De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-10-2005, 23:33
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Preview Daikin Racing Team/Belcar Masters

Alexandra Van de Velde:

“Afsluiten met een podiumplaats”

Komende zondag wordt de laatste wedstrijd verreden van de Mediagroup Van Dyck Belcar 2005. Alexandra Van de Velde wil het seizoen en het MINI-tijdperk afsluiten met een podiumplaats in de Klasse TB en als het nog even kan ook in Divisie Toerisme. Maar de Wetterse advocate zal het ditmaal voor het eerst moeten stellen zonder Vanina Ickx die het Chinese FIA GT-avontuur, waar ze met Bas Leinders aan de slag gaat in de Gillet Vertigo, verkiest boven de Belcar. Vervangster van dienst wordt Caroline Grifnée die reeds eerder met de MINI S3 onderweg was tijdens de recent verreden Euphony 24 Uren van Zolder.
Toch hoopt Alexandra het seizoen af te sluiten met een podiumplaats.
“Spijtig dat Vanina er niet bij is tijdens de laatste wedstrijd van de MINI S3 binnen het Daikin-team”, verduidelijkt Alexandra.
“Tijdens het Spa Racing Festival hadden we ons vierde podium van het seizoen kunnen pakken. We draaiden de snelste chrono in de Klasse TB tijdens de trainingen en Vanina kon zich aan de leiding nestelen. Maar na ongeveer 45 minuten wedstrijd ging het mis toen ze bij het aansnijden van de Pif-Paf de BMW van Dehoen/Essers op een ronde wou zetten. Deze merkte Vanina niet op en sloot vrij laat de deur. Door de aanrijding was de ophanging flink geraakt. Ik nam het stuur over, maar ondanks het feit dat de mecano’s nog trachtten om de MINI terug deftig op zijn poten te zetten stond ik voor een onmogelijke opdracht. De MINI was quasi onbestuurbaar en bij het remmen wist ik gewoon niet waar ik zou uitkomen. Een nieuwe bandenset achteraf gaf geen verbetering en ik besloot toch maar de wedstrijd uit te rijden aan een rustiger tempo om verdere schade te vermijden en mijn leven niet nodeloos op het spel te zetten. Een spijtige zaak, want het zag er vrij goed uit. We hadden een week eerder flink getraind in Francorchamps, de weersomstandigheden waren ideaal en we stonden op de pole in TB. Een overwinning had ons in staat gesteld om nog mee te fietsen voor de titel of een plaats binnen de top 3 in TB. We gaan er in ieder geval het beste van maken en het afscheid van de MINI S3 mogelijks vieren met een vierde podium van het seizoen.
We komen ook nog in aanmerking om de Ladies Challenge te winnen. Maar daar lig ik eerlijk gezegd niet van wakker. Er zijn enerzijds te weinig dames om
er een mooi kampioenschap van te maken en anderzijds wordt er geen rekening gehouden met de waardeverhoudingen. Met een GT ben je in ieder geval bevoordeligd tegenover onze MINI. Wat betreft de wagen voor volgend jaar is momenteel nog niets beslist. Er zijn verschillende denkpistes, maar we brengen jullie zo snel mogelijk op de hoogte. Wel kunnen we met plezier meedelen dat Daikin ons team na al die jaren trouw blijft. En dat is ook reeds een flinke opsteker. Ik dank dan ook Mark Oosterlynck en de ganse Daikin-crew voor de jarenlange inzet”.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules