De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-01-2002, 00:30
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Nieuw kleurschema Ferrari

Het stond hier al ergens.
Ik vind het maar niks met die nieuwe sponser erop.
Maar ja we zullen eraan moeten wennen zeker?
Badoer:

Burti:

Bron: http://www.ferrariownersclub.co.uk

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 12-01-2002, 00:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

als ik heel eerlijk ben. Wat een amateuristisch stickertjes plakken.

Totaal geen concept of samenhangend verband in "colour-s heme" om het een beetje gelikt uit te drukken. Lijkt wel Minardi.......

Dan vind ik het strakke blauw/wit van Williams toch doordachter..........
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 12-01-2002, 01:07
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Met dat verschil dat Williams maar 1 grote sponsor heeft (Compaq)
en Ferrari er 3 (Marlboro, Shell, en nu ook nog Vodafone)

if you want much money, dan kanek begrijpen dat ge de kleur ff ondergeschikt laat zijn.

airco

Old 12-01-2002, 01:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Daarin kan ik meegaan, maar bij Williams zijn wel de oorspronkelijke sponsorkleuren niet terug te vinden.

Compaq heeft als huiskleur rood, maar de naam op de wagen is wit of blauw. Bij Ferrari staan de "originele"-logo's.............
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 12-01-2002, 01:14
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Mjah, ik vind em ook ni zo geslaagd in feite, maarja..
Old 12-01-2002, 08:20
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Re: Nieuw kleurschema Ferrari

Quote:
Originally posted by Werner333
Het stond hier al ergens.
Ik vind het maar niks met die nieuwe sponser erop.
Ik vind Ferrari sowieso maar niks .

En ja, we zullen eraan moeten wennen, ook dat Ferrari dit jaar ergens in dezelfde klasse als Minardi zal spelen .

En als ik airco volg, mag die Ferrari wat mij betreft best wel gifgroen of purper, dat zou nog eens opvallen. Dat Ferrari-rood, pfff, ons sponsors plezieren ja, da's aan de orde.
Reply With Quote
Old 12-01-2002, 11:29
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Geloof mij dat er een aantal teams stikjaloers zijn op het sponsorbudget van Ferrari (om dan nog de fiat-groep niet te vergeten). En bovendien niet vergeten dat deze layout mor tijdelijk is he!! Over een maand is de F1-2002 er en is er misschien een volledig nieuwe Lay-out. Maar laat me duidelijk zijn dat teams gewoon alles doen om sponsors te plezieren. McLaren liet zelfs de jarenlange renstal-kleuren in de steek om West maar te kunnen plezieren. Dat zal Ferrari nooit doen. De Ferrari is nog altijd even mooi Rood als vroeger. en ZO lelijk vind ik het nu ook niet. Het is gewoon nieuw, en het moet wat wennen.

airco
Old 12-01-2002, 11:48
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Het wordt moeilijk om de Ferrari van de Toyota te onderscheiden.

Nu ja, ... rijdt hij vooraan dan is het waarschijnlijk de Ferrari, rijdt hij achteraan dan is het waarschijnlijk .... Verstappen.
Just kidding het moet Toyota zijn hé dudes
Old 12-01-2002, 12:27
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Ik zou me maar niet te hard blindstaren op de testlivery
waarschijnlijk zal de 2002 liv toch nog wel enigzins veranderen
maar toch ben ik wel te spreken over de nieuwe liv , het is toch is iets anders na al meer dan 5 jaar opt zelfde te moeten zien

thumbs up 4 Vodafone !
Reply With Quote
Old 12-01-2002, 12:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by airco
Met dat verschil dat Williams maar 1 grote sponsor heeft (Compaq)
en Ferrari er 3 (Marlboro, Shell, en nu ook nog Vodafone)

if you want much money, dan kanek begrijpen dat ge de kleur ff ondergeschikt laat zijn.

airco

Klopt niet hoor. Williams heeft er ook 3 : Compaq, Allianz en Veltins. Toch zijn ze erin geslaagd om het geheel in strak blauw-wit te houden.
Ik vind dat Ferrari steeds maar meer en meer van zijn eigenheid verliest en de wagen wordt er steeds maar lelijker op. Met die nieuwe sponsor lijkt het wel alsof er een dikke nul op staat. Dat krijgen ze van mij ook voor "design van de sponsors". Bah.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 12-01-2002, 12:43
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
McLaren liet zelfs de jarenlange renstal-kleuren in de steek om West maar te kunnen plezieren. Dat zal Ferrari nooit doen. De Ferrari is nog altijd even mooi Rood als vroeger.
airco
Weer mis. Ferrari heeft in 1996 wel degelijk zijn scharlaken rood (hun thuiskleur en het rood van de vlag van Modena) laten vallen om over te schakelen naar dat verschrikkelijk fluo-Marlboro rood.
Dus helemaal niet hetzelfde rood, en "dat zal Ferrari nooit doen" hebben ze dus al 6 jaar geleden gedaan.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 12-01-2002, 13:17
Sennake's Avatar
Administrator

Geef toe, DIT ziet er toch veel beter uit eh

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 12-01-2002, 13:36
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mja Sennake, das van kleurtint veranderen:

van roodmee wit naar zilvergrijs vindek nen veel grotere sprong zene. Btw nen Jorden is ook nie ieder jaar dezelfden tint geel he.

...

airco
Old 12-01-2002, 14:16
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Jordan is trouwens ook serieus 'afgeweken' van z'n kleurschema door sponsors. Met de komst van Benson & Hedges in '96 werd de wagen mooi goudkleurig, het jaar erop werd er overgeschakeld naar geel.

En wat te denken over de Minardi's ? Elk jaar andere kleuren, de lelijkste de Telefonica-Minardi uit 2000.

Maar zoals Sennake reeds zei, die Vodafone-sticker op de neus lijkt op een grote 0. Ik dacht eerst dat de FIA het startnummer '0' terug had ingevoerd
Old 12-01-2002, 15:09
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
mja Sennake, das van kleurtint veranderen:

van roodmee wit naar zilvergrijs vindek nen veel grotere sprong zene. Btw nen Jorden is ook nie ieder jaar dezelfden tint geel he.

...

airco
Tuurlijk nie, maar Ferrari "was" dan ook het enige team ter wereld dat (tot 1996) zijn EIGEN kleuren voerde en daar ook prat op ging. Dat zijn ze in 1996 dus (net zoals de rest hoor) verloren.
Een woordje over die kleuren : vroeger (tot 1967, toen sponsoring op grote schaal voor het eerst toegelaten werd en Colin Chapman de eerste was om over te stappen van British Racing Green naar het rood-goude Gold Leaf) hadden alle teams de kleuren van het land waar het team zijn thuishaven had. Britse wagens waren groen (Lotus, BRM, Cooper, enz), Italiaanse wagens waren scharlaken rood (Ferrari, Alfa Romeo, Maserati, enz), Duitse wagens waren (tot 1936) wit en daarna zilver. McLaren was een Nieuw-Zeelander en kreeg de oranje kleur toebedeeld. Die kleur zijn ze in 1967 net zoals alle andere teams, behalve Ferrari, gaan aanpassen aan hun sponsors. Ferrari heeft daar dus van 1967 tot 1996 tegen stand gehouden, en geloof me vrij dat zelfs een kleurtint-verandering niet waar geweest zou zijn als Enzo nog geleefd zou hebben. Zelfs sigaretten-reklame zou hij nooit toegelaten hebben (denk aan zijn lijfspreuk : ik rook niet, mijn auto's ook niet). Dus of het nu een kleurtint verandering is of een kleur-aanpassing, het blijft een toegave die Ferrari gelijk stelt met alle andere teams, die idd lustig hun kleuren aanpassen naargelang de wensen van hun sponsor. Ook Williams. Geef ik ook toe. Enfin, Williams dat een Brits team is, is uiteraard nooit groen geweest, dus van een "verlies" van hun kleuren kan je moeilijk spreken. jaguar doet een poging om terug te keren naar het British racing green in een modern jasje. Enz, enz. Maar misschien precies omdat Ferrari er nog niet zo veel ervaring mee heeft als de rest, vind ik de lay-out van Ferrari zeer zwak, terwijl Williams er zeer goed in slaagt om de BMW-kleuren blauw en wit te laten overheersen in hun kleurenschama. Tenslotte strekt het Ferrari in zoverre tot eer dat ze tenminste het rood behouden hebben op gans hun wagen, omdat Marlboro bij het verlaten van McLaren eerst wou dat de Ferrari's er zouden uit zien zoals de Mclarens er uit gezien hadden : rood witte sigaretten pakskes. DAT heeft Ferrari kunnen voorkomen en das ook al iets :-)

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules