![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Marshals kunnen bij het grof vuil gezet worden, er is een technische oplossing!
Quote:
De situatie op dit moment begint bijna onhoudbaar geworden. Zal even kort uitleggen: -Gebrek aan mensen, vrijwilligers zijn niet meer te vinden -Gemiddelde leeftijd gaat flink omhoog -Kwaliteit gaat hard naar beneden, tijd & geld voor opleidingen is er niet -Belabberd "management" bij bonden, koersdirecties en veiligheidinstanties -Sociale risico's worden te groot voor de vrijwilligers. De Belgische verzekering voor marshals is op dat gebied een lachertje -Circuits en organisatoren die wedstrijden organiseren op de meest belachelijke tijdstippen -Circuits en organisatoren die maar weinig dankbaar zijn voor de inzet van deze vrijwilligers -Vrijwilligers die steeds meer noten op hun zang krijgen ![]() Laat dat GPS systeem maar vlug komen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Is dat punt niet het logische gevolg van de punten die je voordien hebt beschreven?
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Uiteraard, zolang bonden, organisatoren en circuits de vrijwilligers blijven pesten kom je eens op een bepaald punt dat de maat vol is. Waarvan akte. Het is overigens geen typisch Belgisch probleem. Ook in Nederland is het huilen met de pet op.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Volledig gelijkaardig probleem bij de medische dienst van Circuit Zolder: die is in sneltrein tempo uit mekaar aan het vallen en dit om identiek dezelfde redenen als er hier aangehaald worden.
De voorbije jaren was het medisch team door de inzet van een aantal enthousiaste artsen en verpleegkundigen geëvolueerd naar een hooggekwalificeerde en zeer gemotiveerde equipe. Dit jaar laat de ene verpleegkundige na de andere dokter verstek gaan. Boodschap voor alle piloten die op dit forum zitten: wees in de toekomst misschien maar wat voorzichtiger op CZ....
|
||||
|
||||
wel leuk !
![]() gaan die lampjes ook een wagen uit de kattebak trekken als die vast staat ?? de vlagen vervangen door panelen langs de baan met bv flikkerend geel (als er iets gebeurd is) of blauw (voor de gedubbelde..) maar zo een systeem in de auto lijkt me wel maar raar ! er zullen toch marshall s zullen er toch nog moeten zijn hoor ! ook voor de veiligheid en de boel wat in de gaten te houden.. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Afhankelijk daarvan kunnen ze actie ondernemen. Wat heb je dan nog nodig? Een mannetje of 16 op een snelle interventiewagen / 4 x 4. Die heb je makkelijker bij elkaar dan 200 eigenwijze knuppels langs de baan ![]()
|
||||
|
||||
Wel leuk hoor, die lampjes in de cockpit. Dat zal in de F1 wel een beetje werken, zoals allles in de F1 wel een beetje werkt, als het om de diensten van marshals gaat (vroeger was niet alles beter, maar dit toevallig wel). Maar daarbuiten? Dat is toch niet te betalen, zo'n systeem! Nou rijd ik wel in de allergoedkoopste klasse die er bestaat, maar ook op een wat hoger amateurniveau is dit een niet te overbruggen kostenpost.
|
||||
|
||||
Wagen in vuur in bocht 23 , even het waterkanon op de toren activeren en alles is weer onder controle .
Technologie is goed maar in denk toch dat we de oplossing ergens anders moeten gaan zoeken . |
|
||||
|
||||
Het bleef mij al geruime tijd verbazen dat er nog niet iets dergelijks is geintroduceerd. Al enige tijd wijzen autosport-leken mij erop dat het zon knullige aanblik geeft in een hi-tech sport waar oranje mannetjes met verschillende vlaggetjes staan te zwaaien. Dat is dan natuurlijk een basale waarneming van een niet-deskundige, maar het zette mij wel aan het denken. De mogelijkheden op technologisch vlak zijn uiteraard zeer groot in dit opzicht. Feitelijk is iedere situatie technisch waarneembaar geworden en kan men op elk gewenst vlak ingrijpen indien noodzakelijk. Dat we deze kant op gaan is denk ik evident. Bovendien zijn de door Mark opgesomde feiten universeel geworden in de autosport. Tijden veranderen alsook de mentaliteit van de mens en het inrichten van zijn/haar vrije tijd. Dat is niets ten nadele van de mensheid doch een logische evolutie in de maatschappij.
Wij gaan een nieuw tijdperk binnen wat dat aan gaat. Interessant!! |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|||
|
|||
Quote:
En anders wordt het hoog tijd dat iedereen een keer hardop voor zijn mening uit komt.
|
||||
|
||||
Ik ben zelf nog marshall geweest voor ik de kans kreeg om piloot te worden. Ik weet dus dat je een echte passie moet hebben om dit vol te houden, want soms was het echt niet te doen. Maar het is ook een kans om de autosport van heel dichtbij en actief mee te maken, zijnde het niet als piloot. Reeds vier jaar zit ik nu in de auto (3 jaar MINI Challenge en 1 jaar BTCS T3 met de MINI) en telkens ben ik heel blij met het enthousiasme en de bereidwilligheid van de mensen langs de piste. Ergens ben ik fier dat ik ook hen kan laten genieten van hun passie.
Tijdens de eerste manche van de laatste race BTCS, moesten we 2 keer op de rem voor de safety car, auto's langs alle kanten in grindbakken en midden op de piste (Sterckx ging een paar auto's voor mij een zestal keer over kop met zijn Clio, binnenkort te zien op mijn website met onboardcamera). De tweede maal waren alle deelnemers aan het vertragen na les Combes, tot bijna stilstand. Safety Car borden en gele vlaggen waren overduidelijk te zien, en toch knallen er nog enkele deelnemers "verrast" op elkaar in de rij wachtenden... Ongelooflijk en vooral onverantwoord. Tijdens de race heb ik, na een vijftal auto's die mij onder geel voorbij gestoken hebben, het tellen opgegeven. Dus als piloten nu al niet geoeg zien met marshalls die vlaggen zwaaien en overduidelijk zijn, dan zie ik niet in hoe enkele lampjes alles gaan in orde brengen. Het kan enkel een interessant hulpmiddel zijn voor de piloten. PS Hoe zit het nu eigelijk met de Wintercup? Gaat die nu éénmaal door op 26/11? Ik zou eens voor de fun met de MINI proberen deel te nemen. Voor geïnteresseerden, mijn website is online: www.philippebonneel.com groetjes en vooral dank aan de Marshalls (met een grote "M"), die het voor ons ook mogelijk maken onze passie te beleven. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|