![]() |
|
|
||||
|
||||
Circuit Reims-Gueux, van de ondergang gered?
De restanten van het Circuit Reims-Gueux spreken tot de verbeelding, althans voor mij dan. Gebouwen die in zwaar verval zijn geraakt maar toch nog recht staan.............het heeft iets mystieks. Sinds enige tijd is er een groep Franse vrijwilligers die begaan is met het lot van deze oude vervallen gebouwen. Ze proberen met kleine werkzaamheden een verder verval tegen te gaan. Meer over hun werkzaamheden en evenementen is te vinden via: http://acg.site.voila.fr/
De historie van het het Circuit Reims-Guex is hier te lezen Op racingcircuits.net is er ook een aparte pagina te vinden over dit circuit, klik hier Vooral de foto's uit 1994 zijn mooi, met elk bocht van het circuit erop.................foto's zijn gemaakt door ene Belgische Luc Ghys. ( Is dat familie van de welbekende Carlos?)
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Re: Circuit Reims-Gueux, van de ondergang gered?
Quote:
Zeer interessante site, zouden die nog foto's kunnen gebruiken van de Norisring in 2004? ![]() |
|
||||
|
||||
Luc en Carlos zijn broers, dat heeft de webmaster van de jacky ickx fansite ook toevallig een dezer dagen ontdekt
![]() jan |
|
|||
|
|||
Begrijp ik het goed dat ze dus de gebouwen en circuit als historisch erfgoed willen bewaren?
Jammer dat zo'n Le Mans achtig circuit verloren is gegaan. ![]() |
|
||||
|
||||
In Chimay staat de oude controletoren ook te verkommeren => History of the old control tower
|
|
||||
|
||||
Mooi initiatief! Pluim voor die mensen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Als ik me niet vergis heeft er in 1994 ook al iets over Reims in Autohebdo gestaan. Ze gingen het toen ook redden. Niet echt veel opgeschoten op 10 jaar tijd...
|
|
||||
|
||||
Mannen nu is het aan ons om het circuit van Nijvel te redden hé.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Mooie foto's Hannu. Echter helemaal gelukkig met de herstel-werkzaamheden van die vrijwilligers ben ik niet..........maar dat is een persoonlijke voorkeur. Liever de hele tent in het verval dan hier en daar een vers likje verf. Het beeld van vergane glorie is op die manier weg.......
Dacht met het woord "herstel" dat ze de huidige staat zouden conserveren. Pluspunt, het staat er nog allemaal ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Daarom ben ik ook dezelfde mening als Mark toegedaan. Ze moeten niet beginnen met hier en daar een stuk te verven, want het is is simpelweg niet origineel. Afblijven is de boodschap! |
|
||||
|
||||
Ik heb bij dit soort dingen hetzelfde onbeschrijflijke gevoel als Mark. Inderdaad komt mystiek daar nog het meeste bij in de buurt. Als je daar zo in de wind staat tussen die oude vervallen gebouwen dan kun je je de helse tijden van weleer voorstellen.
Roem, victorie en tragedie. Een monument! Prachtig, maar die verpaupering moet juist zo blijven anders is het gevoel weg. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|