De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-10-2005, 22:22
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Hoe zit het nu eigenlijk met de GP van België 2006 ?

Weet er nu eigenlijk iemand of de GP van België nu wel of niet doorgaat volgend seizoen? Ik weet ook wel dat hij in de kalender is opgenomen voor volgend jaar maar met het nakende failissement van de promotor en alle tegenstrijdige geruchten vandien heb ik er toch maar van afgezien om mijn tickets nu al te kopen (ook al kreeg je een korting van een kleine 30% indien besteld voor 1 november).
Ik weet trouwens niet eens of je momenteel zelfs tickets online kàn kopen gezien de problemen met DDGP.
Heeft er al iemand tickets gekocht of weet er iemand wanneer we nu definitief uitsluitsel krijgen over het al dan niet doorgaan van de F1 van België volgend jaar.
Ik was er dit jaar opnieuw bij, en ik zou het verschrikkelijk vinden moest het de laatste keer geweest zijn.
Old 01-11-2005, 14:16
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Ik krijg hier net een mail aan vd organisatie vd Belgische GP getiteld:
"[BELGIUM-GRANDPRIX.BE] unsubscribe"

verder een lege mail ...
Old 01-11-2005, 16:15
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

mja, misschien gaat de organisatie nu naar iemand anders?
Old 01-11-2005, 17:32
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

Het feit dat de gp op de FIAkalender voor 2006 staat, betekent dat niet dat hij kost wat kost moét doorgaan ?
Old 01-11-2005, 18:26
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

waarschijnlijk niet...
Old 01-11-2005, 19:55
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Als ge al tickets besteld had, dan vrees ik toch dat ge achter uw geld kunt fluiten. Daarstraks nog een mail vd (ex-)organisatie gekregen. Daarin stond van iemand de vraag hoe het nu met die betaalde tickets zat. Het antwoord: contacteer: info@spa-francorchamps.be
Old 01-11-2005, 21:14
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

DDGP is sinds gisteren officieel failliet. Misschien aanmelden als schuldeiser?
Reply With Quote
Old 01-11-2005, 22:19
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Of de GP doorgaat? Wacht tot midden december... Als de FIA dan de officiële kalender bekendmaakt, dan weten we of Spa er op staat. Als Spa op de kalender staat, maar er uiteindelijk geen GP plaatsvindt, dan zal diep in de geldbuidel getast mogen worden. Ik vermoed dat de Waalse Regering en/of Bernie Ecclestone het spel zullen organiseren: verwacht u al maar aan nog hogere toegangsprijzen.
Reply With Quote
Old 07-11-2005, 13:50
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Heb net ook een mail gekregen van DDGP. Ik had namelijk wel reeds tickets besteld maar nog niet betaald aangezien er vanaf dan het gerucht rondging dat DDGP in slechte papieren zat (gelukkig maar).

In de mail staat vermeld dat de tickets die tot nu toe zijn besteld en betaald ofwel effectief geleverd worden ofwel worden terugbetaald.

Ben toch eens benieuwd of dit in de praktijk wel degelijk gaat gebeuren.
Reply With Quote
Old 08-11-2005, 20:52
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

Luxemburg heeft geen interesse om samen met het Waals gewest een GP Formule 1 te organiseren, zoals de Waalse regering dat voorstelt. Dat heeft de Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker vrijdag gezegd. Juncker zei dat Luxemburg daar geen geld voor heeft.

De organisatoren van de GP van België zijn nagenoeg failliet en de toekomst van de GP van België is onzeker. De Waalse regering zou vrijdag een officieel verzoek hebben gericht aan de Luxemburgse regering om samen een GP Formule 1 te organiseren. Juncker zegt contact te hebben gehad met de Waalse regering, maar hij wijst het verzoek af.

De Waalse minister van Economie Jean-Claude Marcourt zegt dat er nog andere mogelijkheden zijn om de F1-wedstrijd van Spa-Francorchamps te redden.

Bron: HLN
Old 08-11-2005, 22:02
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

Heb daarnet toevallig naar het nieuws gezapt op de RTBF en er was net een item over Spa-Francorchamps bezig.
Indien de GP volgend jaar niet doorgaat hebben ze een schadeclaim aan hun broek van 40 miljoen euro en dat bedrag zou cumulatief oplopen tot 2010.
Elio Di Rupo is ook in beeld geweest en die vertelde dat de Waalse regering er alles aan zou doen om de GP te redden en om met name een nieuwe organisator te vinden.
Er zou nu in eerste instantie gepolst worden bij Ome Bernie of die bereid zou zijn om de organisatie op zich te nemen, en indien dat niet zou lukken zou er verder gezocht worden. Er is dus nog hoop !
Old 08-11-2005, 23:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Ferrari Forever
Er is dus nog hoop !
Welke hoop? In 2003 hebben bepaalde klunzen toch een contract afgesloten waarbij je broek spontaan tot op je enkels zakt. Of die GP nu wel of niet doorgaat..........het kost klauwen met geld. Waarvoor? 3 dagen vooral weinig actie op de baan voor +/- 20 kindertjes die aan een stuurtje trekken? Omdat anders die Engelse lilliputter weer dreigt met een rechtszaak?

In Den Haag hebben we een internationaal tribunaal. Tijd om Bernie E. daar eens voor uit te nodigen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-11-2005, 21:36
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Moet zowat het stomste contract ooit zijn , dat contract tussen Ecclestone en de Waalse regering. Is daar eigenlijk ooit over onderhandelt?

F1 organiseren in 2004: €13.257.55
F1 organiseren in 2010: €17.766.387
GP gaat niet door? : contract verbroken en €108.000.000 betalen aan Ecclestone

Bij de Waalse regering weten ze zelfs niet wie dat contract heeft afgesloten met Ecclestone maar ze staan er wel borg voor.

Reply With Quote
Old 15-11-2005, 23:18
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by raceboy
Moet zowat het stomste contract ooit zijn , dat contract tussen Ecclestone en de Waalse regering. Is daar eigenlijk ooit over onderhandelt?
Ik hou en haat van die Bernie E. Al je er toch zoiets doorgedrukt krijgt bij een regering moet je toch over bepaalde unieke capaciteiten bezitten. Jammer dat hij ze aanwendt ter eer en meerdere glorie van zichzelf.

Quote:
Dossier Francorchamps: Geen F1 is duurder dan wel een

http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/default.asp?art={2DDA8098-211F-4033-A8AF-5AF1E6AE33E2}
Volgens mij klopt dat niet helemaal

Organiseren: De vergoeding betalen aan Bernie E + organisatiekosten, maar wel de inkomsten uit de kaarten.

Niet organiseren: Boete betalen aan Bernie E.

Een ding zie ik niet voorbij komen, de steeds hoger wordende eisen aan circuits die een F1 mogen organiseren. Spa is een verzameling oud beton gruis. Bij het wel organiseren komen die kosten er nog eens bij!! Spa zal hoe dan ook moeten moderniseren, de verplichting daartoe zal wel in een bepaald Bernie-contract staan

Conclusie: Hoe dan ook geen GP organiseren! Via dure advocaten proberen aan te tonen dat het contract niet rechtsgeldig is. Jammer voor de liefhebbers maar het lijkt me de minst kwade oplossing
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-11-2005, 23:23
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

Heb die reportage daarnet ook gezien op canvas.

Ik vraag me echt af waar die Walen mee bezig zijn. Blijkbaar heeft iedereen de clausule in het contract van 2003 over het hoofd gezien waarbij de waalse regering zich borg stelt voor de organisatie van een gp in franchorchamps.

In geval van niet-organisatie van de GP f1 Franchorchamps worden ze d'office verplicht
om aan onze goeie vriend Bernie 14 miljoen euro schadeloosstelling te betalen tot 2010 voor elk jaar dat de gp niet doorgaat, startend vanaf 2006.

Het doet me pijn om te zeggen als f1 fanaat en jaarlijks bezoeker van de gp, maar eigenlijk verdienen ze het niet om nog een GP te mogen organiseren.
Ik zal wel naar Hockenheim of de Nurnburgring trekken, daar weten ze tenminste nog hoe ze een wereldevenement als de F1 kunnen organiseren.
En ik heb het het nu niet over het lage bezoekersaantal, maar over de knullige manier van managen hier in ons belgenland

jammer maar helaas.

Last edited by Ferrari Forever; 16-11-2005 at 21:34.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules