![]() |
|
|
||||
|
||||
Nieuwe Lister GT1!!
Une toute nouvelle Lister apparaîtra en GT1
Quote:
Prachtig nieuws vind ik persoonlijk! Dan ben ik toch wel eens benieuwd welke motor ze gaan gebruiken... |
|
||||
|
||||
Het kan de diversiteit van het GT-veld alleen maar ten goede komen!
En een Lister is toch nog altijd net dat beetje exclusiever dan 'de grote merken' (zonder afbreuk aan de andere prachtige GT-bolides te willen doen) ![]()
|
|||
|
|||
Op het 10/10 forum wordt er druk gespeculeerd/gegokt: misschien gaat het om een race versie van de Jaguar XK (met supercharged V8)? Een eigen model bouwen betekent homologatie problemen.
De algemeen indruk is wel dat het project weinig kans op succes heeft. Het GT1 veld is gewoon veel te competitief en duur geworden voor het kleine Lister. Ze zouden zich beter op GT2 of LMP2 richten. Voorlopig geef ik ze nog het voorbeeld van de twijfel tot meer details (motor, chassis, ...) bekend zijn. |
|
||||
|
||||
Quote:
Trouwens, wie weet bakt Lister er wel iets van ondanks het feit dat de GT1 klasse is heel competitief is.
|
|||
|
|||
Ik vraag me af of Lister de technische kennis maar vooral de financiele middelen heeft om een competatieve GT1 te bouwen. Bovendien zal men voor homologatie 50 (?) wagens moeten bouwen. Daarnaast vraag ik me af of een GT1 goedkoper is dan een LMP1. Het voordeel van een GT1 is het feit dat gentlemen drivers (dus potentiele kopers) eerder geneigd zijn om met een GT te racen dan met een LMP.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() En ik denk dat als een officieel team als Lister Racing niet zal aangelopen komen met een nieuwe GT1 wagen, maar er niet financiëel aan voldoet om een TOP wagen naar voor te brengen... We zullen nog even moeten wachten op verdere gegevens van Lister zelf. |
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk de jaren 1999-2002 hieren was hij samen met de Viper en de F550 telkens een wagen die voor de titel ging. Waarom zou de nieuwe Lister dit niet lukken? Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
ja, maar als autobouwer zit Lister toch in heel andere categorie
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Maar een excoot als deze heeft eens te meer al bewezen dat er gereden kan worden voor de overwinning, isn't it? |
|
||||
|
||||
Ik moet zeggen dat ik meer een verbouwde versie van een huidig model verwacht dan een echt uniek model. Misschien wel een uniek model, maar dan wel technisch gebaseerd op een ander model. Anders acht ik het vrijwel onmogelijk voor Lister om een dergelijk project echt van de grond te krijgen.
|
|
||||
|
||||
Bramzel vermelde op het 10/10's forum dit stukje:
Quote:
Sommigen denken aan een Japanse motor, omdat er in Super GT turbo gewapende GT's rijden met zo'n 3.8L motor. Benieuwd wat het gaat worden. |
|
||||
|
||||
Is een turbomotor in FIA GT wel verstandig?
|
||||
|
||||
Wat denken jullie van de motor van de "TVR Sagaris 6 cyl. 4.0l bi-turbo" ??
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|