![]() |
|
|
|||
|
|||
Belcar naar Silverstone ?
De Dutch Supercar Challenge neemt deel in het voorprogramma van de eerste 24 uurs race sinds jaren in Engeland op het Grand Prix Circuit van Silverstone georganiseerd door het BRITCAR, ons Engelse zusje.
Door het grote aantal belangstellenden is er besloten de startvelden te splitsen, de divisie Sport ( minimaal 5 kg per PK) rijdt 2 eigen races van 45 minuten met natuurlijk vrije trainingen en een kwalifikatie en de divisies GT en Supersport rijden ook het zelfde programma. Voor veel rijders een unike mogelijkheid tijdens een prachtig evenement te rijden op dit unieke circuit. Dit inschrijving staat ook open voor deelnemers uit het de ZTC, hetBTCS en de Belcar. Geinteresseerden kunnen een mailtje sturen naar info@supercarchallenge.nl Van deze wedstrijden worden natuurlijk weer TV opnamen gemaakt die te zien zullen zijn op MOTORSTV en het DSC videokanaal. |
|
||||
|
||||
Hoe zit dat met het geluid? Op Brands Hatch waren "we
![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
denk dat deze race voor de meeste BELCAR teams te kort na de 24 uren van Zolder valt
|
|||
|
|||
Geluidseisen voor Silverstone 102 dB static test at 0,5 meter, is te doen, wij rijden op Zandvoort onder nog veel strengere eisen
|
|
||||
|
||||
daar voldoet nog niet de helft van het Belcar veld aan
|
|||
|
|||
Zonder dempers niet maar met een redelijk eenvoudige aanpassing voor de meeste haalbaar. Het is overigens een kwestie van tijd dat ook voor de circuits in Belgie steeds strengere geluidseisen gelden. Dan is het helaas afgelopen met open uitlaatsystemen.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Waarom het "helaas"? En dat voor een eerste melding!! Ok, ik zal mijn jas maar al aantrekken zeker? |
|
|||
|
|||
Quote:
Mvg... |
|
||||
|
||||
Thomaske_GLPK, ge hebt helemaal gelijk. De toeschouwers komen deels voor de spanning, deels voor het prachtige geluid dat deze wagens maken. Ik ben zelf z'n fan die oa voor het geluid komt. Toen ik de eerste keer de World Series (toen nog By Nissan) zag en hoorde, vond ik dat het beste geluid dat ik ooit hoorde. Sindsdien ga ik gewoon elk jaar terug om alleen dat geluid opnieuw mee te maken. Voor de Belcar idem. Sommige wagens (bv Corvette en de Vipers) maken zo'n prachtig geluid. Dat is net waarom autosport zo mooi is: snelheid, geluid en spanning. Dat ga je de fans toch niet afpakken.
|
|
||||
|
||||
Quote:
In Engeland is heel het GT kampioenschap al uiteen gevallen, zeker nu de LNT TVR's niet meer deelnemen omwille van geluidsproblemen. Teams die een dubbelprogramma rijden hebben het niet eenvoudig als in de LMES, FIAGT e.d. geen beperkingen zijn. Ik ben trouwens ook voorstander van een beperking maar dan zoals bij de Langstrecken Pokal op de Nürburgring. Daar klinken de Porsche 996 GT3 R's tenminste mooi.
|
|||
|
|||
Klopt Andy, dit is ook wat ik bedoel. Te luid is niet goed, te stil is natuurlijk ook niets. LP waarde is okay en toch heel wat stiller dan bvb de Belcar.
Achter het wegvallen van de TVR's schuilt nog een ander verhaaltje, dus niet alleen wegens het geluid van Castle Combe. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Dus binnenkort ook F1 met dempers dan?
![]() |
|
||||
|
||||
Sorry... allemaal dikke B*S* in mijn ogen... dan moeten alle straatwagens/vrachtwagens/moto's enz. die boven 95 dB produceren ook maar "geknepen" worden...
Haaaalllloooow waar zijn we mee bezig ![]()
|
|