De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 04-11-2005, 20:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wie krijgt er een Corvette C6R van de kerstman?

Quote:
Originally Posted by Mark
Daarnaast is GM in zijn nopjes met de overwinning van SRT in de 24 uur van Zolder. Na het stilvallen van het DTM voor GM/Opel hebben ze daar nog wat teams over die weleens konden uitwaaien naar enkele sterke nationale kampioenschap. Aangezien België zowat Heimat is voor de Duitsers acht ik die kans ook aanwezig.

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11615
GM gaat ons weer de hele winter bezig houden met het spelletje: "Door wie en waar gaan we de C6R terugzien? "

Zoals bekend hebben de teams Holzer en Phoenix na het stoppen van het DTM Opel programma nog niet veel omhanden voor 2006. Holzer heeft wel nog een F3 en Formule BMW lopen. Tja dan Phoenix........wat gaan we doen in 2006? Misschien met een C6R in het FIA GT? E.e.a. wordt besproken in de Autosport van 03-11-05.

*De eerste vraag: Hoeveel C6R's komen er beschikbaar voor 2006? 1? 2? Gaat Pratt & Miller er nog wat extra produceren?

*Wie is er allemaal in de running? Uiteraard GLPK Carsport, Phoenix en een nog onbekende 3de partij. Sterke troef van GLPK Carsport is de sterke relatie tussen Toine Hezemans en GM Topman Bob Lutz. Sterke troef van Phoenix is, gezien het gedwongen DTM-vertrek, dat ze naar alle waarschijnlijkheid een GoedMaker kunnen verwachten

*Indien er maar één C6R naar Europa komt en hij mocht terechtkomen bij Phoenix, wat dan met de C5R van GLPK Carsport. Deelnemen aan het FIA GT heeft mijn inziens weinig tot geen nut. Een C5R die sneller is dan een C6R is niet logisch. Mocht dat wel zo zijn dan zal GM daar wel iets tussen steken

Heerlijk, zo'n Autosport artikel dat meer vragen oproept dan dat er beantwoordt worden
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-11-2005, 21:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
waarom zou GLPK niet kunnen meedoen met de C5R in FIA-GT, als er ook een C6R komt?
Pacific Coast reed dit jaar toch ook met een C5R in ALMS?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 04-11-2005, 21:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Als ik me niet vergis is Holzer dit jaar niet meer actief geweest als team in het DTM. Volgens mij bestond het OPC team uit mensen van Opel (OPC), Phoenix en misschien wat voormalige Holzer mensen. Kortom ik verwacht niet dat Holzer meedoet voor de Corvette's.

Ik denk niet dat er maar 1 C6R naar Europa komt. Ik heb de indruk dat Corvette tevreden is over de resultaten. Indien Phoenix ook interesse heeft dan lijkt het me logischer dat Phoenix en GLPK-Carsport beide 1 C6R krijgen.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-11-2005, 21:58
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by marcel
waarom zou GLPK niet kunnen meedoen met de C5R in FIA-GT, als er ook een C6R komt?
Pacific Coast reed dit jaar toch ook met een C5R in ALMS?
Dat was niet erg succesvol en voordat het ALMS seizoen voorbij was hebben ze al de handoek in de ring gegooid. Al moet mischien ook gezegd worden dat PC misschien niet het juiste team (onervaren) was om de Corvette te runnen.

Ik denk wel dat men met de C5R nog aardig mee kan doen, maar om continue vooraan te strijden zal men een C6R moeten hebben.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-11-2005, 22:02
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Mark

*Indien er maar één C6R naar Europa komt en hij mocht terechtkomen bij Phoenix, wat dan met de C5R van GLPK Carsport. Deelnemen aan het FIA GT heeft mijn inziens weinig tot geen nut. Een C5R die sneller is dan een C6R is niet logisch. Mocht dat wel zo zijn dan zal GM daar wel iets tussen steken
GLPK heeft al laten verstaan dat ze naast FIA-GT graag in de Belcar actief willen blijven. Met welke wagen? De Viper en de Pagani zijn geen opties meer. En met een Porsche kan je de Belcar niet meer winnen. En GLPK wil alleen maar voor de winst gaan. Dus lijkt de Corvette C5R mij de meest logische optie.
Wat ik hier vertel is puur speculatief. Maar dit is volgens mij de opzet van GLPK Carsport voor 2006 : een nieuwe C6R voor FIA-GT en het C5R "afdankertje" naar de Belcar. Is ook gemakkelijk, zowel voor technische omkadering als piloten om met materiaal van hetzelfde merk te werken. Het plannetje wordt wel overhoop gehaald als men bij GM zo geen C6R kan lospeuteren.

Last edited by Baron; 04-11-2005 at 22:04.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-11-2005, 22:40
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by FIRE
Dat was niet erg succesvol en voordat het ALMS seizoen voorbij was hebben ze al de handoek in de ring gegooid. Al moet mischien ook gezegd worden dat PC misschien niet het juiste team (onervaren) was om de Corvette te runnen.
Pacific Coast onervaren? Die lui hebben onwijs veel ervaring in verschillende takken van autosport. Ik denk eerder dat ze gewoon teleurgesteld waren, omdat ze zichzelf teveel kansen hadden toegedicht.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-11-2005, 22:48
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Pacific Coast is voorheen toch enkel in Toyota Atlantic actief geweest?
Reply With Quote
  #8  
Old 05-11-2005, 19:39
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Pacific Coast heeft zelf teveel aan die wagen veranderd, andere vernsnellingsbak, ander soort remschijven,...
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #9  
Old 05-11-2005, 21:03
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Pacific Coast heeft zelf teveel aan die wagen veranderd, andere vernsnellingsbak, ander soort remschijven,...
en hem op yokohama's gezet (of yokodramas zoals ze eens door een paddocker werden genoemd )
Reply With Quote
  #10  
Old 05-11-2005, 22:17
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: España
Posts: 286
chocodramas
Reply With Quote
  #11  
Old 06-11-2005, 13:17
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Die endurance-yokohama's zijn helemaal zo beroerd niet. BAM! heeft er dit jaar LeMans op gewonnen, vergeet dat niet. Ze zijn in ieder geval lang zo slecht niet als die touringcar banden.
Reply With Quote
  #12  
Old 06-11-2005, 13:27
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
maar toch, het beste (lijkt mij) is hem gewoon op de banden laten staan zoals het echte team ermee reed..
Reply With Quote
  #13  
Old 06-11-2005, 15:16
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
dat doet glpk toch ook niet?
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 06-11-2005, 15:58
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by marcel
dat doet glpk toch ook niet?
neen inderdaad doet glpk dat ook niet maar ik denk dat de kwaliteit van pirelli toch nog altijd beter is als die van een yokohama band...

het zou mooi zijn moest volgend jaar glpk en een ex dtm-opel team een corvette krijgen (met liefst dan ook nog eens opel dtm rijders reuter,fassler,dumbreck of bleekemolen. en dan ook nog eens met sponsering van valvoline,playboy stern of GMAC en ik ben weer tevreden voor 2006 )

moesten er 2 corvette c6r in de fia gt komen zou het wel echt mooi zijn, want waarschijnlijk komen er een heel deel aston martin's, dan zullen er ook nog veel snelle maserati's zijn en dan ook nog wat 550's of 575's.. en met een tegen dan al weer jaar oudere c5r wordt het moeilijker en moeilijker...

Last edited by smiley; 06-11-2005 at 21:30.
Reply With Quote
  #15  
Old 08-11-2005, 16:51
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Ik lees net het volgende op Italiaracing.net

Quote:
Il team Phoenix in lizza per una Corvette C6-R

Il team tedesco Phoenix, che con il ritiro della Opel dal DTM e l'intenzione della Casa tedesca di non vendere le Vectra a squadre private, è praticamente rimasto senza lavoro, sta cercando alternative. La più interessante è quella di gestire una Corvette C6-R semi ufficiale nel campionato FIA GT del 2006.
Ik ben geen halve italiaan en versta het dan ook ver van compleet, maar ik versta hieruit dat Phoenix volgend jaar in de FIA GT gaat komen met een (semi officiële) C6-R.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.