De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-11-2006, 15:04
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Boek: 40 Jaar Circuit Zolder

Heeft één van de talrijke Paddockers al een exemplaar van dit boek kunnen bemachtigen? Is het de moeite waard? Op zich is 25 euro niet veel, maar ik ga niet iets kopen waar ik niets aan heb.

(Ik vond niet meteen een topic dat hierover gaat, dan maar hier)
Reply With Quote
Old 02-11-2006, 20:18
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Ik heb het gekocht.
Het boek is anders dan andere boeken.
Het benadert alles vanuit het standpunt van de mensen die 40 jaar lang Zolder hebben helpen maken. Het is handig opgedeeld in hoofdstukken die steeds een ander aspect belichten (f1, motox,..)
Echter, het foto materiaal is van erg slechte kwaliteit. Zelfs de hedendaagse foto's zijn niet van geode kwaliteit. En de manier waarop foto's "gesneden" zijn is ook niet te snappen. Je ziet aan sommige dat er iets mist op de foto.
Maar omwille van het verhaal en de manier waarop het gebracht wordt is dit boek zeker een aanwinst.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 02-11-2006, 20:52
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik heb in het boek gebladerd tijdens de Belcar Last Race, maar zag al gauw dat het niet mijn ding was, onder meer door het erbarmelijk fotomateriaal. Beetje jammer, uit zoiets is veel meer te halen zou ik denken...
Reply With Quote
Old 02-11-2006, 21:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Het boek is wederom een gemiste kans in het door Circuit Zolder gevoerde "vrijwilligers-management". Enkele weken terug plofte er een brief op de mat om het bestaan van dit boek kenbaar te maken. Eerste reactie was: hey, wat leuk .........een boek voor een leuk prijsje.

Totdat ik op de site zag dat er geen verschil in prijs was voor vrijwilligers en reguliere consumenten. Laat ik het zo zeggen, bij persoonlijk werkt dat dus averrechts. Waarom stuur je me een brief als ik toch de gewone prijs moet betalen? Dan was die brief en postzegel ook niet nodig geweest. Dacht dat vrijwilligers een streepje voor hadden............

Tijdens de Last Race het boek vluchtig doorgebladerd, foto's zijn van een erbarmlijke slechte kwaliteit. Gemiste kans op meerdere fronten.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 04-11-2006, 16:13
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Tja,ik zou het boek eigenlijk wel eens willen zien.
Wanneer krijg je eigenlijk een brief? Zal mijn pollen maar al beginnen warmen voor het boek 50 jaar Zolder
Reply With Quote
Old 04-11-2006, 16:41
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Ik vind het boek niet slecht maar er zat meer in. Het boek is ook precies een jaar te laat uitgekomen. Stoefen met het geweldige systeem van bemande cameratorens?

Trouwens het boek stinkt ook, letterlijk dan.

Reply With Quote
Old 04-11-2006, 17:20
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
Trouwens het boek stinkt ook, letterlijk dan.
LOL!!
Reply With Quote
Old 05-11-2006, 12:01
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Ik heb het boek gekocht tijdens de Belcar Last Race.
Het is heel anders opgevat dan '30 Jaar Zolder'. Er is meer aandacht voor de mensen achter het circuit met achtergrondverhalen en anekdotes. Naast de autosport komen ook het wielrennen en de motorraces ruim aan bod.
Maar toch blijf ik op mijn honger zitten. De foto's zijn inderdaad van een erbarmelijk slechte kwaliteit. Wat me echter het meest stoort is de oubollige stijl. Dit boek is geschreven door een groepje historici, met een duidelijk gebrek aan liefde voor de sport. Het gevolg is een saai en muf boek. Ander onprettig gevolg als je iets door historici laat schrijven en het niet door kenners laat nalezen is dat er nogal wat fouten in de namen van piloten binnensluipen. Zo passeren onder andere Dave Warwick (Derek), Allart Kalff (Allard), Michael Bielke (Beilke), Kurt Dugardyn (Dujardyn), Stephane De Goodt (De Groodt), Rubens Barricello (Barrichello), Robert Morero (Roberto Moreno), Mario Borremans (Bormans), Eddy Joossen (Joosen) en Lons de Sordi (Loris) de revue. Het is slechts een bloemlezing, maar het boek staat bol van dit soort kleine maar ergerlijke fouten.
Conclusie : een hebbeding voor de liefhebbers, maar inderdaad een enorme gemiste kans. Hopelijk komen ze bij '50 Jaar Zolder' met iets frissers voor de dag.

Last edited by Baron; 05-11-2006 at 12:03.
Reply With Quote
Old 08-11-2006, 13:08
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by Baron View Post
Ander onprettig gevolg als je iets door historici laat schrijven en het niet door kenners laat nalezen is dat er nogal wat fouten in de namen van piloten binnensluipen. Zo passeren onder andere Dave Warwick (Derek), Allart Kalff (Allard), Michael Bielke (Beilke), Kurt Dugardyn (Dujardyn), Stephane De Goodt (De Groodt), Rubens Barricello (Barrichello), Robert Morero (Roberto Moreno), Mario Borremans (Bormans), Eddy Joossen (Joosen) en Lons de Sordi (Loris) de revue. Het is slechts een bloemlezing, maar het boek staat bol van dit soort kleine maar ergerlijke fouten.
Ideale bron voor discussies tijdens de on line quiz 2007
Reply With Quote
Old 08-11-2006, 14:46
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Ze hebben klaarblijkelijk de teksten niet laten nalezen door enkele autosportkenners en het gewoon zo naar de drukkerij gestuurd.
Reply With Quote
Old 09-11-2006, 17:52
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Quote:
Originally Posted by jan View Post
Ideale bron voor discussies tijdens de on line quiz 2007

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules