is een foto van jou in de Rover terug te vinden als ik me niet vergis. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens mij zou die joker lap beter aan de buitenkant van de eerste bocht komen te liggen en veel korter moeten zijn zodat een wagen die erin gaat net achter de laatste weer kan aansluiten. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|