De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-10-2006, 10:47
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Belcar Last Race: Report RS Racing

Maes-Van Rossem vijfde algemeen en winst in Klasse 4

Ruben Maes en Bert Van Rossem zijn erin geslaagd om het Belcarseizoen in schoonheid af te sluiten. Het RS-CEO Racing duo loodste de Porsche biturbo van RS Racing naar een vijfde plaats algemeen en stond op het hoogste trapje van het ereschavot in de Klasse 4.

Nadat Bert Van Rossem de nagelnieuwe Porsche GT3 RSR onder de vlag van CEO Racing tijdens de voorlaatste wedstrijd in Francorchamps bovenop de Raidillon in de muur plantte, was de tijd voor herstelling te kort en werd aan een noodoplossing getimmerd. De ex Manthey Porsche biturbo van RS Racing werd terug vanonder het zeil gehaald en bij Verbist Racing terug in optima forma gezet. De Porsche moest wel starten in de gastklasse, maar dat kon de vreugde niet bederven. Vooral Ruben Maes wou zijn talent nog eens tentoon spreiden en er nog eens een ferme lap op geven.

Tijdens de trainingen strandde Maes met een chrono van 1’33”368 op de vierde plaats en de tweede startrij.
Ruben Maes: “Dit was de snelste chrono die ik ooit reed met deze wagen op Circuit Zolder. En het had nog sneller gekund. We lieten vooraan nieuwe zachte rubbers monteren. Ook achteraan reden we met nieuwe banden. Maar deze lagen reeds méér dan een jaar thuis in de garage. Door de ouderdom, de luchtvochtigheid of de temperatuurwisselingen bleken deze echter niet meer te voldoen aan de verwachtingen. De Porsche reageerde nerveus en had een overstuurd karakter. Maar we waren tevreden met de chrono. Tijdens de wedstrijd kon ik in de start als derde aanpikken achter de Corvette en de Marcos. Ik kon een paar ronden het tempo van Goossens in de Marcos volgen, maar moest tenslotte de ongelijke strijd staken. Ik was in bloedvorm en reed bijna constant de chrono’s die ik realiseerde tijdens de trainingen. Na ongeveer 1u10’ moest ik reeds komen pitten omdat de benzinetank compleet leeg was. Door problemen met de tanktoren verloren we zeker één extra minuut in de pits. Bert reed een prima stint maar verloor door voornoemde problemen twee plaatsen. We eindigden tenslotte op de vijfde plaats algemeen op 35 seconden van de Viper van AD Sport met Koen en Kris Wauters aan het roer. Een vierde plaats had er dus mogelijk wel ingezeten. Maar we zijn zéér tevreden over het behaalde resultaat en reden de derde snelste chrono in wedstrijd na de Corvette en de Marcos. Toch nog een geslaagd seizoenslot na de pech die we afgelopen jaar moesten verwerken”.
Tijdens het weekend van 18 & 19 november gaat Ruben samen met Olivier van Oost en Stephan Dupon nog richting Jarama voor de WK-manche van de VW Fun Cup.

En op zaterdag 2 december is het feesten geblazen ten huize Maes met een culinair festijn en optredens. Info: 0495/911.951
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules