![]() |
|
|
||||
|
||||
Komt NASCAR naar Europa?
Nascar behoeft geen inleiding meer, het succes mag bekend zijn
![]() Quote:
Een paar jaar terug hebben de mannen van de NFL een Europese versie van de NFL-league opgezet. Geloof niet dat daar nog veel van over is. Volg andere sporten niet echt, dus wellicht zit ik mis op dat punt ![]() Wat denken we ervan?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Denk niet dat Nascar in Europa vaste voet aan de grond kan krijgen daarvoor is F1 te sterk.
|
|
||||
|
||||
Quote:
grapje zeker? F1 kan niet tippen aan NASCAR. Als NASCAR zelf in Europa zou investeren dan zullen er over enkele jaren een massa ovals zijn maar ik denk niet dat NASCAR ooit in dit verouderde continent dat politiek "groen" vervuild is zal investeren... Naar China-Japan zie ik ze wel nog iets doen
|
|||
|
|||
F1 kan ook niet tippen aan zoveel andere autosporten, toch kunnen die de dominantie van F1 niet doorbreken. Europa is nu eenmaal F1 (helaas zeg ik erbij
![]() Ik denk niet dat de familie France honderden miljoenen zal investeren om Nascar van de grond te krijgen in Europa. En het is dan nog maar de vraag of het echt van de grond zal komen, zie het voorbeeld van Mark met NFL. Tot slot denk ik niet de "F1 fabrikanten" op "ESCAR" zitten te wachten. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() F1 heeft in Europa 55 jaar (en eigenlijk langer) de tijd gehad om te komen op het nivo waar het nu is. Voor Nascar is dat precies hetzelfde, die gasten zijn na 50 jaar in de States op een nivo gekomen dat ze een serieuze bedreiging vormen voor de grote 4: NFL, NBA, Basketbal en Honkbal. Als ze er al niet tussen staan heet dat. Tevens is NASCAR een door de FIA ondersteund kampioenschap, dus de tegenwoordige F1 fabrikanten lopen niet tegen het probleem aan dat ze terecht komen in een piraten-serie. Zie eigenlijk niet in waarom Toyota, DaimlerChrysler en wellicht Honda in de States wel meewerken aan een buizenchassis-competitie en dit voor Europa ondenkbaar zou zijn. Het argument: Er is geen behoefte aan gaat niet op. Behoefte kun je kweken, kwestie van een aantal marketing-strategen inhuren. Welke Verstappen-fan had vorig jaar behoefte aan A1GP? Een jaar later is dat het je van het voor die fundamentalisten ![]() ![]() In de UK is (was?) ASCAR toch een succes qua publiek op de tribune. Je zult met dat soort projecten een lange adem moeten hebben..........en dat is iets waar de France-clan wel toe in staat is.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Stel dat Nascar naar Europa komt, wat krijgen we dan voor wagens te zien? Krijgen de Nascar wagens die doorgaan voor Ford Taurus en Chevrolet Monte Carlo respectievelijk een Ford Mondeo en Chevrolet Lacetti badge? Het heeft naar mijn mening weinig zin om met de Amerikaanse modellen te racen tenzij men alleen het merk wil promoten maar dan nog heb ik mijn bedenkingen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
ik zie al een Nascar-Megane
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Maar ik zie wel iets in een ESCAR naar NASCAR-voorbeeld met wagens gebaseerd op de grotere Europese modellen, zoals bijvoorbeeld een BMW 7-serie, Peugeot 607, Audi A 8, de grotere Mercedes en Volvo-modellen. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Misschien brengen ze wel daytona prototypes mee
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Het zijn wagens uit de ASA serie, welke in de SCSA rijden; deze serie heeft niets te maken met Nascar.
ASA is trouwens failliet gegaan eind vorig jaar. In de USA bestaan er verschillende series met auto's, welke hetzelfde princiepe huldigen als de Nascar, zoals deze ASA series, Midwest series, Hooter Cup enzovoort. ASA was, als ik mij niet vergis, de enige serie buiten Nascar, welke wedstrijden had over gans de USA. De meeste andere series zijn meer regionaal getint. Deze series rijden meestal met Super Late Models, welke ongeveer 600pK ontwikkelen (de Nextel Cup heeft 730pK op de korte banen en ongeveer 500pK op de superspeedway's zoals Daytona - restrictor plate races). De Ascar-SCSA motoren hebben 450pK, evenveel als de Camso V8; deze laatste rijden met carburatoren; de Rockingham auto's met injectie. Er zij n in de USA ongeveer 1020 ovalen pistes (de grote meerderheid zijn dirt banen). Simplistisch kan men zeggen dat het princiepe, zowel bij het kleinste baantje in Leupegem,USA tot Daytona USA steeds hetzelfde is: een buizenchassis met een grote V8 erin. Alleen het aantal pK's en natuurlijk de bijhorende onderdelen variëren. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
![]()
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|