![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Peugeot Pikes Peak
Hallo,
hier foto's van een juist gestart model. Het betreft de PP versie van A. Vatanen, Camel uitvoering. Het enige wat reeds geassembleerd en geschilderd is is de motor. Groetjes, |
#2
|
||||
|
||||
ziet er al realistisch uit !
|
#3
|
||||
|
||||
Van welke fabrikant is die kit?
__________________
![]() |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Groetjes, |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
#7
|
||||
|
||||
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad de 205 Pikes peak versie van renaissance.
De transkit voor de 405 pikes Peak bestaat ook, is van Reji maar exclusief leverbaar via Nimpex. |
#9
|
||||
|
||||
Hallo,
bij deze hoe de kit er tot nu toe uitziet. Aan de motor moeten nog enkele onderdelen bijgevoegd worden. Voorts in het nu de beurt aan het interieur. |
#10
|
||||
|
||||
Het lijkt mij een eigenaardige opbouw, zoals dat motorblok niet in het midden maar rechts van de auto ligt (weeral wat bijgeleerd). Je zou denken dat de auto niet in balans te krijgen is op die manier, maar toch gingen ze snoeihard.
Leuk om te volgen! ![]()
__________________
Groetjes, Domi. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
geen vangrail enz. Ik zou me daar niet op men gemak voelen in die auto |
#13
|
||||
|
||||
't is wel grappig hoe ge daar ergens de Suzuki Escudo Pikes Peak langs de weg ziet staan.
![]() Filmke is natuurlijk al een klassieker, maar blijft heerlijk.
__________________
![]() |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]() Verder nog even dit, at het model betreft. Het is moeilijk om van deze PP-versie goeie referentiefoto's te vinden, aangezien de originele door Peugeot nooit bewaard is gebleven. Maar als er even logisch geredeneerd wordt komen we toch al een heel eind. Toen de Gr.B's verboden werden en ze bij Peugeot Dakar en PP enz. gingen rijden, werd de 405 er na een jaar bij gehaald. Dit was eigenlijk niets meer dan een 205 chassis met 405 kas op. Dus, zou de achterbouw van deze kit eigenlijk uit de 405T16 doos moeten komen aangezien de 205T16 in zijn EVO2 versie aan de achterkant (dus onder de motorkap) danig aangepast geweest is. (binnenspatborden en verbindingen tussen de poten enz.). De genoemde achterkant wijzigde immers niet meer wezenlijk sedert de EVO2 versie, waardoor de enigszins correcte achterkant terug te vinden is in de 405 Dakar kit van Tamiya. Nu goed, geen kritiek hier op dit model want het gaat uiteindelijk maar om hetgene wat je bereiken wil. Een 205PP die er goed uitziet of een 205PP die tot in de kleinste details klopt - wat op zich al moeilijk genoeg is gezien het gebrek aan doc. ![]() ![]() Ik weet dat ik redelijk wat modif-werk op de plank ga hebben als ik aan de 205T16EVO2 ga beginnen... Last edited by Guido; 08-05-2006 at 13:24. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Enfin, dat was even een zijsprongetje (bijna ![]()
__________________
Groetjes, Domi. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|