De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-10-2006, 18:28
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Dubbel podium voor Mosler van G&A Racing

Dubbel podium voor Mosler van G&A Racing

De voorlaatste wedstrijd van de Mediagroep Van Dyck Belcar Original was terug een schot in de roos voor Guino Kenis en Michaël De Keersmaecker. Na de schitterende prestatie tijdens de voorbije 24 Hours of Zolder heeft Guino Kenis woord gehouden. “In Spa gaan we voor de overwinning in Klasse 2 en een dichte ereplaats algemeen”, klonk het toen vanuit de ateliers in Turnhout. En dat zonder enige vorm van voorbereiding op het circuit van Francorchamps. Reeds bij de eerste kennismaking met de Ardeense omloop schudde Guino Kenis de snelste tijd ooit gereden in Francorchamps met een Mosler uit zijn mouw. Het is alom bekend dat Guino dan ook een meester is in het afstellen van competitiemateriaal.

Guino Kenis: “Door het feit dat we niet de kans hadden om te trainen in Francorchamps moest alles héél vlug gebeuren. Tijdens de vrije trainingen lag de piste nat, waardoor we de set up pas tijdens de officiële kwalificatiesessie konden uittesten. Ik ben tevreden, maar het kon nog rapper met iets méér vleugeldruk achteraan. We hebben de Chevy-motor na de 24 Hours vervangen door de BMW V8-krachtbron. Dit was aan het begin van het verhaal ook de bedoeling, maar die paste er niet in waardoor we een lagere en smallere cilinderkop moesten laten bouwen. Daardoor moest het chassis niet worden gewijzigd. Zoiets kost tijd, waardoor we de 24 Hours of Zolder afwerkten met de Chevy V8 5liter. Het verschil met de Chevy-motor is dat de BMW-krachtbron duurzamer is en een hoger toerental kan verdragen. Daarvoor kreeg het motorblok een speciale behandeling. De opbouw van de motor gebeurt in Nederland bij Van Kronenburg die ook de motor van Severich bouwde. En die heeft nog geen krimp gegeven afgelopen seizoen. Ik ga trouwens regelmatig naar Nederland en volg ginds alles op de voet. Het principe van beide motoren is vergelijkbaar maar door het feit dat de BMW V8 een hoger toerental beter verteert is die uiteraard ook sneller. Het koppel is quasi hetzelfde. De keuze voor de BMW V8 is tweeledig. Enerzijds heb ik in het verleden véél tijd en geld geïnvesteerd in deze motor en anderzijds ben ik BMW concessiehouder en hou me liever bij mijn product. En nu de positieve lijn verder doortrekken tijdens de Belcar Last Race”.

Tijdens de wedstrijd verliep alles naar wens bij G&A Racing. Guino Kenis kon vertrekken vanop de tweede startrij en moest enkel de Corvette van Bert Longin voorlaten. Even later kon hij de Stealth van Van Moerkerke verschalken en lag in 4de positie achter de drie ongenaakbare Corvettes, maar was wel leider in Klasse 2 waarin de Porsche van Penders-Lamot en de BMW V8 van Severich-Josten een zwaar duel uitvochten voor de titel. Tijdens de tweede safety car-procedure was het de beurt aan Michaël De Keersmaecker om de job af te maken. De leiding in Klasse 2 kwam niet meer in het gedrang en door de crash van Kumpen kon Michaël nog doorstoten naar de 3de plaats en een podium algemeen. En door het feit dat de winnende SRT-Corvette in Klasse 4 stond ingeschreven pakt G&A Racing de punten van de tweede plaats algemeen.

De Keersmaecker: “De doorgedreven training op donderdag in Zolder heeft me vertrouwen gegeven. Ik heb nog amper last van de voetbreuk, maar liep tijdens de revalidatie een fysische achterstand op die ik terug moet opbouwen. Het is wel hard werken in de Mosler. Ik was bekaf, maar een zéér tevreden piloot. Dit is mijn eerste algemeen podium in de Belcar en ik hoop dat er nog mogen volgen. Momenteel heb ik nog te weinig ervaring met de Mosler om echt de limieten op te zoeken. Ik laat nog enkele seconden liggen en daaraan moeten we nog werken. Het was trouwens de eerste maal dat deze Mosler in Francorchamps reed. Ik sta er telkens van versteld hoe Guino in staat is om een wagen perfect af te stellen op een zéér korte tijdspanne”.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.