![]() |
|
|
|||
|
|||
GP Turkije (Istanboel)
De vrije oefenritten zijn achter de rug en wat me opviel, en ik ook al verwachtte, is dat er weinig grip was op het circuit.
In Het Belang van Limburg was er te lezen dat het circuit een kostprijsje heeft van 131 miljoen euro. Het VTM nieuws zegt 120 miljoen euro. 120 miljoen euro is 4 maal zoveel dan men er wou voor spenderen. Mvg... |
|
||||
|
||||
Verder op teletekst gelezen dat men vergeten was een waterbekken aan te leggen. Gevolg : Het gras is al half verdord.
|
||||
|
||||
Vergeet niet dat ze minimaal 15 miljoen Euro op jaarbasis mogen betalen aan kassameisje Bernie E. Dat is zeg maar de startpremie die een circuit c.q. promotor moet betalen aan Bernie om het F1 circus in huis te krijgen. Naar het schijnt is deze premie voor nieuwe circuits hoger dan de oude klassieke Europese circuits.
Wat betreft het circuit, zou dit het eerste geslaagde Tilke-Design worden?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar ja, "details" hé! ![]()
|
||||
|
||||
wat een klucht bij Doornobos. "Brandblussers? ahja kwist dat we iets vergeten waren"
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Als enige op een 1 stop strategie, reed hij toch mooi mee. En eindigde toch nog op een 9de plaats. BAR Honda blijft toch bij de smaakmakers van de F1 horen. |
|
||||
|
||||
Quote:
kijk eens naar de datum dit gaat over zaterdag ![]()
|
||||
|
||||
Denk dat zijn team daar evenzeer in de fout is gegaan, hoor. Die hadden hem moeten verwittigen. Maar het kwam wel heel amateuristisch over
![]()
|
||||
|
||||
Oops, was de datum uit het oog verloren
![]() Het team heeft hem wel degelijk proberen verwittigen, maar mijn beste viend Takuma zat per ongeluk met zijn duim op de communicatie knop, zodat er geen info doorkwam. (Herinner je je maar de walkie talkies uit je kindertijd, ofwel spreken, ofwel luisteren, maar beide lukt niet ![]() Of met de woorden van de man himself: As for the incident with Mark Webber, we had a radio interference problem and the team were unable to tell me his position on the track.” brond: www.barf1.com |
|
||||
|
||||
Blijkbaar hebben niet veel Paddockers deze GP gezien
![]() ![]() De uitslag is helaas slechts matig interessant voor het WK, liever had ik deze volgorde gehad: Kimi, Juan Pablo, Jenson, Fernando, Jarno, Giancarlo, David en Christian. Slechts een kleine wijziging, maar zoveel spannender voor de titelstrijd. Wat mij betreft waren Kimi en Jenson de mannen van de race. Bij de Williamsen was het eerder plattekes, vooral rechts achteraan en Juan Pablo had misschien beter even geduld geoefend vooraleer zich door Tiago bruusk te laten pakken. Een bijna zekere tweede plaats heeft hij daardoor via een wijde boog aan Fernando geschonken (de enige glimlacher op het podium). Wat me ook opviel was de bijwijlen rijdende chicane genaamd Michael Schumacher, ik ben er nog niet helemaal uit of hij nu wel of niet aan de basis ligt van de aanrijding met Webber. Dat geeft meteen twee topteams die ondermaats presteren. |
|
||||
|
||||
Vond het nog een betrekkelijk leuke GP. De hoogteverschillen op het circuit zijn een uitdaging volgens mij.
|
||||
|
||||
Ik heb nog niks gezien, dus ik ga niet oordelen, maar als ik het hele weekend zo eens bekijk heb ik 2 simpele conclusies:
1) Alonso haalt de wereldtitel dankzij het falen van McLaren 2) Schumacher heeft héél duidelijk zijn beste tijd gehad. Onder 'falen' versta ik dus die vier of vijf keer opgave door band/motorproblemen.
|
||||
|
||||
Omdat het een nieuw circuit betrof, ben ik toch maar even achter het scherm gaan zitten, en heb zelfs helemaal uitgekeken!
![]() Stukken in het circuit herinneren mij aan Interlagos en da's wel goed denk ik. En lekker breed, met plaats om te slipstreamen - wie zei dat dat niet meer kon... euhrm. ![]() ![]() Wat ik verder onthouden heb: - de rijles van Raikkonen en Mclaren - Fisico onder druk al zeer vroeg erg breedt ging en Kimi maximaal profiteerde - Renault dat aan schadebeperking doet, en dat waarschijnlijk zeer goed gaat blijven doen tot het einde van het seizoen (Alonso allicht de titel en McLaren bij de constructeurs) - Montoya een negatief cadeau in punten aan Kimi en McLaren doet - Button erg goed op dreef was - de Red Bull jongens gewoon blijven meedraaien en punten pakken - Webber die niet aan de kant gaat voor Schumi met een 50/50 incident tot gevolg - Schumi absoluut geen antwoord had, zelfs wat stamelde op de vraag, voor de race, waarom ze de lijn van de laatste 2 GP's niet konden doortrekken en opnieuw te traag waren. Had toch gedacht dat ie daar een fatsoenlijker antwoord op kon geven. Alleszins beter dan "euhm, .... well euhm, I cannot say that here, thanks" |
|
||||
|
||||
Heb de GP gezien en vond hem best wel leuk, zeker in vergelijking met de slaapverwekkende vertoningen in het verleden.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|