![]() |
|
|
||||
|
||||
Six Hours Spa-Francorchamps 2006
Vandaag langsgeweest op Spa-Francorchamps voor de trainingen van de Six Hours Spa-Francorchamps 2006. Allemaal leuke historische racers, prachtig weer en weinig volk, wat wilt ne mens nog meer!!
Heb ook nog wat kiekjes gemaakt voor de liefhebber. Het was weer even geleden en het is er aan te zien... Anyway: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Deel 2
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Neo-242; 29-09-2006 at 22:17. |
|
||||
|
||||
Deel 3
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Deel 4:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En niet historisch... maar erg zeldzaam en nonchalant op de parking, motor zegt genoeg zekers? ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Mooie fotos! Ben vandaag speciaal geweest om een handtekening van Stirling Moss in één van mijn F1 boeken te verkrijgen,en het is mij gelukt
![]()
|
||||
|
||||
Knappe foto's, mannen!
Sir Stirling Moss deed zijn imago alle eer aan, zowel op als naast het asfalt. OP het asfalt bleek dat de 77-jarige Moss nog steeds aan een stuurtje kan draaien. NAAST het asfalt was Moss een pure gentlemen. Voor mij persoonlijk was dit 'historic' weekend één van de mooiste raceweekends van de afgelopen jaren. Een pak deelnemers, verspreid over de diverse klassen, maakten er een mooi kijkstuk van. De publieke opkomst viel al bij al nog mee (meer publiek op zaterdag en zondag in vgl. met voorgaande edities), maar de tribunes zaten zeker niet vol. Onbegrijpelijk dat zgn 'die hard fans' nog steeds niet begrijpen dat men op dergelijke weekends de oorspronkelijke basis van de hedendaagse autosport van dichtbij kan aanschouwen. Tegelijkertijd ontmoette ik dan ook weer jongelingen die zich met volle overgave op deze bron van de racerij hebben gestort. Ongetwijfeld zal eentje onder hen nog wel wat foto's op dit forum plaatsen ![]() ![]() Ook opvallend: bij de ons gekende nationale 'historic' races wordt het materiaal vaak gespaard. De deelnemers aan de meeting van afgelopen weekend streden echter met het mes tussen de tanden, wat vele mooie acties opleverde. Voor wie twijfelt om ooit eens een dergelijke (internationale) meeting bij te wonen: niet meer treuzelen, gewoon doen!!! Mvg, Dries DS |
|
|||
|
|||
Quote:
Beetje verkleinen en een CP erop en dan worden ze online gezet. Maar school en rijbewijs gaan voor maar ik doe mijn best. Dries: na de wespen/bijensteek benik op zaterdag avond pas last beginnen krijgen. Een heel dikke hand, net een nijlpaardenpoot, heeft mij parten gespeeld tot zondagavond. Mvg... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Tijdens de 6 uurs race op zaterdag heeft een DB4 GT de tweede plaats in de wacht gesleept, op 1 ronde van de winnaar. Zijn soortgenoten brachten het niet verder dan een teleurstellende 44ste en 62ste plaats op 53 geklasseerden (75 starters). Op zondag kan je de uitslag van de Astons al evenmin als schitterend katalogeren: Tijdens de 1 uurs race bij de Saloon Cars 31ste en 34ste op 58 finishers (66 vertrokken) Tijdens de 2 uurs race bij de GT's slechts 1 Aston DB4 op de 41ste plek van 52 geklasseerden (64 gestart) 't Is duidelijk dat de Astons niet de dienst uitmaken bij historische GT races. Morgans, AC Cobra's, Sunbeam Tiger/Alpine en GT40's daarentegen....., om die prachtige Bizzarini niet te vermelden. In ieder geval hebben wij van deze Spa Six Hours genoten, hoewel de safety car op zondag vrij vaak is uitgerukt en daardoor het echte racen van de F1 en Saloon cars nogal beperkte. Jammer van die onfortuinlijke schuiver die de Copersucar F5 net voor de busstop in het decor deed belanden. Mijn persoonlijke indruk is nochtans dat editie 2006 toch iets minder spannend was dan de afgelopen 4 jaren. Voordeel van dergelijk evenement met weinig toeschouwers is dat je werkelijk overal bijkan, ja ook in het heiligdom van de Formule 1 en iedereen openstaat voor een babbeltje. ![]() |
|
||||
|
||||
Het is inderdaad een fantastisch evenement! Een absolute aanrader. Onvoorstelbaar om dat oud doch zeer goed onderhouden materiaal (vaak wel niet meer helemaal origineel) richting Eau Rouge te zien stuiven!
|
|
||||
|
||||
Die Gulf 917 is naar het schijnt maar een replica met een straight 6 ipv straight 12 motor.
|
||||
|
||||
Dat zou kunnen, de GT40's zullen ook wel replica's geweest zijn, zeker het bodywork, zo gaaf dat allemaal was
![]() ![]() EDIT: Ben nog eens in mijn foto's gedoken en ik had een glimp kunnen nemen van het motorcompartiment van die 917K. Lijkt me op het eerste zicht toch een 12 cilinder... langs de andere kant loopt de bedrading naar de 6 cilinders het dichtst tegen de cockpit wel vreemd... Djuu, had meer foto's moeten nemen ![]() ![]() Last edited by Neo-242; 02-10-2006 at 22:51. |
|
||||
|
||||
Mecanicien zelf had tegen een kameraad van mij (die wel is gegaan) gezegd dat het een straight 6 was.
![]()
|
|||
|
|||
Eindelijk aan mijn foto's van dit prachtige weekend kunnen beginnen.
Omdat ik gisteren een dagje vrij had, heb ik tussen al mijn werk door een klein gaatje gevonden en een kleine selectie gemaakt en deze voorzien van mijn Copyright. Hieronder al twee foto's. De rest volgt deze avond omdat ik nu nog op school zit en het internet hier enorm TRAAG gaat. ![]() ![]() Mvg... |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|