De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-01-2007, 16:20
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Alexandra Van de Velde schittert in Dubai

Alexandra Van de Velde schittert in Dubai

Afgelopen weekend heeft Alexandra Van de Velde zich terug van haar beste zijde laten zien. Samen met Rudi Penders, Franz Lamot en Stephan Schrauwen heeft Alexandra in de ProSpeed-Porsche 996 RSR de derde plaats algemeen weggekaapt en tweede in de Klasse A6. De kampioenenwagen uit de Klasse 2 van de Mediagroep Van Dyck Belcar Original 2006 stond net zoals tijdens de 24 Hours of Zolder in Endurance-configuratie. De RSR-krachtbron moest in Dubai terug plaats ruimen voor een cupversie. Maar toch nog altijd goed voor een slordige 410 paardjes.
De kwalificatie werd door elektrische problemen afgerond met een 16de chrono op een deelnemersveld van een 70-tal wagens. Maar een etmaalrace is lang en het ProSpeed-kwartet kon na de start beginnen aan een opmars richting kop van het veld. Even moest een probleem worden opgelost met de stuurbekrachtiging. Maar voor de rest ging alles vlot. Iets wat zich aan de aankomst vertaalde in een schitterende derde plaats algemeen en tweede in de Klasse. Twee podiumplaatsen dus voor ProSpeed Competition bij hun eerste deelname aan de 24 Hours of Dubai.

En met Alexandra Van de Velde stond ook voor het eerst een dame op het ereschavot na de 24 Hours of Dubai. Voor Alexandra was dit een stap in het onbekende. Een vreemd team, een vreemd circuit en een vreemde wagen. Maar de Wetterse amazone kweet zich van een prima job.

Alexandra Van de Velde: “In het begin was het een beetje aanpassen met een vreemde wagen op een vreemd circuit. Dat betreft ook de zithouding in de wagen gezien het verschil in lengte tussen mij en de andere piloten”.

Maar reeds bij de trainingen bewees Alexandra haar kunnen en zette mooie chrono’s op de tabellen.
“De omstandigheden waren ook ideaal voor mij. Ik kon me optimaal concentreren op de wedstrijd. Ik heb niets dan lof voor ProSpeed. Ik werd goed opgevangen en kreeg een prachtige wagen voorgeschoteld. Ik reed in Dubai één van de betere wedstrijden uit mijn carrière en hoop dat de samenwerking met ProSpeed niet éénmalig was”, besluit Alexandra.

Ook teameigenaar Rudi Penders zette de prestatie van Alexandra extra in de verf.

Rudi Penders: “Ik ben aangenaam verrast door de professionaliteit en de inzet van Alexandra. Zij is een perfecte teamgenote, die zichzelf kan wegcijferen en volledig in functie van het team kan staan. Maar op de piste is ze geen doetje: ze staat letterlijk haar mannetje! Alexandra was het hele weekend snel in zowel moeilijke als makkelijke omstandigheden. Ze heeft echt haar beste beentje voorgezet.”

Voor Alexandra Van de Velde een sprookje met een happy end dat hopelijk nog een staartje krijgt.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules