De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-07-2005, 18:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Mosley's kop gaat rollen op korte termijn.

De 7 michelin teams en Minardi gaan van start met hun spelletje "powerplay" om Max Mosley van zijn stoel te trappen. Mosley eruit, of wij !

Want het schijnt toch wel een heel erg heftige vergadering te zijn geweest in Parijs afgelopen week:

Quote:
A report from London’s The Times newspaper reveals that the sport was on the verge of collapse at the WMSC hearing, when the seven Michelin-shod teams plus Minardi were decided to withdraw from F1 immediately, had any sanctions been imposed to the squads for the USGP events.

Volledige verhaal:
http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/18028/
De kop van Mosley moet rollen, hoe dan ook. Ecclestone blijft rustig op dit moment..........die kijkt rustig welke schip de meeste kans maakt om de wal te halen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 06-07-2005, 18:16
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik dacht dat die vergadering niet doorgegaan is? of is dat een andere vergadering?
Old 06-07-2005, 19:40
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Net wat ik voorspeld heb in een andere tread. Met 8 teams staan ze sterken dan de FIA en Ferrari
Old 06-07-2005, 20:26
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

De vergadering die niet doorgaat is het gesprek tussen de rijders (de GPDA) en Mosley. Dat zou a.s. weekend op Silverstone moeten plaatsvinden, maar good old Max heeft de boel afgezegd omdat hij niet blij is met uitlatingen van Coulthard over het optreden van de FIA. Dat gesprek zou gaan over de veiligheid tijdens testdagen.
Reply With Quote
Old 06-07-2005, 20:35
Frank 490's Avatar
De Paddock Rookie

We vragen ons allemaal wel eens af of de FIA met Mosley aan het bewind wel de goede beslissingen neemt. Als Mosley wordt afgezet of weggestemd komt het er echter op neer dat de grote autofabrikanten het voor het zeggen krijgen. Dat zou ook het geval zijn als de GPWC van de grond komt. Je mag je afvragen of je daar dan blij mee moet zijn. Toyota, Renault en Daimler-Chrysler, om er maar eens een paar te noemen, die bepalen hoe de sportregeltjes in elkaar zitten en dus zullen werken aan een nog grotere invloed van de techniek en nog mindere invloed van de rijders. Ik zit daar niet op te wachten. De door de FIA gedane voorstellen voor 2008 zullen het niet allemaal gaan halen, maar zijn er wel op gericht de kosten te reduceren en de invloed van de rijder te vergroten. Het zou bijna weer op een sport gaan lijken.....
Reply With Quote
Old 06-07-2005, 21:27
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Frank 490
We vragen ons allemaal wel eens af of de FIA met Mosley aan het bewind wel de goede beslissingen neemt. Als Mosley wordt afgezet of weggestemd komt het er echter op neer dat de grote autofabrikanten het voor het zeggen krijgen. Dat zou ook het geval zijn als de GPWC van de grond komt. Je mag je afvragen of je daar dan blij mee moet zijn.
Waarom zouden de autofabrikanten het voor het zeggen krijgen? De FIA wordt door 1 persoon geleid en ze zullen zeker geen vertegenwoordiger van een merk het voorzitterschap laten opnemen. Er is trouwens geen enkel orgaan binnen de FIA waar de autofabrikanten van de F1 of zelfs van WRC... het alleen voor het zeggen hebben.

Hoedanook, als de fabrikanten het boeltje gaan besturen loopt dat faliekant verkeerd af. Die mannen gunnen hun buren het zonlicht in de ogen niet.
Reply With Quote
Old 06-07-2005, 23:26
Frank 490's Avatar
De Paddock Rookie

Redje, dat is toch precies waar het nu al een tijd om gaat, of zie ik het dan helemaal verkeerd? De grote fabrikanten zijn al geruime tijd bezig de druk op de FIA op te voeren om hun zin te krijgen. Dat kan je ze trouwens niet kwalijk nemen. Ze doen gewoon wat het beste is voor hun merk. Ecclestone heeft door het opbouwen van de F1 tot een gigantisch sterk marketingtool de weg gewezen en daar wil men nu optimaal van profiteren. Gelijk hebben ze, vanuit hun positie bezien. Dan ligt die FIA dwars in het neerzetten van hun marketingstrategie en dreigt men met het opzetten van een alternatieve serie die dan GPWC zou moeten heten. Mosley, politicus als ie is (appel valt niet ver van de boom, denk ik dan), doet zijn best om de merken tegemoet te komen maar wil tegelijk er toch wel een sport van blijven maken, i.p.v. een marketingshow. Af en toe komt er dan een 'clash' en dan dreigt er weer eens wat. Ik ben bang dat de hele F1 naar de sodemieter gaat (voorzover dat niet al het geval is) en we dadelijk te maken hebben met een F1 die geregeerd wordt door de grote merken of, mogelijkheid 2, dat de F1 niet overleeft en het inderdaad de GPWC wordt. Met sport heeft het dan helemaal niets meer te maken. Die rijders zijn eigenlijk maar lastige, want onbetrouwbare, onderdelen van het hele pakket. Als fabrikant zou ik het wel weten, hoor. Ik investeer een waanzinnig vermogen in de ontwikkeling van een raceauto. Ik ben in staat het ding vol met electronica te stoppen waardoor alle eventualiteiten uitgesloten worden. Het ding kan door het indrukken van een knop een optimale start van de race maken. Als de rijder teveel gas geeft grijpt de electronica in en corrigeert. Als de grip in een bocht vermindert neemt de electronica het over en blijft de auto maximaal functioneren. Als die rijder te vroeg op het gas gaat bij het uitkomen van een bocht neemt de computer het over en corrigeert de fouten van de rijder. Schakelen en omgaan met de koppeling regelt die computer ook. Op die manier komt mijn auto van merk X het best tot zijn recht en dan verkoop ik die dingen waar hetzelfde merkplaatje op geschroefd zit dus het makkelijkste. Daarvoor wil ik dan wel wel dat er gereden wordt op circuits in landen waar ik een nieuwe markt zie. Laten we eens naar China gaan, want daar begint men ook geld te krjgen om een auto van mijn merk aan te schaffen. Dat China, of Turkije, of India, noem maar op, geen enkele autosporthistorie kent maakt mij niet uit. Ik wil auto's verkopen; daar gaat het mij om. In België, om eens een landje te noemen, verkoop ik echt niet significant meer auto's als we daar gaan rijden. Dat Spa het mooiste circuit van de wereld is, ach, daar heb ik ook al niks mee te maken, dus wat doen we daar eigenlijk? En die rijders, tja, lastig dat die er nog in zitten. Daar moeten we toch ook eens wat anders op verzinnen. We kunnen zo'n ding toch zeker wel op afstand besturen? Waarom denk je dat de grotere teams naast de racerijders ook een stel testrijders op de payroll hebben staan? Dat is de toekomst, joh. Die jongens mogen de optimale lijnen etcetera bepalen en zorgen voor de broodnodige data die in de computer worden vastgelegd. Als de huidige ontwikkeling in dit tempo wordt doorgezet heb je binnen 3 jaar geen racecoureurs meer nodig.

En daarom mag Max van mij blijven....

Overigens ben ik geen antiglobalist of communist. Ik zie alleen de sport naar de kloten gaan.

Last edited by Frank 490; 06-07-2005 at 23:36.
Reply With Quote
Old 06-07-2005, 23:29
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Wat mij enorm frappeert is dat iedereen constant loopt te kankeren op Mosley, maar als hij ,zoals vorig jaar, zijn mandaat wil opzeggen en de boel wil overlaten, is er plots niemand meer van al die grote muilen die de daad bij het woord voegt...

vreeeeemde wereld...
Reply With Quote
Old 07-07-2005, 08:04
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Frank 490
Redje, dat is toch precies waar het nu al een tijd om gaat, of zie ik het dan helemaal verkeerd? De grote fabrikanten zijn al geruime tijd bezig de druk op de FIA op te voeren om hun zin te krijgen. Dat kan je ze trouwens niet kwalijk nemen. Ze doen gewoon wat het beste is voor hun merk.
De fabrikanten proberen hun zin door te drijven en binnen de huidige F1 kunnen zo indirect wel macht hebben/verwerven.

Maar, zoals ik al zei, officieel zal dat nooit zo zijn. Officieel gezien kunnen zij alleen nooit de macht hebben. Bovendien is FIA meer dan F1.
Reply With Quote
Old 07-07-2005, 21:24
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Nu eisen alle 9 teams, uitgezonderd Ferrari, het aftreden van Mickael Schoenmakers (hm) als voorzitter van de GPDA (Grand Prix Drivers Association).
De eerste ronde heeft Max duidelijk verloren op punten (dicht bij het knock out) en Ferrari wordt nu ook in de hoek gedrumd.
De rebellen lijken, door hun vastberadenheid, naar een vlotte overwinning te stevenen.
Met of zonder de FIA? Zal ervan afhangen of Max blijft of niet. Er gaan reeds stemmen op om hem tot aftreden te dwingen of om hem niet te herkiezen in oktober, alhoewel er nog geen tegen kandidaat is.
Heb ik niet ergens gelezen dat Max in de politiek zou stappen (hij kent de knepen) en een gooi zou doen naar het "prime ministerschap" in Engeland?
Tony Blair zou dan een ideale FIA voorzitter worden. Er zou een nieuw onklopbaar duo ontstaan: Blair - Bernie (heeft Blair niet enkele jaren terug Bernie 50 miljoen BF belastingsgeld toegestopt?)
Mijn vader zei altijd: je mag niet geloven wat er in de gazetten staat; dus het zal wel fictie zijn.
Reply With Quote
Old 07-07-2005, 22:03
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

waarom zou Blair FIA-voorzitter worden?
Old 07-07-2005, 22:18
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

staat er onder: "het zal wel fictie zijn". Een grapje maar.
Reply With Quote
Old 07-07-2005, 22:19
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Marcel, er mag al eens gelachen worden hé
Reply With Quote
Old 07-07-2005, 22:21
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by camso belgium
Tony Blair zou dan een ideale FIA voorzitter worden. Er zou een nieuw onklopbaar duo ontstaan: Blair - Bernie (heeft Blair niet enkele jaren terug Bernie 50 miljoen BF belastingsgeld toegestopt?)
Net andersom Enkele jaren terug heeft Bernie de partijkas van Labour gespekt met 1 miljoen Engelse ponden. Daar hebben die Engelsen toen een mooie uitspraak voor bedacht, 1 miljoen Engelse ponden heette in die tijd " a Bernie"

Waarom deed Bernie die donatie? Nou, niet uit liefdadigheid

Quote:
Mr Ecclestone made his donation in January 1997 - while Labour were still in opposition.

After the party came to power in May of that year, the new government announced a ban on all sports sponsorship by tobacco companies.

But in November it was proposed that Formula One be exempted and reporters started to investigate whether there was any link between the sport and Labour.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/940037.stm
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 07-07-2005, 22:31
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by camso belgium
staat er onder: "het zal wel fictie zijn". Een grapje maar.
dan nog, geslaagde fictie is geloofwaardig

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules