De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-07-2006, 22:37
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Welles-nietes BMW GTR

Hoewel als traagste mag de BMW GTR dan toch starten. Dik tegen de zin van KACB-man Kurt VK.

Het is sinds zijn aantreden als hoofd van de tehnische commisie niet de eerste keer dat KVK in opspraak komt.
Ik denk dat het tijd wordt dat er eens wordt nagedacht over zijn functie en de manier waarop hij die invult.
Reply With Quote
Old 28-07-2006, 22:56
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Rasse
Hoewel als traagste mag de BMW GTR dan toch starten.
Ben blij hem morgen te kunnen aanschouwen in de race, die BMW M3 GTR!
En oké staat wel laatste op de grid (of voorlaatste) maar piloten zijn de wagen nog niet echt gewoon vermoed ik. Voor alle 4 piloten is het een nieuwe wagen... en aan de wagen zelf licht het nu ook niet hoor, deze zou een pak sneller moeten zijn dan de snelste cup's...
In Dubaï reed deze Duller BMW in kwalificatie +3seconden sneller als de Firstmotorsport 996cup... en nu zit hij met een tragere tijd als diezelfde cup..
Mits meer km's in die wagen en betere setup?.. zal het beter gaan
Ik verwacht er toch wel iets van hoor, top 10 is niet uitgesloten!
Reply With Quote
Old 28-07-2006, 23:02
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Quote:
Hoewel als traagste mag de BMW GTR dan toch starten. Dik tegen de zin van KACB-man Kurt VK.

Het is sinds zijn aantreden als hoofd van de tehnische commisie niet de eerste keer dat KVK in opspraak komt.
Ik denk dat het tijd wordt dat er eens wordt nagedacht over zijn functie en de manier waarop hij die invult.
Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB. En ivm de BMW GTR vind ik dat hij 100% gelijk heeft...
Old 28-07-2006, 23:17
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by AlainH
Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB. En ivm de BMW GTR vind ik dat hij 100% gelijk heeft...
Waarom mag (ale nu dus toch wel) hij niet rijden, omdat deze een Touring gehomoligeerde wagen is...
In FIA GT rijd heel seizoen wagens in G2: die niet GT gehomoligeerd zijn.
BMW M3 GTR E46 is niet gehomoligeerd voor GT.. laat die dan toch gewoon in G2 rijden en vergeet die Touring homoligatie toch eens even omtrent de 24U Spa!
En dit is dus wat ze nu doen en ik blij om ben,
btw: als je ee BMW M3 GTR een touring homoligatie geeft...
waarom krijgt de Nissan Z350 dan wel een GT homoligatie?
Wat is die dan meer GT waardig als de M3?
Oké bestaan discussie's genoeg ivm M3 -> GT of Touringwagen...
Maar touringwagen blijft toch voor mij nog steeds een sedan/berline hoor
Reply With Quote
Old 28-07-2006, 23:25
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Het gaat niet direct over de auto. Wel over de man die de controverses de wereld inhelpt.
Reply With Quote
Old 28-07-2006, 23:27
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Het gaat niet direct over de auto. Wel over de man die de controverses de wereld inhelpt.
Owwen ik die hier zit te praten over de wagen zelf...
Had net zin in discussion ivm de wagen, homoligatie, etc
Van die man zelf kan ik weinig zeggen, weet er zo goed als niets over.
Reply With Quote
Old 28-07-2006, 23:27
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Quote:

Verklaar u nader.
Reply With Quote
Old 29-07-2006, 00:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Dik tegen de zin van KACB-man Kurt VK.
Moeten we nog woorden vuil maken aan deze persoon? Was hij niet in een vroeger leven actief als vertegenwoordiger van agenda's? Vooral die dubbele uitvoeringen!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 29-07-2006, 00:50
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Waarom mag (ale nu dus toch wel) hij niet rijden, omdat deze een Touring gehomoligeerde wagen is...
In FIA GT rijd heel seizoen wagens in G2: die niet GT gehomoligeerd zijn.
BMW M3 GTR E46 is niet gehomoligeerd voor GT.. laat die dan toch gewoon in G2 rijden en vergeet die Touring homoligatie toch eens even omtrent de 24U Spa!
Het is homologatie. Als je het dan toch in vet zet, schrijf het dan juist.

En ze moeten niet moeilijk beginnen doen nu, reed er tijdens de eerste GT-editie geen Golf mee? En hoe zat het met die Seat van Duez? Consequent zijn, blijkbaar niet eenvoudig.
Reply With Quote
Old 29-07-2006, 08:18
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Juha
Het is homologatie. Als je het dan toch in vet zet, schrijf het dan juist.

En ze moeten niet moeilijk beginnen doen nu, reed er tijdens de eerste GT-editie geen Golf mee? En hoe zat het met die Seat van Duez? Consequent zijn, blijkbaar niet eenvoudig.
Neen er reed geen Golf mee, die wagen reed in 2003 in een wedstrijd van de Britse GT die met de 1000K samenviel, dat was dus een zaak van de Britse organisatie.
En de Seat was een silhouette, kan dus eigenlijk ook niet.
Het probleem met deze BMW is dat het geen GTR is. De GTR is de wagen, met de technische specificaties zoals hij in ALMS en inderdaad in Spa in 2004 (en Belcar tweemaal) gereden heeft.
De wagen waarover het hier gaat, is een Düller 3.2 M3 en dus een toerwagen en dus hoort die wagen stricto senso niet in de GT-klasse. Een gelijkaardige wagen van Düller reed trouwens als toerwagen mee in de 12 uur van Spa, ik geloof in 2005.

Joost
Reply With Quote
Old 29-07-2006, 10:17
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Persoonlijk vind ik hem de man met de nodige kennis van zaken, op de juiste plaats bij de RACB.

Losstaand van de discussie over die "M3 GTR" van Duller, mag je toch wel de nodige vraagtekens plaatsen bij de bekwaamheid van VK. Sinds zijn aantreden heeft de man in de nationale autosportmiddens al voor zoveel controverse gezorgd (vooral in Belcar, maar ook in BTCS), dat een bezinning zich toch opdringt. Is dit wel de juiste man op de juiste plaats?
Reply With Quote
Old 29-07-2006, 16:33
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie

Voor alle 4 piloten is het een nieuwe wagen... en aan de wagen zelf licht het nu ook niet hoor, deze zou een pak sneller moeten zijn dan de snelste cup's...
In Dubaï reed deze Duller BMW in kwalificatie +3seconden sneller als de Firstmotorsport 996cup... en nu zit hij met een tragere tijd als diezelfde cup..

In Dubai reed first met een model 2002 cup nu met een 2005cup model hier zit ook wel een zeer groot verschil in,bekijk de tijden maar in de Belcar.
Reply With Quote
Old 30-07-2006, 22:53
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
waarom krijgt de Nissan Z350 dan wel een GT homoligatie?
Vind het wel heel raar dat je bij die Nissan een vraagteken stelt, da's gewoon een standaard GT hoor, een 2-deurs sportwagen die ook alleen in die wijze geleverd wordt. Wat is daar volgens jou mis mee? Dat hij niet zo duur is als een 997/430/C8/Esperante? De M3 is een controversie omdat het de sportieve uitvoering van de 2-deurs versie is van BMW's middenklasser, en daarom vinden sommige mensen het een touringcar ipv een GT.
Reply With Quote
Old 30-07-2006, 23:00
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Vind het wel heel raar dat je bij die Nissan een vraagteken stelt, da's gewoon een standaard GT hoor, een 2-deurs sportwagen die ook alleen in die wijze geleverd wordt. Wat is daar volgens jou mis mee? Dat hij niet zo duur is als een 997/430/C8/Esperante? De M3 is een controversie omdat het de sportieve uitvoering van de 2-deurs versie is van BMW's middenklasser, en daarom vinden sommige mensen het een touringcar ipv een GT.
Een M3 is naar mijn mening ook een Standaard GT 2-deurs sportwagen, gewoon weg zijn er ook andere uitvoeringen ja das juist...
Dat je een BMW 330 coupé in race versie niet toelaat begrijp ik hoor!
Die noem ik ook geen GT maar een snellere versie van een straat coupé..
Maar M3... blijft eindeloze discussie maar vind bv een 996 Cup ook niet veel vetter als een M3 hoor! En vind het niet raar dat die Nissan een GT homoligatie krijgt hoor, maar vind dan unfair dat de M3 het niet krijgt!
Reply With Quote
Old 30-07-2006, 23:02
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Ik ben het daar ook mee eens, naar mijn mening is een M3 ook een GT. Ik snap echter het punt wel van de mensen die het daar niet mee eens zijn.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules