![]() |
|
|
|||
|
|||
Zwitserland heft circuitverbod op
De Nationalrat, het Zwitserse federale parlement, heeft gisteren ingestemd met een voorstel om het al 52 jaar van kracht zijnde verbod op circuitraces in de confederatie op te heffen. Dat betekent dat er groen licht is gegeven om ook in Zwitserland permanent accommodaties voor de auto- en motorsport te realiseren. Het verbod op circuitraces in Zwitserland werd afgekondigd na het zware ongeval tijdens de 24 Uur van Le Mans in 1955, waarbij meer dan 80 mensen de dood vonden toen de Franse coureur Pierre Levegh met zijn Mercedes-Benz in de toeschouwers raasde. Autosport bestond in Zwitserland sinds die tijd alleen uit rally's en bergklims, hoewel met name die laatste zeker niet minder riskant zijn dan circuitraces. Wie wel eens beelden heeft gezien van Formule 3000-bolides en allerlei ander krachtig materiaal op beroemde bergklims als St. Ursanne-Les Rangières of Gurnigel weet wat we bedoelen.
![]() (bron: autosport.nl) EDIT: gelieve niet heel eht artikel over te nemen. volledige artikel op: http://www.autosport.nl/actueel/news...27&rubriek=int Last edited by Raceboy; 06-06-2007 at 17:50. |
|
|||
|
|||
Ik heb het altijd raar gevonden dat rally's en bergklims wel toegestaan waren. Deze twee takken van autosport zijn toch niet minder gevaarlijk dan circuit racen.
|
|
||||
|
||||
Nou, er zijn ook wel wat mensen te vinden die niet blij zijn met dit bericht. Die mensen hebben per direct hun makelaar gebeld om de toko te verkopen. Waarom moet deze groep vluchtelingen nu heen? De VN is al bezig met de opzet van vluchtelingkampen in Jersey, Monaco of hoe die paradijsjes ook
mogen heten ![]() ![]() Quote:
![]() Tja, het leven van een F1-coureur is een regelrechte hel als je het zo leest. Gelukkig ben ik in loondienst ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
In het heden zijn ze inderdaad niet minder gevaarlijk (denk ik), maar ten tijde van de afkondiging van dat verbod was dat natuurlijk wel het geval. Er is nogal wat veranderd op circuits in de tussenliggende tijd. Een ongeval als dat van Levegh bijvoorbeeld, zou nu redelijkerwijs (zeg nooit nooit) niet meer kunnen voorkomen.
|
|