De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-05-2006, 08:40
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Sylvie Delcour eindigt knap 6de in Rallye Aïcha des Gazelles

Sylvie Delcour eindigt knap 6de in Rallye Aïcha des Gazelles

De Rallye Aïcha des Gazelles heeft het eindpunt bereikt. Voor Sylvie Delcour, die in Marokko debuteerde in de discipline rally raid, is het een succesverhaal geworden. Samen met haar co-pilote Marie Speeckaert sluit ze, na enkele top 5 noteringen in de etappes, deze raid af met een schitterende zesde plaats in het eindklassement. Bovendien beleefden beide dames een prachtig avontuur, dat in hun geheugen gegrift zal blijven…

Een proloog, een overtocht van Frankrijk naar Marokko per boot, 8 ritten in de Marokkaanse Sahara en tot slot een finishetappe in Essaouira. Dat alles op twee weken tijd. Het waren dus drukke en spannende tijden voor Sylvie Delcour. Dat alles goed verliep is het bewijs van een uitstekende voorbereiding, zowel van de dames zelf als van de Hyundai Terracan. “Het was een uitputtende raid”, verklaart Sylvie Delcour bij haar aankomst in het laatste bivak. “Je moet steeds geconcentreerd blijven en dat is niet altijd eenvoudig, want na enkele dagen kampt iedereen met gebrek aan slaap. Mijn co-pilote Marie en ik zijn fier en gelukkig dat we hier aan de aankomst staan. We hebben enkele knappe dingen laten zien en als debutante binnen de top 10 eindigen is een onverhoopt resultaat.”

Het duo Delcour-Speeckaert bleef gedurende de volledige raid gespaard van mechanische pech. “Jean-Claude Kaket heeft onze Hyundai perfect geprepareerd. Behoudens de dagelijkse routine inspectie moesten we geen beroep doen op het assistentieteam. Dat is de verdienste van J.C. Kaket en zijn team. We konden twee keer in de top vijf finishen, wat bewijst dat deze Hyundai Terracan heel wat in zijn mars heeft. Het parcours was immers niet eenvoudig, maar wij zijn er zonder brokstukken doorheen gekomen, zelfs bij de gevreesde passage van Erg Chabbi en de duinen van Merzouga. Dat kan helaas niet van alle 76 deelnemende teams gezegd worden…”

Een vraag die op de lippen van velen ligt, is of er voor Sylvie Delcour een vervolg komt aan dit woestijnverhaal. “Ik heb me fantastisch goed geamuseerd en dit wil ik zeker nog doen in de toekomst. Maar ook in de circuitracerij wil ik actief blijven. Wat dat betreft heb ik alvast enkele data met rood gemarkeerd in mijn agenda!”
Sylvie Delcour en Marie Speeckaert genieten na de officiële finish van deze Rallye Aïcha de Gazelles van een dagje relatieve rust. Maandagavond (1 mei) worden ze om 18u15 verwacht op de luchthaven van Zaventem.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules