De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 01-05-2006, 12:17
Joka-1's Avatar
Joka-1 Joka-1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 286
Peugeot Pikes Peak

Hallo,

hier foto's van een juist gestart model.
Het betreft de PP versie van A. Vatanen, Camel uitvoering.

Het enige wat reeds geassembleerd en geschilderd is is de motor.

Groetjes,
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0004.JPG
Views:	53
Size:	201.0 KB
ID:	2054   Click image for larger version

Name:	IMG_0005.JPG
Views:	45
Size:	216.1 KB
ID:	2055  
Reply With Quote
  #2  
Old 01-05-2006, 13:47
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
ziet er al realistisch uit !
Reply With Quote
  #3  
Old 01-05-2006, 14:08
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Van welke fabrikant is die kit?
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 01-05-2006, 15:59
Joka-1's Avatar
Joka-1 Joka-1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 286
Quote:
Originally Posted by sledge
Van welke fabrikant is die kit?
De kit is van Tamiya, de transkit van Renaissance.

Groetjes,
Reply With Quote
  #5  
Old 01-05-2006, 18:49
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by joka-1
De kit is van Tamiya, de transkit van Renaissance.

Groetjes,
De 405 dacht ik, of vergis ik mij?
Reply With Quote
  #6  
Old 01-05-2006, 19:21
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Climb Dance 1989 Pikes Peak Peugeot 405 T16
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2006, 19:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Huudo
De 405 dacht ik, of vergis ik mij?
Tuurlijk vergis ik mij. Renaissance? Dat moet de 205 zijn!
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2006, 12:26
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: gingelom
Posts: 526
Dat is inderdaad de 205 Pikes peak versie van renaissance.
De transkit voor de 405 pikes Peak bestaat ook, is van Reji maar exclusief leverbaar via Nimpex.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-05-2006, 09:39
Joka-1's Avatar
Joka-1 Joka-1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 286
Hallo,
bij deze hoe de kit er tot nu toe uitziet.
Aan de motor moeten nog enkele onderdelen bijgevoegd worden.
Voorts in het nu de beurt aan het interieur.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0067.JPG
Views:	64
Size:	189.8 KB
ID:	2091   Click image for larger version

Name:	IMG_0068.JPG
Views:	61
Size:	167.6 KB
ID:	2092  
Reply With Quote
  #10  
Old 07-05-2006, 09:56
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Het lijkt mij een eigenaardige opbouw, zoals dat motorblok niet in het midden maar rechts van de auto ligt (weeral wat bijgeleerd). Je zou denken dat de auto niet in balans te krijgen is op die manier, maar toch gingen ze snoeihard.

Leuk om te volgen!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-05-2006, 19:42
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by Dominique
Het lijkt mij een eigenaardige opbouw, zoals dat motorblok niet in het midden maar rechts van de auto ligt (weeral wat bijgeleerd). Je zou denken dat de auto niet in balans te krijgen is op die manier, maar toch gingen ze snoeihard.

Leuk om te volgen!
Let maar op de positie vande piloot, die zit links, het motorblok ligt rechts. Dat zorgt toch een beetje voor balans. Reken maar even ... motorblok met alle rommel erond ongeveer 140 kilo, piloot + versnellingsbak aan de andere zijde ... ongeveer evenveel.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #12  
Old 07-05-2006, 20:31
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Quote:
Originally Posted by FIRE
Hoe zot is dat filmpje wel niet ?
geen vangrail enz. Ik zou me daar niet op men gemak voelen in die auto
Reply With Quote
  #13  
Old 07-05-2006, 20:43
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
't is wel grappig hoe ge daar ergens de Suzuki Escudo Pikes Peak langs de weg ziet staan.
Filmke is natuurlijk al een klassieker, maar blijft heerlijk.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 08-05-2006, 13:21
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Dominique
Het lijkt mij een eigenaardige opbouw, zoals dat motorblok niet in het midden maar rechts van de auto ligt (weeral wat bijgeleerd). Je zou denken dat de auto niet in balans te krijgen is op die manier, maar toch gingen ze snoeihard.

Leuk om te volgen!
Quote:
Originally Posted by gulfclk
Let maar op de positie vande piloot, die zit links, het motorblok ligt rechts. Dat zorgt toch een beetje voor balans. Reken maar even ... motorblok met alle rommel erond ongeveer 140 kilo, piloot + versnellingsbak aan de andere zijde ... ongeveer evenveel.
Wel, ik weet dit zo nog niet. Ook in de gewone rally versie van de 205T16, waarop de Pikes Peak gebaseerd was, zat de motor op die plaats, en dan is er toch ook sprake van een co-piloot. De ware toedracht enz. van het hoe en waarom ken ik niet precies, maar het lijkt mij een logische installatie van motor/bak. Bovendien was er dan voldoende plaats boven de boîte om al hun andere componenten in kwijt te raken en de achterbouw toch kort te houden. Moest wel, gezien de gewone 205 ook een korte auto is. Niet dat een 205 iets gemeen had met de 205T16, maar de looks moesten wel kloppen denk ik. Enfin, 't is maar wat giswerk natuurlijk.

Verder nog even dit, at het model betreft.

Het is moeilijk om van deze PP-versie goeie referentiefoto's te vinden, aangezien de originele door Peugeot nooit bewaard is gebleven. Maar als er even logisch geredeneerd wordt komen we toch al een heel eind. Toen de Gr.B's verboden werden en ze bij Peugeot Dakar en PP enz. gingen rijden, werd de 405 er na een jaar bij gehaald. Dit was eigenlijk niets meer dan een 205 chassis met 405 kas op. Dus, zou de achterbouw van deze kit eigenlijk uit de 405T16 doos moeten komen aangezien de 205T16 in zijn EVO2 versie aan de achterkant (dus onder de motorkap) danig aangepast geweest is. (binnenspatborden en verbindingen tussen de poten enz.). De genoemde achterkant wijzigde immers niet meer wezenlijk sedert de EVO2 versie, waardoor de enigszins correcte achterkant terug te vinden is in de 405 Dakar kit van Tamiya.
Nu goed, geen kritiek hier op dit model want het gaat uiteindelijk maar om hetgene wat je bereiken wil. Een 205PP die er goed uitziet of een 205PP die tot in de kleinste details klopt - wat op zich al moeilijk genoeg is gezien het gebrek aan doc.

Ik weet dat ik redelijk wat modif-werk op de plank ga hebben als ik aan de 205T16EVO2 ga beginnen...

Last edited by Guido; 08-05-2006 at 13:24.
Reply With Quote
  #15  
Old 08-05-2006, 18:39
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Huudo
Wel, ik weet dit zo nog niet. Ook in de gewone rally versie van de 205T16, waarop de Pikes Peak gebaseerd was, zat de motor op die plaats, en dan is er toch ook sprake van een co-piloot.
Dat wou ik ook effe zeggen, maar je was me voor
Enfin, dat was even een zijsprongetje (bijna ) , nu terug naar het modelleke
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.