![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
ALMS Round 10 - Mazda Laguna Seca Raceway
Dit weekend heeft niet alleen de Belcar Original zijn laatste afspraak van het seizoen maar ook de ALMS. De laatste race zal plaatsvinden op één van de mooiste Amerikaanse tracks, Mazda Laguna Seca Raceway, gekenmerkt door zijn corkscrew.
De race gaat over een duur van 4 uur. Het ALMS seizoen zal dus eindigen in de duisternis ![]() In LMP1 zijn de prijzen al uitgereikt. Het duo Capello/Mcnish is al tot kampioen gekroond. Audi heeft ook al de Merkentitel binnen in de klasse. Het Audi team zal er natuurlijk alles aan doen om het seizoen in schoonheid af te sluiten. De wagens die in staat zijn de R10's te bedreigen zijn de Zytek van Stefan Johansson en Johnny Mowlem en de Creation Judd van Minassian en Primat. Verder zien we Dyson Racing maar met 1 wagen aantreden ipv 2 doordat de andere wagen niet op tijd klaar geraakte door de zware crash vorige race. In LMP2 is alleen nog maar de Merkentitel binnen gehaald, dit door Porsche. Sascha Maassen en Lucas Luhr zullen onderling uitvechten wie de pilotentitel zal binnen halen in de LMP2 klasse. Maassen gaat de finale in met 4 luttlele puntjes voor op Luhr. In de GT1 klasse ligt alles nog open, alhoewel Corvette Racing het voordeel heeft voor alle titels in de GT1 klasse binnen te halen. Beretta/Gavin in de #4 Corvette hebben in het rijdersklassement 11 punten voor op Tomas Enge en 17 punten voor op Stephane Sarrazin. In het merkenkampioenschap heeft Corvette 7 punten voor op Aston Martin. Hier zijn er verschillende mogelijkheden : een quote van the-paddock.net Quote:
Tenslotte is er nog GT2. Hier kan alles nog gebeuren. Het was veruit de spannendste klasse dit seizoen. Voor de rijderstitel gaat het gaan tussen 2 rijders. Johannes van Overbeek (Flying Lizard ) en Jorg Bergmeister ( Petersen/White Lightning). Van Overbeek staat aan de leiding met 4 punten voor op Bergmeister. De Merkentitel is al gewonnen door Porsche.
__________________
http://www.brechtdecancq.com Last edited by Brecht; 19-10-2006 at 20:30. |
#2
|
||||
|
||||
Resultaten Test Sessie: http://www.imsaracing.net/2006/event...estsession.pdf
Resultaten 1ste Training: http://www.imsaracing.net/2006/event...ca/alms_p1.pdf Audi R10 #2 de snelste in 1ste training. De beide Penske Porsche's op P2 & P3. Creation P4 en Zytek P5 gaan de 2de R10 P6 vooraf. GT1 neemt AM de leiding in Test & 1ste Training, maar ze zitten alle vier zeer close bij elkaar. Porsche neemt P1 & P2 in GT2 gevolgd door beide RISI F430's. Wel stelt de BMW van Auberlen/Hand wat telleur, zeker na de progressie in vorige races. |
#3
|
||||
|
||||
De uitslag van de qualy : http://www.imsaracing.net/2006/event.../alms_qual.pdf
De Zytek van Johansson/Mowlem pakt de pole gevolgd door de Creation Judd. De eerste LMP2 wagen staat 3de, dat is de RS Spyder van Maassen/Bernhard. De Audi's pas op 4 en 5. In GT1 pakt de Aston van Lamy/Sarrazin de pole. De C6.R #3 van Fellows/O'Connell en de C6.R #4 van Gavin/Beretta staan op 2 en 3 terwijl de andere aston hekkensluiter is in GT1. Ortelli/Salo starten op de pole in GT2 met de #62 Risi Ferrari.
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#4
|
|||
|
|||
Ook mooie prestatie van de 2 Radicals.
|
#5
|
||||
|
||||
Uitslag Warm-up
http://www.imsaracing.net/2006/event...lms_warmup.pdf De Intersport Lola is na de crash tijdens de trainingen weer opgelapt en zal over 40 minuten aan de start staan. Start is dus om 14:45 lokale tijd en 22:45 Belgische tijd.
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#6
|
||||
|
||||
Wedstrijd is pas begonnen om 23:45 belgische tijd.
Nogal een bewogen start. - Beretta in de #4 Corvette kreeg een tik bij de start. - Audi #1 zoekt de pit op, er was een probleem opgedoken. Te wijten aan een onboard camera, maakt da mee - SC procedure gehad door dat Bertolini in de #61 Ferrari in het grind zat.
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#7
|
||||
|
||||
Update :
- Een 2de SC kwam er door dat weer Andrea Bertolini in de #61 Ferrari de grindbak in dook. - Bij de restart gaat de Bruichaddich Radical in de fout, maar kan terug aansluiten met het veld. - Raceleider Johansson in de Zytek krijgt een Stop&go voor het inhalen onder geel en valt terug (zo een 50 tal seconden achter de leiders) STAND NA 1 UUR : P1 - 1) Minassian / Creation Judd #88 P1 - 2) Capello / Audi R10 #2 P1 - 3) Weaver / Dyson #16 P2 - 1) Dumas / Porsche #7 P2 - 2) Maassen / Porsche #6 P2 - 3) Moseley / Radical #76 GT1 - 1) Lamy / Aston Martin #009 GT1 - 2) Beretta / Corvette C6.R #4 GT1 - 3) Turner / Aston Martin #007 GT1 - 4) Fellows / Corvette C6.R #3 GT2 - 1) Salo / Ferrari F430 #62 GT2 - 2) Rockenfeller / Porsche #23 GT2 - 3) Bergmeister / Porsche #31
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#8
|
||||
|
||||
-UPDATE : 2de raceuur
- de Bruichaddich Radical staat lang binnen met koelingsproblemen en duikt naar de kelder van het klassement. - De andere Radical van Van der Steur Racing gaat de grindbak in en heeft zo te zien ook problemen. Valt ook ver terug in het klassement. - 2 maal een 360 spin gezien van Primat in de #88 Creation. - Mcnish in de R10 #2 maakt contact met Primat in de #88. Mcnish moet naar de pit voor een nieuwe neus te laten monteren. - Mcnish krijgt een Stop and Go voor het aantikken van de #88 Creation. * Bijna nooit gezien : de beide Audi's liggen een ronde achter op de leider. - Juist na 2 uur racen komt er een derde SC procedure. Een crash van de Horag Lista. De #50 Panoz knalt daarna nog op de Horag Lista. De baan is bezaaid met carbon stukken. Aston Martin #009 kon maar juist ontwijken. STAND NA 2 UUR : P1) - 1) Weaver / Dyson #16 P1) - 2) Mowlem / Zytek #15 P1) - 3) Biela / Audi #1 P2) - 1) Bernhard / Porsche #6 P2) - 2) Luhr/ Porsche #7 P2) - 3) Field / Intersport Lola #37 GT1 - 1) Enge / Aston Martin #007 GT1 - 2) Gavin / Corvette C6.R #4 GT1 - 3) Sarrazin / Aston Martin #009 GT1 - 4) O'Connell / Corvette C6.R #3 GT2 - 1) Tiemann / Porsche #23 GT2 - 2) Ortelli/ Ferrari #62 GT2 - 3) Long / Porsche #31
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#9
|
||||
|
||||
De SC periode duurde 14 ronden of ongeveer 25 minuten.
- Met nog 90 minuten op de klokken gaan we weer racen, Mowlem in de zytek neemt meteen de leiding over van Luhr in de #7 Porsche RS Spyder - We zien een uitstap in de grindbak van de PTG BMW #21 - Stephane Ortelli, die in gevecht is voor de 1ste plaats in de klasse tikt de GT2 leider Rockenfeller rond. Waarschijnlijk zal Ortelli een stop and go krijgen. - Na 4 rondes onder groen krijgen we weer een full course caution doordat de #22 PTG BMW stil staat bij turn 8 - 5 rondes onder caution gereden, we zijn vertrokken voor het laatste uur! STAND NA 3 UUR : P1 - 1) Mcnish / Audi #2 P1 - 2) Minassian / Creation #88 P1 - 3) Dyson / Dyson Lola #16 P2 - 1) Luhr / Porsche #7 P2 - 2) Bernhard / Porsche #6 P2 - 3) Field / Intersport Lola #37 GT1 - 1) Enge / Aston Martin #007 GT1 - 2) Sarrazin / Aston Martin #009 GT1 - 3) O'Connell / Corvette C6.R #3 GT1 - 4) Beretta / Corvette C6.R #4 GT2 - 1) Bergmeister / Porsche #31 GT2 - 2) Salo / Ferrari #62 GT2 - 3) Rockenfeller / Porsche #23
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#10
|
||||
|
||||
- Een lekke band voor Thomas Enge in de #007 Aston Martin. De leider in GT1.
- Lucas Luhr in de #7 Porsche RS Spyder die in gevecht was met Mcnish voor de leiding spint. Hij valt terug van 2 naar 3. Minassian in de #88 Creation neemt de 2de plaats over algemeen. - De 2 C6.R's zitten op een halve seconde van de leidende Aston Martin #009 van Sarrazin. Corvette wilt de dubbel. - O'Connell in de #3 C6.R zit onder de achtervleugel van Sarrazin. De #4 C6.R met Beretta aan het stuur volgt het gevecht, hij zit maar 1 seconde achter de #3.
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#11
|
||||
|
||||
STAND NA 4 UUR (EINDE RACE)
- Het GT2 gevecht breekt ook hevig los. Mika Salo in de #62 Risi Ferrari zit op minder dan een seconde van de leidende GT2, Bergmeister in de #31 Porsche P1) - 1) Mcnish/Capello - Audi R10 #2 P1) - 2) Pirro/Biela - Audi R10 #1 P1) - 3) Minassian/Primat - Creation Judd #88 P2) - 1) Luhr/Dumas - Porsche RS Spyder #7 P2) - 2) Bernhard/Maassen - Porsche RS Spyder #6 P2) - 3) Field/Halliday - Intersport Lola #37 GT1) - 1) Lamy/Sarrazin - Aston Martin DBR9 #009 GT1) - 2) Beretta/Gavin - Corvette C6.R #4 GT1) - 3) Fellows/O'Connell - Corvette C6.R #3 GT1) - 4) Enge/Turner - Aston Martin DBR9 #007 GT2) - 1) Ortelli/Salo - Risi Ferrari #62 GT2) - 2) Bergmeister/Long - Porsche #31 GT2) - 3) Rockenfeller/Tiemann - Porsche #23 In GT1 pakt Corvette Racing de constructeurstitel en ook de titel bij de piloten ![]()
__________________
http://www.brechtdecancq.com |
#12
|
||||
|
||||
James Weaver stopt nu ook met racen... spijtig
![]()
__________________
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|