Belangrijke zege voor Meert/Delcour
Het sportief huwelijk tussen Jean-Claude Meert en Sylvie Delcour blijft duren. Voor de gelegenheid aangevuld met Yvon Decour heeft het SMR-duo een uitstekende wedstrijd achter de rug met de Solution F-Opel Astra Silhouette S2. Ze slaagden erin om na 3, 6 en 12 uren wedstrijd telkens aan de leiding te rijden en konden zodoende terug huiswaarts met de volle puntenpot en de grootste beker. Samen met Street Machine Racing hadden ze een strategie uitgedokterd die hen uiteindelijk geen windeieren opleverde. De concurrentie werd op de piste verslagen. Na hun prachtige overwinning in Dijon stond het duo Meert/Delcour bij de start van de 12 Hours aan de leiding met twee punten voorsprong op hun naaste concurrenten. Sylvie Delcour plaatste de S2-Silhouette als 14de algemeen en tweede in de Klasse S2 op de startgrid.
“We opteerden voor regenafstelling tijdens de trainingen en hebben die voor de start niet meer veranderd”, doet Meert zijn verhaal. “Een goede zet, want Sylvie nam de start op een natte piste en kon direct in het spoor komen van de snelle Sougnez die samen met Essers het exemplaar van KS Motorsport bemant. Tijdens de eerste pitstop is Sylvie blijven zitten en dat heeft ons flink geholpen naar de eerste puntenwinst. Want gezien het feit dat we de wedstrijd aanvatten met amper 2 punten voorsprong wilden we niet alleen de wedstrijd winnen, maar ook vol scoren na 3 en 6 uren wedstrijd. Ik zat in de wagen tijdens de eerste tussenspurt en pakte de volle buit. Daarenboven toefde ik in vijfde positie algemeen en dat deed het beste vermoeden voor de resterende 9 uren. Even was er lichte paniek toen Decour in de zandbak ging spelen en we 5 ronden verloren. Maar we konden flink remonteren en tijdens de tweede puntendeling lagen we terug aan de leiding en 8ste algemeen. We schoven nog enkele plaatsen op, maar op het einde van de wedstrijd kwam de S1-Silhouette van KS ons nog voorbij en doken uiteindelijk als 7de algemeen onder de geblokte vlag. Maar belangrijker was het feit dat we de volle puntenpot pakken in de Klasse S2 en zodoende onze voorsprong in het klassement konden uitspitten tot 8 punten. De bal ligt nu voor de volgende wedstrijden in het kamp van de concurrentie. Op een schoonheidsfoutje van Decour na, die ons de vierde plaats algemeen kost, zijn we uiteraard zéér tevreden met het behaalde resultaat. Sylvie en ikzelf vormen een zéér homogeen team en we verstaan elkaar zéér goed. We hebben ons strikt aan de opgelegde strategie gehouden. Maar je voelt dat de Silhouette om méér vraagt. Vandaar dat de overwinning in Dijon me méér voldoening gaf. De Silhouette is gemaakt voor het zuivere sprintwerk. Maar ik ben net als Sylvie een echte strateeg die zich kan focussen op één doel. Tijdens mijn eerste relais heb ik me goed geamuseerd met Essers die zich wou ontdubbelen. Door het feit dat we toen drie ronden voorlagen heb ik Essers laten passeren om hem nadien flink onder druk gezet zonder enige risico’s te nemen. Na Sylvie en Sougnez draaide ik de derde beste chrono in de Klasse S2 op een zucht van Sylvie. En dat geeft me ook grote voldoening. Ook het team van Street Machine Racing wil ik bedanken. Ze deden terug een prima job. Ik ben echt overtuigd dat ik terug de juiste keuze maakte. Net zoals vorig seizoen met Henk Haane bij First Motorsport hoop ik terug het seizoen af te sluiten met een titel”, besluit de uittredende Belcarkampioen.
Volgende afspraak in Francorchamps op 6 & 7 juli in het kader van de 25 Hours VW Fun Cup
Jean-Claude Meert: 00 32 475 270 475 E-Mail:
jcm@idfx.be Site:
www.idfx.be