De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-08-2004, 11:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Circuit Reims-Gueux, van de ondergang gered?

De restanten van het Circuit Reims-Gueux spreken tot de verbeelding, althans voor mij dan. Gebouwen die in zwaar verval zijn geraakt maar toch nog recht staan.............het heeft iets mystieks. Sinds enige tijd is er een groep Franse vrijwilligers die begaan is met het lot van deze oude vervallen gebouwen. Ze proberen met kleine werkzaamheden een verder verval tegen te gaan. Meer over hun werkzaamheden en evenementen is te vinden via: http://acg.site.voila.fr/

De historie van het het Circuit Reims-Guex is hier te lezen

Op racingcircuits.net is er ook een aparte pagina te vinden over dit circuit, klik hier Vooral de foto's uit 1994 zijn mooi, met elk bocht van het circuit erop.................foto's zijn gemaakt door ene Belgische Luc Ghys. ( Is dat familie van de welbekende Carlos?)
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 25-08-2004, 11:33
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Re: Circuit Reims-Gueux, van de ondergang gered?

Quote:
Originally posted by Marshal
foto's zijn gemaakt door ene Belgische Luc Ghys. ( Is dat familie van de welbekende Carlos?)
Ik neem aan van wel, want de foto's van Francorchamps zijn gemaakt door Luc en Carlos Ghys.

Zeer interessante site, zouden die nog foto's kunnen gebruiken van de Norisring in 2004?
Reply With Quote
Old 25-08-2004, 14:16
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Luc en Carlos zijn broers, dat heeft de webmaster van de jacky ickx fansite ook toevallig een dezer dagen ontdekt

jan
Reply With Quote
Old 25-08-2004, 14:18
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Begrijp ik het goed dat ze dus de gebouwen en circuit als historisch erfgoed willen bewaren?

Jammer dat zo'n Le Mans achtig circuit verloren is gegaan.
Reply With Quote
Old 25-08-2004, 17:56
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

In Chimay staat de oude controletoren ook te verkommeren => History of the old control tower
Reply With Quote
Old 25-08-2004, 20:52
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Mooi initiatief! Pluim voor die mensen.
Reply With Quote
Old 26-08-2004, 09:48
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by bart
In Chimay staat de oude controletoren ook te verkommeren => History of the old control tower
Die toren ligt vol met oud papier. Precies een klein stort.
Old 03-09-2004, 20:58
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

Als ik me niet vergis heeft er in 1994 ook al iets over Reims in Autohebdo gestaan. Ze gingen het toen ook redden. Niet echt veel opgeschoten op 10 jaar tijd...
Reply With Quote
Old 04-09-2004, 11:11
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Mannen nu is het aan ons om het circuit van Nijvel te redden hé.
Reply With Quote
Old 04-09-2004, 12:08
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by pascual
Mannen nu is het aan ons om het circuit van Nijvel te redden hé.
daarvoor zijn we rijkelijk te laat denk ik. aan een strook beton met veel gras op valt niet veel meer te redden he.

Reply With Quote
Old 08-09-2004, 12:32
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by raceboy
daarvoor zijn we rijkelijk te laat denk ik. aan een strook beton met veel gras op valt niet veel meer te redden he.
Daar is ondertussen een bedrijvenpark neergepoot. De weg om de bedrijven te bereiken volgt voor een stuk het tracé van het vroegere circuit. Maak u geen ilusies om er te gaan streetracen, ze hebben verschillende ronde-punten aangelgd.
Reply With Quote
Old 20-07-2005, 22:40
hannu's Avatar
hannu hannu is offline
De Paddock Rookie

Vorige week naar Reims-Gueux geweest !

en ik heb foto's gemaakt : voor de liefhebbers, hier zijn ze

reims1
reims2
reims3
reims4
reims5
reims6
Reply With Quote
Old 20-07-2005, 23:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Mooie foto's Hannu. Echter helemaal gelukkig met de herstel-werkzaamheden van die vrijwilligers ben ik niet..........maar dat is een persoonlijke voorkeur. Liever de hele tent in het verval dan hier en daar een vers likje verf. Het beeld van vergane glorie is op die manier weg.......

Dacht met het woord "herstel" dat ze de huidige staat zouden conserveren. Pluspunt, het staat er nog allemaal
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-07-2005, 15:57
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Mooie foto's Hannu. Echter helemaal gelukkig met de herstel-werkzaamheden van die vrijwilligers ben ik niet..........maar dat is een persoonlijke voorkeur. Liever de hele tent in het verval dan hier en daar een vers likje verf. Het beeld van vergane glorie is op die manier weg.......

Dacht met het woord "herstel" dat ze de huidige staat zouden conserveren. Pluspunt, het staat er nog allemaal
Ik ben een enorme fan van Reims-Gueux. Dat was een circuit om nog eens je vingers aan af te likken met niks dan planché geven en opletten dat je voor de twee haarspelden op tijd remt en dan nog die drie bochten waar je wel even moet liften. Fangio en Hawthorn die daar schitterende strijd leveren... .

Daarom ben ik ook dezelfde mening als Mark toegedaan. Ze moeten niet beginnen met hier en daar een stuk te verven, want het is is simpelweg niet origineel. Afblijven is de boodschap!
Reply With Quote
Old 21-07-2005, 16:08
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Ik heb bij dit soort dingen hetzelfde onbeschrijflijke gevoel als Mark. Inderdaad komt mystiek daar nog het meeste bij in de buurt. Als je daar zo in de wind staat tussen die oude vervallen gebouwen dan kun je je de helse tijden van weleer voorstellen.
Roem, victorie en tragedie. Een monument!
Prachtig, maar die verpaupering moet juist zo blijven anders is het gevoel weg.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules