Druk slotoffensief voor Ruben Maes
Ruben Maes hoopt seizoen in schoonheid af te sluiten
Ruben Maes gaat er in tijdens de laatste wedstrijden van de Mediagroep Van Dyck Belcar Original, de BTCS en de VW Fun Cup nog eens flink de pees opleggen. Ondanks de zware tegenslagen dat RS Racing afgelopen seizoen reeds kreeg te verwerken op sportief vlak blijft het ambitieuze team uit Ingelmunster niet bij de pakken zitten. Ruben Maes hoeft zichzelf echter niets te verwijten. Het kwartet Maes-Van Rossem-De Laet-Vollebergh reed tijdens de voorbije Euphony 24 Hours of Zolder met de CEO Racing-Porsche 996 RSR immers aan de leiding in Klasse 2 en 4de algemeen achter de ongenaakbare Corvettes en Marcos toen plots problemen met de koppeling opdoken. Tijdens het 24 Uren-weekend kon Maes ook zijn snelheid tentoon spreiden door in de Legend Cars iedereen van het kastje naar de muur te rijden. Hij won op overtuigende wijze een manche en zette de snelste rondetijd op de tabellen. Tijdens de laatst verreden BTCS-wedstrijd mocht hij nogmaals het ereschavot beklimmen toen hij samen met Danny De Laet na 90 minuten wedstrijd met de CEO Racing-Porsche GT3 Supercup als tweede GT onder de geblokte vlag dook. Een riem onder het hart voor Ruben Maes en CEO Racing.
En ondanks het feit dat Maes in de kampioenschappen die hij afgelopen seizoen afdweilde geen rol van betekenis meer speelt worden bij RS Racing kosten noch moeite gespaard om het seizoen in schoonheid af te sluiten.
In de Mediagroep van Dyck Belcar Original wordt de samenwerking met CEO Racing verder gezet en zal Ruben samen met Bert Van Rossem tijdens de laatste twee wedstrijden aantreden in een nagelnieuwe Porsche 996 RSR. Een gevaarlijke klant voor titelpretendenten Penders-Lamot en Severich-Josten. CEO Racing kan hierin een belangrijke rol spelen en fungeren als scheidsrechter. Verder zal Ruben Maes in de BTCS samen met Kevin Leest het laatste weekend afwerken met de Opel Astra Silhouet van Erik Qvick. Maes reed zich met deze wagen destijds als piepjonge snaak in de kijker. Deze Opel werd toen ingezet onder de vlag van René Verbist Racing in de toenmalige New Procar. Qvick heeft ondertussen de 3l-motor vervangen door een 3.2l krachtbron waardoor de Astra competitiever voor de dag moet komen. Ook zal Maes samen met Olivier Van Oost de VW Fun Cup verder afwerken. De beide West-Vlaamse youngsters wonnen in het Spaanse Jarama en het Duitse Oschersleben terwijl Ruben moest passen in Francorchamps en vervangen werd door Dupon. Dit gelegenheidsduo lag op een voortreffelijke 2de plaats toen in de laatste ronde werden verraden door elektrische problemen en verhuisden naar de 12de plaats. Toch kwamen ze als leiders aan de aftrap van de 25 Hours Fun Cup. Maar net tijdens de belangrijkste wedstrijd van het seizoen waarin dubbele punten te verdienen zijn ging het fout toen de krachtbron het begaf. Ze scoorden amper 2 van de 140 te verdienen punten en verhuisden naar de 12de plaats in het kampioenschap. Maar ondanks het feit dat de titel geen haalbare kaart meer is wil het duo Maes-Van Oost de laatste twee wedstrijden achter hun naam zetten. Verder willen Maes en Van Oost op 18 november ook schitteren in het Spaanse Jarama tijdens de WK-manche van de VW Fun Cup.
“Ik blijf extra gemotiveerd om het seizoen in schoonheid af te sluiten. Wat 2007 zal brengen is nog een open vraag. Feit is wel dat de samenwerking met CEO Racing en Bert Van Rossem zéér goed is verlopen. CEO Racing is zéér energiek en werkt professioneel. Misschien komt er een samenwerking op langere termijn. Maar eerst afwachten wat de nieuwe reglementen in petto hebben voor we definitieve beslissingen nemen”, aldus Ruben Maes die nog een druk seizoenseinde tegemoet gaat.
|