![]() |
|
|
||||
|
||||
Honda Ra272 - Tamiya 1/20
Met al die rally-bolides die hier aan de lopende band geproduceerd worden, is het tijd dat ik weer eens evenwicht in de zaak breng met een F1-wagen.
Onderwerp is de Honda Ra272 uit 1965. De kit is die van Tamiya, schaal 1:20. Ik bouw de wagen van Ginther uit de GP van Mexico en wel om 2 redenen: - 1ste overwinning van Honda in de F1 - de kit is correct voor deze GP, voor elke andere GP moet ik de hele achterkant van de wagen ombouwen Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen en een reeks foto's posten. Achtereenvolgens: - droge montage van ongelakte delen - grijze primer - witte primer - interieur in wit aluminium - interieur met zwarte toplaag - koetswerk met spuitbus gespoten in 'racing white' (Tamiya TS-7) - afplakwerk van de onderkant - onderkant in alu-kleur (PS: van deze kit zijn de panelen rond de motor transparant, maar ik heb ze toch meegespoten) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by HHugo; 19-04-2008 at 17:23. Reason: Foto's teruggezet |
|
||||
|
||||
Mooi werk. Ik heb ooit ook een wagen gespoten met Tamiya Racing white (mijn focus btw) en die sloeg na een tijd redelijk geelachtig uit. Sindsdien gebruik alleen nog maar pure white. Ik hoop dat het bij jou beter lukt.
|
|
||||
|
||||
Die F1's van vroeger,da waren pas racewagens.Da gaat hier eh ferm model worden.Ik wacht vol ongeduld op verdere vorderingen van dit model.Wat betreft die Racing White(TS 7),die heeft inderdaad een wat ''geliger'' uitzicht.Er is inderdaad een verschil met Pure White (TS 26)
|
||||
|
||||
Racing White is het enige juiste wit voor de Japanse racewagens van die tijd. Dat wit, in combinatie met de rode bol, was de nationale racekleur van Japan destijds. Ik wist dat vroeger ook niet en heb me op die manier een busje of 6 TS7 aangeschaft, en er eens een McLaren mee gespoten. Toen pas werd me duidelijk dat er een verschil was tussen Racing White en Pure White.
Probleem is wel dat TS7 enkel en alleen voor Japanse F1's van de jaren '60 kan gebruikt worden, dus ik ga nog veel Jappen moeten bouwen om mijn busjes op te krijgen ![]() Zeer mooi model trouwens Hhugo. Je doet me goesting krijgen om aan mijn Lotus 25 van Tamiya te beginnen. De Honda heb ik ook nog liggen, maar om nu 2 dezelfde modellen tegelijk te bouwen op De Paddock lijkt me wat overdreven. Bovendien heb ik dat model al eens gebouwd in 1/24 van Hasegawa, en heb ik me de 1/12 diecast versie van Tamiya aangeschaft : ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ik denk dat ik me weer in details ga verliezen: ik ben nu begonnen met luchtinlaten te draaien voor de 12-cilinder.
Basis is volle staaldraad van 2,5mm die ik afdraai op mijn dremelke (ttz namaak-dremel) met een slijpsteentje. Eén zo'n buisje is 2,5 mm hoog met een diameter die concaaf verloopt van 2 naar 2,5mm. 1 down, 11 to go... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Hoe lang doet ge eigenlijk op zo 1 trompet?
|
||||
|
||||
Quote:
10 à 15 minuten eer ik een opspanning zonder slag had, en dan slijpen, kijken, meten, slijpen, kijken, meten, machine laten afkoelen, terug concentreren, slijpen, kijken, meten, enz... |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar je wil misschien werkelijk zelf de uitdaging aangaan, alle respect daarvoor natuurlijk ![]() |
|
||||
|
||||
Sennake,
Als ge toch nog een (over)stock TS7 hebt, en ge weet niet goed wat ermee aan te vangen, kan je er nog de volgende modellen mee maken : Toyota 2000 GT "1967 Fuji 24 Hour Race Winner" (Hasegawa - HSGHR1) Mazda Cosmo Sport "1968 Marathon De La Route" (Hasegawa - HSGHR3) Niet zo voor de hand liggende bolides, maar wel hele speciale modellekes ... en 'k vind dat ge die ook in "Racing White" mag spuiten ... 555
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Jimbo
|
||||
|
||||
alle hop nog een complimentje erbij, preices goe bezig!!
Is dat Alclad2 dat je in die ene foto gebruikt? Zoniet kun je me het merk van verf ff geven, da chroom/zilver/alu ziet er geweldig uit, succes
|
||||
|
||||
Ja, dat is Alclad II
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ondertussen zijn die luchtinlaten af, en heb ik extra detailonderdelen geëtst. Momenteel werk ik verder aan de motor. Op de eerste foto hieronder zie je het stukje met de originele luchtinlaten: gewone rechte buisjes. Omdat dit gedeelte te veel in het oog springt, heb ik die dus verwijderd en ga ik ze vervangen door meer getrouwe exemplaren. Op de plaats boven de groene pijl heb ik telkens een gaatje geboord voor de brandstoftoevoer. Die zijn nu reeds afgewerkt met geëtste flenzen. (zie foto 2) Andere foto's van de motor: ![]() ![]() En een tipje van de sluier ivm andere geëtste onderdelen: Ik hoop van in de komende weken wat meer vooruitgang te maken... Last edited by HHugo; 19-04-2008 at 17:26. Reason: Foto's teruggezet |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|