![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Handicapballast in de Belcar : zo zit dat.
We gaan het eens duidelijk maken, die gewichtstraffen in de Belcar. Bovendien kunnen we hier het hele seizoen berekenen met welk extra gewicht de respectievelijke deelnemers nu van start gaan.
Het reglement zegt het volgende : Na een wedstrijd krijgen de eerste drie extra gewicht en wel als volgt verdeeld : In klasse 1 de 1ste + 40 kg de 2de + 30 kg de 3de + 20 kg In klasse 2 de 1ste + 20 kg de 2de + 15 kg de 3de + 10 kg In klasse 3 de 1ste + 20 kg de 2de + 15 kg de 3de + 10 kg De maximale handicapballast die kan worden toegevoegd, bedraagt 100 kg voor wagens uit de Klasse 1 en 50 kg voor wagens uit de klassen 2 en 3. Men wordt wel extra belast met extra 50 kg in Klasse 1 en 25 kg in de Klassen 2 en 3 indien een deelnemer ondanks de maximale handicapballast toch nog wint. Bovendien kan de oragnisator en RACB Sport gezamenlijk (andere) bijkomende maatregelen nemen indien de deelnemer ook met dit extra gewicht nog wint. Je kan natuurlijk ook van de handicpaballast afgeraken. Voorwaarde is dat je uiteraard de start neemt. Hoe doe je dit. Je moet uiteraard de start nemen door de startlijn minimaal éénmaal te overschrijden of het bord PIT EXIT voorbijrijdt indien hij start uit de Pitlane. Dus indien je enkel deekneemt aan de kwalificaties, ende start van de wedstrijd niet neemt, neem je de handicapballast mee naar de volgende wedstrijd waar je wel start. Om handicapballast kwijt ter geraken mag je uiteraard ook niet in de eerste drie eindigen. De vermindering van de handicapballast voor elke race, is als volgt: In klasse 1 de 4de - 20 kg de 5de - 30 kg de 6de tot de laatst geklasseerde - 40 kg In klasse 2 de 4de - 10 kg de 5de - 15 kg de 6de tot de laatst geklasseerde - 20 kg In klasse 3 de 4de - 10 kg de 5de - 15 kg de 6de tot de laatst geklasseerde - 20 kg Voor de 24 uur is er een uitzonderlijke regeling van kracht maar daarover later meer. C U Last edited by Pascal; 11-05-2006 at 03:17. |
#2
|
|||
|
|||
Hoe zit het nu na de Belcar First Race en voor de Belcar Home Race ?
In klasse 1 1. Longin-Kumpen Corvette C5R ---> 40 kg 2. Hart-Bleekemolen Corvette C5R5 ---> 30 kg 3. Goossens-van Dongen Marcos LM600 ---> 20 kg In klasse 2 1. Severich-Josten BMW E46 GTR V8 ---> 20 kg 2. Grouwels-Grouwels Dogde Viper ---> 15 kg 3. Schreurs-Daniels Porsche 993 ---> 10 kg In klasse 3 1. Mattheus-Boden Porsche 996 GT3 Supercup ---> 20 kg 2. van Hover-Döring Porsche 996 GT3 Supercup ---> 15 kg 3. van Rossem-Bouvy Porsche 996 GT3 Supercup ---> 10 kg C U |
#3
|
||||
|
||||
Kan je als team hier ook niet spelen met de plaatsing? Als je de ballast meer vanachter legt in de wagen, dan heb je meer druk op je achterste wielen, en dus ook meer grip. Of ben ik mis daarin?
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Met de Corvette zijn die bevestigd waar normaal de passagier zit. Met de andere wagens normaal ook. Maar waar deze staan met de Ultima enzo, omdat deze een andere zitpositie hebben, weet ik zelf niet. Mvg... |
#5
|
|||
|
|||
In de voorbeschouwing van de Belcar Home Race staat het volgende te lezen :
Quote:
C U |
#6
|
|||
|
|||
Dus geen strafgewichten voor de komende race?
Mvg... |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
alle, tof dat ze hun reglementen strict toepassen
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Ik ben eens benieuwd wat dat effectief tot gevolg heeft in de einduitslagen van de komende races
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|