De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 03-02-2006, 09:55
Cat-Seven's Avatar
Cat-Seven Cat-Seven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2002
Location: Zelem
Posts: 95
We kunnen misschien een nieuwe poll aangaan ... hoeveel sneller of langzamer denken jullie dat het circuit wordt?
__________________
Life starts at 7000rpm and 133BHP
Reply With Quote
  #2  
Old 03-02-2006, 11:25
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
op dit moment is het véél langzamer

achteraf denk ik toch wel 1,5 à 2 seconden trager omdat de chicane voor de berg trager wordt.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #3  
Old 03-02-2006, 11:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Een poll maken zal lastig gaan. Ten opzichte van welke klasse en welke keuze opties moeten we dan een vergelijking maken? Vandaar deze creatieve variant Onderstaand heb ik enkele snelste tijden opgezocht van 2005, in series en klassen die we in 2006 ook weer aan het werk zien op Circuit Zolder.

2005
World Series by Renault 3.5 => 1.18.066 => Victory Engineering/Enrico Toccacelo => 1ste kwalificatie 30-04-05
Eurocup FRenault 2.0 => 1.28.856 => Micheal Ammermuller / Jenzer Motorsport => 2de kwallificatiesessie
Belcar => 1.29.845 => SRT C5R / Goossens => 2de kwalificatie sessie New Race Festival 26-03-05



Vermoedelijk zal het verschil in snelheid tussen een '05 wagen en '06 wagen het kleinste zijn bij de WSbR 3.5 en de FRenault 2.0 omdat deze wagens zo goed als niet veranderen. We rijden dus met gelijkwaardig materiaal. De kwaliteit/snelheid van de snelste coureur(ook al zijn het twee verschillende personen) zal over 2 seizoenen niet veel verschillen. Ik denk dat we de beste indruk qua verschil in rondetijden krijgen in deze twee klassen

Mocht de SRT C5R in 2006 een 1.32.00 op de tabellen zetten met piloot X dan zit je nog altijd met de vraag: Hoeveel van dat verschil is te wijten aan het circuit en hoeveel aan piloot X?

Mijn gokjes voor 2006
WSbR 3.5 => 1.19.626
FRenault 2.0 => 1.30.642
Belcar=> 1.31.029

Vertraging:
* Nieuwe geknepen 1ste chicane
* Het eerste weekend van 2006 zijn de World Series. Dus het nieuwe asfalt is "groen" zoals ze zeggen. Nog niet veel rubber ingereden

Versnelling
* Compleet nieuwe asfaltlaag, in de loop van het seizoen moet dat dus sneller worden.

Wie volgt met zijn gokje? Kunnen we eens kijken op het einde van het seizoen wie er gelijk heeft
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 03-02-2006 at 11:59.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-02-2006, 16:56
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Talking

Ik voorspel regen bij alle wedstrijden in 2006. Dan gaan jouw prognoses lekker de mist in

C U
Reply With Quote
  #5  
Old 03-02-2006, 19:25
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Is er een gedetailleerde technische tekening van de nieuwe chicane? Kwestie van een beetje een berekende gok te doen.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-02-2006, 20:00
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Ik verwacht tijdens de officiele testdag van de Belcar in Zolder een tal van schuivers en spins.

Mvg...
Reply With Quote
  #7  
Old 03-02-2006, 20:01
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
Ik verwacht tijdens de officiele testdag van de Belcar in Zolder een tal van schuivers en spins.

Mvg...
Die zijn sowieso te verwachten ..
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 04-02-2006, 18:39
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Niet te veel schuivers hé, ben wel benieuwd hoe het nieuwe asfalt zal zijn tijdens een "wet race" ???
De nieuwe zg. Zoab asfaltering zoals deze op de openbare weg wordt toegepast heeft als voordeel veel minder spray bij regen maar als groot nadeel veel gladder en dus een langere remweg en minder grip in de bochten.

En hopelijk ook niet zoals eind jaren 80 in Francorchamps tijdens de F1 race, of zelfs toen nog voor de start, dat de race werd afgeblazen doordat door de extreme hitte het asfalt gewoonweg smolt en daardoor niet geracet kon worden.
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Reply With Quote
  #9  
Old 04-02-2006, 21:08
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by El Torro
En hopelijk ook niet zoals eind jaren 80 in Francorchamps tijdens de F1 race, of zelfs toen nog voor de start, dat de race werd afgeblazen doordat door de extreme hitte het asfalt gewoonweg smolt en daardoor niet geracet kon worden.
Je moet zelfs zover niet teruggaan: Spa '05 volstaat...
Reply With Quote
  #10  
Old 05-02-2006, 00:55
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
dat herinner ik mij toch niet ze?
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 05-02-2006, 03:52
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Als het asfalt beter is zou het zelfs kunnen dat de tijden naar beneden gaan...

ik denk dan vooral aan de eerste chicane waar nu een ferme put ligt en de bianchi waar er indien het regent altijd een ferme plas ligt...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #12  
Old 05-02-2006, 15:13
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by El Torro
En hopelijk ook niet zoals eind jaren 80 in Francorchamps tijdens de F1 race, of zelfs toen nog voor de start, dat de race werd afgeblazen doordat door de extreme hitte het asfalt gewoonweg smolt en daardoor niet geracet kon worden.
Gebeurde inderdaad. Je kon zo het asfalt indrukken met één vinger en er zelfs stukken asfalt uithalen.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-02-2006, 21:52
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Ik denk dat men in Zolder in 2006 (met de Corvette C5-R wel te verstaan) 1.30.800 gaat rijden.

Greets, Dr. Jozz
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 08-02-2006, 15:12
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
ik denk dat het circuit uiteindelijk sneller zal zijn...
Corvette C5-R 1.28.657
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #15  
Old 08-02-2006, 16:12
christophe's Avatar
christophe christophe is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Schoten
Posts: 106
circuit zal iets sneller zijn +- 1 seconde
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.